Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ArgusX

Medlem
  • Antal inlägg

    144
  • Gick med

  • Senaste besök

Om ArgusX

  • Medlemstitel
    Aktiv
  • Födelsedag 1929-03-08

Kontaktinformation

  • Hemsida
    http://

Profil

  • Ort
    Örebro
  1. ArgusX

    Skrivkommando från Windows 10

    Hej igen och tack för tipsen. Vill poängtera att skrivaren funkar perfekt med kommando från min laptop. Kopiering i färg också ua. En testsida blir bara svart om kommandot kommer från min ordinarie bordsdator. Kan bara inte förstå varför när allt är uppdaterat och inställningarna till synes är ok.. Som jag nämnde tidigare så har HP service kämpat med det och har även själva fjärrstyrt utan resultat. Får väl fortsätta som tidigare, när jag behöver skriva ut något i färg kopierar jag mtrl till laptopen och skriver ut från den.... Tack och hälsningar
  2. ArgusX

    Skrivkommando från Windows 10

    Nu har jag ändrat till HP Envy 4500 Series..,...startat om datorn och skrivare....men tyvärr förblir det svart....
  3. ArgusX

    Skrivkommando från Windows 10

    Har provat med flera program men det blir bara svart !
  4. ArgusX

    Skrivkommando från Windows 10

    Har kollat datorns inställningar så långt jag begriper och hittade ett ställe där man anger färg och det var förbockat... Den utskrivna testsidan anger Color Support: Yes men färgen lyser med sin frånvaro ! Kan det finnas någon annan inställning i datorn ?
  5. ArgusX

    Skrivkommando från Windows 10

    Hej Har Windows 10 och HP skrivare Envy 4524. Problemet är att datorn inte ger färgkommando utan det blir bara svart text. Har haft problemet länge och rådgjorde med HP som koncentrerade sig på skrivaren men den är helt ok. Har en laptop när jag skriver ut färg och det funkar utmärkt. Det är alltså något som datorn är skuld till. Har ominstallerat skrivaren flera gånger och uppdaterat drivers. Windows 10 uppdateras också automatiskt då och då.... Någon inställning i op synes vara boven ! Någon som kan hjälpa mig ?
  6. Nu har leverantören Glocalnet svarat att en säkerhetsuppdatering gjorts som inte medger att kunden kan gå in i modemet......... Har fått det trådlösa att fungera i alla fall.....får se om reseten i övrigt fungerar... Hur som helst tack för svaren och ha en trevlig helg... Roland
  7. Gjorde Reset och det löste inte problemet med routerns adress...istället kan inte laptopen och mina surfplattor kommunicera med routern trådlöst.. Får kontakta leverantören på måndag och be om hjälp
  8. Jag har kollat detta och default Gateway är 192.168.1.254 och det känner jag igen som den gamla adressen men det går inte nu, Har testat 192.168.1.1 med samma resultat. Leverantören rekommenderar reset och det har jag gjort. Få se om det hjälper. Felet kommer och går. Idag har jag kommit in på nätet utan problem.... Återkommer om felet kvarstår. Samtidigt är det retligt att inte komma in och kolla routerns aktiviteter.....
  9. Kom tidigare in i routern med ip 192.168.1.254 men inte numera , finns det annan adress ? eller annan metod ?
  10. Glocalnet... ja det kanske är en bra idé.. Tack...
  11. Ingen aning, tänkbart men jag vet inte hur man kollar detta.
  12. Har ADSL och det har hittills funkat hyggligt. Sedan ca en månad tillbaka blir jag ibland uppkopplad ibland inte. Stänger av datorn och startar upp igen, ibland flera gånger innan jag blir uppkopplad. När jag diagnosisterat via kontrollpanelen har en dialogruta sagt att det är konflikt med IP-adressen, att det flera med samma adress, etc. Fått uppfattningen att datorn ibland inte får någon IP-adress... Kan jag uppdatera adressen manuellt ? Via routern Thomson TG585 v7 har jag flera objekt anslutna, datorer, surfplattor, skrivare..... Kan det vara över belastning på routern ? Tacksam för tips....
  13. ArgusX

    Internet Eplorer

    Hej igen Får än en gång tacka för din värdefulla hjälp..det var inte så svårt denna gång tydligen...efter systemåterställning, en punkt för en vecka sedan då det gjordes en automatisk uppdatering, så funkar det igen. Troligen uppdateringen som krånglade som du säger... Tack och ha en trevlig helg ! Roland
  14. ArgusX

    Internet Eplorer

    Hej Cecilia Får man återkomma i tråden ? Fick i höstas en del goda råd och hjälp med Windows 10 krångel. Fick rådet av dig att vänta med uppgraderingen till efter nyår. Körde igång i februari och det gick galant. Har använt W10 nu dagligen och allt har gått bra.(stationär dator samt en laptop) Häromdagen slutade dock Cortana att fungera. Genom att trycka på högerknappen på startikonen "fönstret" så får jag all nödvändig info men inte som tidigare den trevliga Cortanapresentationen. Kan man ladda om Cortana möjligtvis ?
  15. ArgusX

    Internet Eplorer

    Tack Cecilia, det låter bra. Ska vänta med uppgraderingen till efter nyår.. Ha en trevlig helg ! Roland
×