Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ûberGuran

Medlem
  • Antal inlägg

    26
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. Hej, Jag sitter och försöker skapa en lista på "actions" som skall innehålla prioriteringar från 1-10. Vill kunna välja inom denna serie och bara en gång, dvs när ett nr är använt så antingen "gråas" det ut eller om man fösöker välja det igen så skall en varning dyker upp att "Detta nr används redan, välj annan prioritering". Please hilfe!
  2. Hej, Någon som vet hur man får till ett mailkonto som använder sig utav gmails-motor och därmed gmails samtliga funktioner? Inlogg via ex. mail.mindomän.se. Har sett flera konton fungera på så sätt men hittar ingen hjälp någonstans. Please hilfe! Thanks!
  3. Ja, det är förstås värt att testa! Läste på ett forum följande (ang Outlook 2007): "Hi, this is a step-by-step procedure to have two SMTP servers on Outlook 2007. It may work on previous versions, but I have no way to test it. 1. Create a new email account. The account should be POP3, even if your email account is IMAP (this way you won¡t have another accoun on your Mail Folders). Fill in the incoming email servers, outgoing email server (with your secondary SMTP server), and User name. Don't put your password. Go to More Settings and put a suitable name for this account (like Send Email from Home), and all the info required for your SMTP server, if it requires login and/or secure connection. 2. After creating it, it'll attempt to download your emails. Don't provide your password, just clic Cancel. 3. Go to Tools ===== Send/Receive ======= Send/Receive Settings ====== Define Send/Receive Groups. You'd probably see only one group (All Accounts). Clic Edit, and on the new window choose your new account on the left menu. There is an option that says "Receive mail items", you need to uncheck it. Clic Ok. This last step is used so Outlook will not attempt to download emails using your secondary account. This way every time you clic on Send/Receive, Outlook will receive email through your "primary" account and send email through the primary and secondary account. When writting an email you'll see a button below Send, that allows you to define which account to use to send the email, so depending on your location you'll choose one or the other. I hope this is helpful, like many people I connect to my school account from school and home, and my home ISP only allows me to send email through its own SMTP server."
  4. Thanks! Ska kika på "MultiNetwork Manager".
  5. Hej och tack för ditt förslag. Har kikat runt på alternativ men dessvärre inte funnit vad jag letar efter.
  6. Hej, Någon som har ett bra förslag på bra dokumenthanteringsprogram? Är ute efter att enkelt spara ner alla filer mm som tillhör ett "projekt" där jag helst ska kunna tagga filerna med sökbar info. Dessutom ska filerna kunna versionshanteras. Letar också efter ett litet program som jag hade för några år sedan som lade sig under "spara som" när man högerklickade eller skulle ladda ner. Man fick då upp en meny med förslag på vart filen skulle sparas (fördefinierat) samt så kunde man ange ett sökord. Minns bara inte vad programmet hette, var ett sharewareprg. Någon som känner igen det?
  7. Hej, Är det någon som har en bra idé på hur man enkelt eller med automatik löser problem med utgående mail (ändra smtp inställningarna) när man byter nätverksanslutning? Ex. så har jag bredbandsbolaget hemma, kör Telia-surf via telefonen och telenor på jobbet men har en dator som jag vill ska kunna skicka och ta emot mail utan att behöva ändra smtp-inställningarna varje gång. [inlägget ändrat 2009-08-18 10:06:11 av ûberGuran]
  8. Hej på er, Är det någon av er som känner till om det skulle vara olagligt att inte signera sina företagsmail med rätt bolagsnamn? Ex så kanske bolaget kallas för "B2" i alldaglig skrift men heter rent juridiskt BeeTwoAB? Har bara fått för mig jag läst någonstans att det skulle vara olagligt att inte signera sina mail med rätt bolagsnamn!?!
  9. Tack för länken, skall följa den nu och se om jag blir något klokare =)
  10. Hej på er, Jag är nyförlovad med Ubuntu och är helt tagen ev dess "host" enkelhet (har allt för länge suttit i klona på MS olika skräp-OS). Nu vill jag byta helt till någon Linux-dist, eller som i nuvarande fall till Ubuntu (jag kommer säkerligen testköra fler =) Vad jag inte får till är högre skärmupplösning än 800x600 (grafikkortet skall klara av 1680x1050). Jag fintar mig själv totalt när jag försöker gräva mig djupare i Ubuntus systeminställningar. Har googlat satana men får inte ihop det. Någon som har en bra lösning på mitt problem får gärna höra av sig. Hemskt mycket tack pfh! [inlägget ändrat 2009-01-17 20:19:20 av ûberGuran]
  11. Tack för ditt svar, har dock försökt precis enligt instruktion men utan att få det att funka. Dvs "Document and settings" har fortfarande ingen säkerhets flik.
  12. Hej på Er! Jag får tuppjuck deluxe snart; Jag fick MS Vista datorkrasch och plockade ut min hd ur laptopen. Pluggade in den i en annan laptop för att föra över mina dokument mm So far zo good! MEN när jag ska in i "Document and settings" blir det tvärstopp; Åtkomst nekas! Datorn jag sitter med är en XP Home som jag startat i felsäkert (med admin kontot) läge för att komma åt säkerhets-fliken när man väljer egenskaper för en mapp. Fungerar för alla mappar förutom för "Document and settings" - finns ingen säkerhetsflik där!?! Någon som varit med om något liknande? Jag behöver komma åt mina Thunderbird mail som finns lagrade någonstans under Document and Settings. Grymt frustrerande! Please hilfe!
  13. Tjenis, ja du, är själv sugen på att gå tillbaka till XP. Eller rent av bya helt.. till en MAC å testa om helvetet är trevligare där =)
×
×
  • Skapa nytt...