Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tunna

Medlem
  • Antal inlägg

    3 034
  • Gick med

  • Senaste besök

Om Tunna

  • Medlemstitel
    Veteran
  • Födelsedag 1966-01-11

Profil

  • Ort
    Saltsjöbaden
  1. http://www.dustin.se/pd_5010051940.aspx Tunna/
  2. Den borde fungera på mycket längre avstånd. Jag har ett wirless desktop elite modell 1011 med en intellimouse 2.0, dom fungerar till och med från angränsande rum (avdelat med betongvägg), testade just av nyfikenhet. Kolla med nya batterier, dom som följer med paketet kan vara dåliga. Tunna/
  3. http://support.microsoft.com/kb/304943 Andra sidor på microsofts talar generellt om 2GB för 32bitars versioner ex. win98 och ME. Det kanske hänt saker under tiden win98 utveklades och även hårdvaran kan spela roll. Tunna/
  4. Ursäkta att jag inte hört av mig på länge, mycket att göra och lite med tid.. dwwin.exe tillhör windows felrapporterare, gamla dr.Watson, felsökaren, har troligen inget med felet att göra utan bara en hänvisning till att när du stänger av datorn så krashar något program och Windows felsökare hindras i sitt arbete på grund av att systemet stänger ner. Mycket svårt att svara på vad som kan vara fel, en gissning är att det antingen ligger något skräp kvar från en gammal drivare, hänvisning till en gammal funktion till program, drivare, kontrollpanel för din gamla drivare, eller att du har en drivrutin som inte är kompartibel med system/hårdvara. http://support.microsoft.com/kb/244617/en-us tyvärr är den på engelska men med funktionen "verifier" kan du kontrollera statusen hos dina installerade drivrutiner. Du kanske kan söka på "verifier.exe" och specificera sidor på svenska så får du bättre förklaring till hur du använder verifier. Tunna/
  5. Exakt vem du kan vända dig till vet jag inte, själv skulle jag maila till dom. http://welcome.hp.com/gms/se/sv/contact_us.html Länken "Övriga frågor och feedback" är väl länken som passar bäst om du inte har garanti eller support avtal. Tunna/
  6. Titta vad som finns loggat om felet finns med där och vad det står. Öppna kontrollpanelen -> Administrationsverktyg ->Loggboken Control Panel -> Administrative Tools -> Event Viewer (engelsk version). Gå igenom listan System och se om felmeddelandet finns med i listan, markera och ta egenskaper så kanske det finns något att gå på där. Tunna/
  7. Om man söker lite på nätet brukar man hitta beskrivningar på hur man tar isär datorn, det kan ibland vara lite klurigt att hitta alla skruvar då vissa kan vara dolda bakom luckor och gummiproppar/lister. Tunna/
  8. Tråkigt, hör med HP om det är ett "standardfel" dvs. ett fabrikationsfel på adaptern som gör att detta kan hända, kanske kan du få det på garanti i så fall även om din vanliga garantitid gått ut. Eftersom fler råkat ut för problemet borde det vara känt av HP och något dom borde försöka skydda kommande modeller ifrån. Tunna/
  9. Den modellen AcidFrog länkade till är en som passar för att köra en 2,5" IDE hårddisk i en stationär dator som då oftast är anpassad för 3,5" IDE. Jag föreslår snarare det som andra redan varit inne på att du monterar ut din trasiga hårddisk och pluggar i den i en USB adapter, då kan du sedan ansluta den till vilken dator du vill som har USB utan att behöva montera in något i datorn. Exempel på en sådan från samma leverantör som AcidFrog länkade till: http://www.webhallen.com/prod.php?id=68566 Som du ser så spelar det ingen roll om det är en IDE 2,5", 3,5" eller SATA denna adapter tar alla dessa format. Om hårddisken sedan inte är helt död så kommer du kunna läsa av den, du monterar alltså ur din hårddisk och har den löst på bordet, adaptern passar att koppla i och matar även hårddisken med ström, sedan ansluter du bara adaptern med hårddisken till en USB port och datorn söker själv upp den anslutna hårddisken så du kan gå in med utforskaren och plocka ut den informationen du vill spara. Webhallen är bara en av många leverantörer, nästan alla som säljer data grejer har även sådana adaptrar, jag köpte min på teknikmagasinet t.ex. Tunna/
  10. Du kan rensa USB enheterna och söka in dom på nytt. Om du öppnar enhetshanteraren, blåmarkera ikonen "Den här datorn" på skrivbordet, högerklicka och välj "Hantera". I menyträdet som kommer upp markera "Enhetshanteraren". Längst ner har du +trädet för USB enheter, markera en rad itaget och välj "avinstallera" tills du tömt allt. Markera sedan översta raden i högra menyn med namnet på din dator. Gå på övre menyn och välj "Åtgärd" -> "Sök efter maskinvaruförändringar" eller starta om datorn så söker den på nytt in dina USB enheter. Tunna/ http://static.agfa.com/digicam_scanner_drivers/scanner/touch/index.html [inlägget ändrat 2009-11-17 17:51:00 av Tunna]
  11. Vet inte vad en sådan kan kosta men om du går till någon större butik typ Elgiganten, OnOFf e.d. så kanske dom har test adaptrar du kan låna där i butik för att testa innan köp? Värt att fråga i alla fall. Tunna/
  12. Enligt vad som stod där på forumet så var det en felaktig laddare, dvs. strömadaptern till datorn som orsakade att hans dator gick på 100% CPU. Har du tillgång till någon annan adapter du kan låna eller testa med, skulle inte använda en förmodat trasig laddare till datorn ifall den knäcker batteriet eller i värsta fall levererar för hög spänning så den skadar datorn. Tunna/ [inlägget ändrat 2009-11-16 19:31:49 av Tunna]
  13. http://forums13.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?admit=109447627+1258394920994+28353475&threadId=1325016 "Hello Matt, I had the same problem on my Compaq 6710b. In my case, CPU strikes 100% when I plug the AC Charger. The notebook works fine on battery power. But I solved it about a week ago. In your case, I think the problem is not with the battries. It is with the AC Charger. Try changing AC Charger." Hittade detta på HP's forum. Tunna/
  14. Prova att göra den ren från damm, skaffa tryckluft på burk och blås ren luftkanalerna. Tunna/
  15. http://static.agfa.com/digicam_scanner_drivers/index.html Vet du vad scannern heter så bör du kunna bläddra dig fram till rätt drivrutin. Tunna/
×
×
  • Skapa nytt...