Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ApaKaka

Medlem
  • Antal inlägg

    373
  • Gick med

  • Senaste besök

Om ApaKaka

  • Medlemstitel
    Aktiv
  • Födelsedag 1979-07-28

Profil

  • Ort
    Linköping
  1. Hmm. Tycker det ser mer ut som en högstadie-elevs skolarbete än en intressant djupdykning i språksyn. Sen är det ju fullt av stavfel - gillar man språk kan man väl iallafall se till att köra stavningskontroll innan man publicerar sidan för allmänheten.
  2. Äh, vadå nödvärn.. Japan var typ slut vid det laget.. de hade inte trupper att ens skydda sitt eget land kvar och tvingades skicka ut de sk. Kamikazepiloterna i deras sista desperata försök att vålla skada mot sina fiender. Den enda egentliga anledningen till bomberna var en styrkedemonstration från USAs sida. De riktade sig inte mot militära mål, inte mot fabriker som tillverkade vapen, utan direkt mot civila och oskyldiga mål. Anledningarna till det var inte enbart kapitulation utan en demonstration till resten av världen, speciellt Ryssland, som förmodligen hade gått in i Europa i ett eget världskrig annars.
  3. Den primitiva funktionen är F(x) då f(x) är derivatan av F(x) Alltså ska du räkna ut derivatan "baklänges" för att få den primitiva funktionen. Jag gissar att de primitiva funktionerna är: 1) F(x) = (13/2)t^2 - (5/3)t^3 + C 2) F(x) = (1/4)t^2 + C
  4. Inget exempel? Det är väl de som sköter din DNS, och då ska de tillhandahålla den hjälpen. För att göra detta måste man gå in och ändra i din DNS record, alltså den filen som säger hur DNS programmet ska omvandla sitenamn till IP-addresser. Och jag gissar väl på att du inte har direkt tillgång till dessa filer om du ligger hos webhotell. En del har webbformulär för att skapa dessa dynamiskt, men de borde väl isåfall ha pekat dig dit.
  5. Host.. Arena champion vid level 10? Man kan ju bli det vid level 1 i princip. Och ja, det bästa är att ha en mix där några skills av det som passar din karaktär som major faktist är minor, så att levlandet saktar av lite men du ändå får bra start-skills. Min nuvarande level 13 warrior är nära odödlig eftersom jag utvecklat mina minors ohyggligt mycket vilket gett mig bra bonus modifiers och bra skills vs de skalade monstren. Jag kan stå i skuggan och mata oändligt med 6X sneak attacks utan att de ser mig fastän de står rakt framför vända mot mig
  6. Var nog säkert en och annan som ville stanna kvar där inne i det skyddande blybetong-komplexet
  7. Det jag minns var att jag var ute på gården och lekte strax efter att nyheten kom ut och jag trodde då mossan och sprickorna på asfalten på vägen var radioaktivitet - så jag gick runt dem Minns även att det stod stort i tidningen några månader senare att två tvillingkillar hade blivit genomskinliga och självlysande av radioaktivt regn
  8. Jag tippar på deras beskrivning och hur det ser ut att de gör en slags background clipping på en bild i ett lager som ligger bakom menyn. Alltså du har två bilder på samma ställe, ett som är den som ligger längst upp och en som är bakom. Det verkar dock väldigt trixigt att göra.
  9. Kör man i krypfart bör grodorna hoppa ur vägen när stora objekt närmar sig. Å andra sidan tror jag ditt argument förutsätter att de bara går i en rak linje i en jämn ström. Då skulle jag säga köra fort.. Minimera kontakttiden för däcken på just den punkten där grodorna finns. Kör man riktigt snabbt och förutsätter att en groda rör sig i en linje vinkelrätt mot hjulställningen på bilen i X km/h och bilen rör sig i Y km/h så är det uppenbart en proportionalitet mellan hur många grodor som hinner röra sig inom den 'dödliga zonen' när bilen kör förbi. Kör man sakta så får t ex bakdäcken också kontakt med nya grodor som hunnit röra sig in i 'dödliga zonen', medans om man kör fort så hinner de inte röra sig dit, eller åtminstone ett mindre antal grodor hinner samla sig inom zonen efter att man squishat dem med framdäcken. Exakt proportionalitetsformel kräver förutom grodans och bilens hastighet även bredden på däcken och grodans storlek
  10. Problemet med det Stålis, är ju att tekniken utvecklas långt snabbare än standarderna gör. Detta eftersom att standarder är krångliga att sätta i praktiken och ändra på när de väl är gjorda. Hela processen tar mångfalt mer tid än att bara implementera stödet. Därav har du ju DirectX interface som är standardanpassade för att fungera optimalt på alla kort som finns på marknaden som stöder den standarden öppet. Men nackdelen är ju att eftersom tekniken går snabbt framåt implementerar även varje grafikkortstillverkare optimerade algoritmer för att göra olika saker ännu bättre och ännu snabbare - men directx/opengl standarder hänger inte med. Därför måste spelutvecklarna göra specifika implementationer som inte stöds på alla grafikkort om de verkligen vill hänga i teknikens framkant. Skulle man bara hålla sig till standarderna som finns skulle grafiska framsteg i spel bara ske med en par års mellanrum - och visst, fokus kanske är snett nuförtiden när man bara ska göra snyggare och snyggare istället för att koncentrera sig på en solid implementation av spelen
  11. Så länge man går plus är det värt att vara glad Många bäckar små. Själv spelade jag för första gången på ett år härom veckan. Köpte in mig på en $1 NL rebuy turnering blev plats 9 och $30 ^^
  12. Luftgevär sägs vara bra för att lära dem vart de inte får vara. En eller två kan ju dö av det tyvärr, men de andra brukar fatta galoppen. Lagligheten i det är dock diskutabel
  13. Tiden är total speltid per karaktär i spelet. Så har man flera får man addera totala tiden man spelat dem.
  14. 720p kör xbox 360. Dvs, typ 1024x720 pixlar progressivt scannat. Man kan köra 1980x1080 pixlar interlaced (1080i) oxå men det är bara uppskalad 720p då.
  15. Nja, man MÅSTE inte ha både HDR och AA påslaget samtidigt Oblivion på en högspecad PC blir nog snyggt ändå. Snyggare än på 360 på allra högsta inställningarna, även utan AA+HDR pga de uppenbart bättre upplösningarna.
×
×
  • Skapa nytt...