Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

manner

Medlem
  • Antal inlägg

    96
  • Gick med

  • Senaste besök

Om manner

  • Medlemstitel
    Användare
  • Födelsedag 1979-10-21

Kontaktinformation

  • Hemsida
    http://delfinen.telge.kth.se/~manner/
  1. Är inte inne på detta forum särskilt ofta men jag tycker att du förtjänar ett svar. Är det något i denna stil du menar: #include <map> #include <iostream> #include <algorithm> #include <string> using namespace std; void foo() { cout << __func__ << endl; } void bar() { cout << __func__ << endl; } int main() { typedef map<string, void(*)()> map_t; map_t m; m.insert(make_pair("foo", foo)); m.insert(make_pair("bar", bar)); for (map_t::iterator itr = m.begin(); itr != m.end(); ++itr) { cout << itr->first << " : "; itr->second(); } system("PAUSE"); return 0; } Testa annars att använda funktorer i stället för funktionspekare.
  2. Det betyder att filen parse_line.al inte finns i någon av katalogerna: C:/Perl/site/lib C:/Perl/lib . (current working directory) Du kan lösa det genom att pusha in den katalog som parse_line.al ligger i in i @INC. Har för mig att det inte är "så man gör det rätt" men det kommer nog att funka ändå. EDIT: typo [inlägget ändrat 2007-10-24 21:16:46 av manner]
  3. manner

    Typeof i c

    Det går i GCC att ta reda på vilken typ en variabel har compile-time. Vet inte om det är användbart för dig men såhär kan det se ut: #include <stdio.h> typedef char* type_t; int main() { type_t a = "one"; typeof(a) b = "two"; if (__builtin_types_compatible_p(typeof(a), int)) printf("a and b are int: a= %d b= %d\n", a, ; else if (__builtin_types_compatible_p(typeof(a), char)) printf("a and b are char: a= %c b= %c\n", a, ; else if (__builtin_types_compatible_p(typeof(a), char*)) printf("a and b are char*: a= %s b= %s\n", a, ; else if (__builtin_types_compatible_p(typeof(a), float)) printf("a and b are float: a= %f b= %f\n", a, ; else puts("a and b is something else"); return 0; } P.S. Ja, jag vet att det genererar varningar... D.S.
  4. En annan variant är att klämma ihop sin typedef och sin strukt-deklaration i ett: typedef struct _MyStruct { /* Some declarations */ struct _MyStruct *next; } MyStruct; int main() { MyStruct a, b; b.next = NULL; a.next = &b; return 0; } [inlägget ändrat 2007-01-25 12:31:37 av manner]
  5. Jag tror faktiskt inte att det går... Det var dock ett tag sedan jag kodade C++ på allvar så rätta mig gärna om jag har fel!
  6. När du läser in till en char[] kommer cin att läsa det 1:a ordet och lägga i din array. Du måste alltså läsa hena vägen fram till "\n". Detta kan du antingen göra med fgets och säkert även med cin, vet dock inte hur man gör med cin.
  7. Om du drar en linje från varje hörn till mitten på den motstående sidan kommer dessa linjer att korsa sig i den punkt där mittpunkten på den största cirkeln är. ... har jag för mig...
  8. Som sagt ingen riktig perfråga. Du kan ju alltid köra: dir *.txt | perl my_script.pl Det borde funka tycker jag.
  9. Du borde nog skriva ut: cout << *bytVektor.at(i)<< endl;
  10. Jadu... det är inte riktigt så enkelt som man kan tro då C++ saknar stöd för HTTP i sina standardlibbar. Du får helt enkelt hitta något lib för att modifiera HTTP-headers till C++. Är det något slags server-side webscript du pysslar med eller?
  11. Öppna katalogen med opendir och kolla vad du kan läsa ur den med readdir.
  12. Jag knåpade ihop ett C++/pthread -lib för en tid sedan. Du kan ju kolla på: http://www.nada.kth.se/~manner/pthread.hpp
  13. Oj... Du borde kolla lite på hur man normalt använder #include. Man brukar inte använda det för att klippa in kod mitt i källkodsfiler. Nåväl, felet är nog att du inte har någon returtyp på: friend RAPID_Collide(double R1[3][3], double T1[3], double s1, RAPID_model *RAPID_model1, double R2[3][3], double T2[3], double s2, RAPID_model *RAPID_model2, int flag);
  14. manner

    Mozzilla.ps

    Skriv ut till en .ps fil och kör ps2pdf på denna.
  15. Du har glömt ett semikolon efter deklarationen av MoveCommand. Alltså mellan } och #endif. Klurigt fel! EDIT: Hmmm, varför såg jag inte att folk redan hade svarat... [inlägget ändrat 2006-04-26 16:18:41 av manner]
×
×
  • Skapa nytt...