Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jodie

Medlem
  • Antal inlägg

    1 134
  • Gick med

  • Senaste besök

  • Vunnit antal dagar

    2

Jodie vann dagen: 11 juni 2015

Jodie hade det mest gillade innehållet!

Om Jodie

  • Medlemstitel
    Flitig

Senaste profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Du får ursäkta att jag "duar", trots att detta handlar endast om dig som du ter dig på forumet. Du och jag har mig veterligt aldrig träffats, men är högst rimligt att vi gjort det - jag har i många år färdats med SL. Jag har uppfattat dig som en genomärlig person - jag har ingen som helst anledning tro att du ljugit om det antal forum du uppgivit ha erfarenhet av. När du inte preciserade vilka, tog jag för givet du annars skulle mista din lön. Nu har du själv skrivit att du har en "symbolisk ersättning", vilket brukar betyda från 1 krona och uppåt. Förstår du inte att IDG UTNYTTJAR dig - Kit Gould skulle förmodligen kunna köpa hela Grand Hotell om han ville. Och grabbarna på Pc för Alla, sådana som förr skrev på forumet, de jobbar inte gratis. På den tiden såg jag inga som helst problem använda forumet. Kan du förklara varför vissa av mina inlägg försvinner spårlöst? Detta trots att jag har noll varningspoäng ? Varför skriver du om Word, och jag på EditPad Lite 7 ? Vet du vad "den gyllene regeln" innebär ? Kan du länka till det här: "21 feb. 2008 Eforum-önskningar - postad i Diskutera Eforum: Jag har blivit utsedd till ny huvudmoderator."
  2. Använde EditPad Lite 7 i kombination med ett forum från http://www.gratisforum.se/ på förmiddagen - jag kände mig snabb som en kobra!
  3. Hur kommer man vidare här då: http://forumbilder.se/EBT9K/lite-marigt.jpg Kanske hinner väninnan lämna jordelivet innan födelsedagsdatorn är färdigförberedd... om hon inte redan gjort det. Hon hade förmodligen lugnt suttit hemma och tittat på tv just nu - men det gör hon inte - om blott sjukstugan skaffat en telefon för 500:- Och en viss tidning har förmodligen en helt obemannad tipsavdelning. Samt att det inte går att nå väninnan på Geriatriken pga att verksamhetschefen har en fejkad telefonsvarare.... jag hann inte säga så mycket på ca 3 sekunder. EditPad Lite 7, den är toppenbra...
  4. Min över 80-åriga väninna som jag varit bekant med i över 12 år, ville prompt att jag skulle ha nycklar till hennes lägenhet, men nu har väninnan tyvärr hamnat på Sjukhem, Geriatriken. Då mailar hennes styvdotter "Jag har ju ingen nyckel men du har, så skicka den till mig. Om det inte står vart den leder så det går ju att lägga i ett vadderat kuvert." och "Hon sa att du har saker hos henne som är dina. " Jag påminde då styvdottern att hon för någon månad sedan, då jag ringde upp henne och berättade att jag hade nycklar, sagt att hon har egna. Nyss kom ett mail "Vill du ringa polisen så gör det. Du kan också skicka nycklarna till Lotta." När jag frågade styvdottern efter numret till poliserna hon brukar ringa till, när jag larmat henne om att Lotta inte skickat några mail eller ringt på hela dagen, har hon i skrivande stund inte mailat igen. Lotta råkade nämna en gång att styvdottern hade arv att vänta. Vad tror ni Polisen kommer att säga om fallet?
  5. Till "Make my day" Efter jag lade av luren har jag inte hört några fler. Vad kan det bero på?
  6. Lyssnade ni på P3 idag runt kl 11? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3630&artikel=3496760
  7. Alldeles nyligen, den 28 juni, ämnade jag göra en beställning i the webshop. Det skulle gå jättesnabbt, jag hade som alltid ytterst noga förberett mig. Funderat hit, funderat dit, kopierat hela informationerna inklusive artikelnumren på de få olika varorna jag skulle ha, det blev 6 poster - hur mycket det skulle gå på totalt räknade jag inte ut. Det gick verkligen som smort fylla min kundkorg, detta är alldeles för bra att vara true, tänkte jag! Och det var det inte - när jag fyllt min kundkorg, det stod visst 3431 kronor, tyckte jag det var bäst ange my name och address, annars kan det ju kännas lite osäkert om de varor som jag ämnade betala via mitt MasterCard verkligen skulle komma fram. Som obligatorisk uppgift krävdes ett mobiltelefonnummer. Hmm... undrar just hur de kunde veta att jag köpte min CAT B15 i en lagershop tillhörig NetOnNet? Eftersom jag har ett secret number vill jag inte riktigt anförtro numret, så jag skrev istället "det har ni inte med att göra". Men då ilsknade de till på allvar, det kom upp röd text om att jag måste ange si och så många siffror. Då grep jag ett number fullständigt ur luften, då blev de happy! Verkligen noga var de på NetOnNet, som en obligatorisk information skulle man kryssa i att man läst köpvillkoren. Det är ju svårt att minnas allt som krävdes i min ålder, så för säkerhets skull tog jag skärmdumpar varje gång det krånglade. Hur var det nu - jo, man måste välja mellan sms-avisering eller betala 15:- för att få en på posten. Eftersom jag vet av erfarenhet att Posten sänder ut aviseringar helt gratis, ville jag helst slippa de 15 kronorna... men jag klickade ändå till slut i där - summan är ju inte så stor i förhållande till 3431 kronor. Nu måste jag plocka fram skärmdumparna igen - oj då, den där var om hur omöjligt det numer blivit bifoga bilder på IDG eforum – nähä, då får jag komma ihåg undvika det. Den här då, "Du måste välja en kundtyp". Den var from NetOnNet, de måste vara glömska där med, det hade jag redan gjort. Nej, denna var också om eforum. Här är en från NetOnNet: "Denna order kan komma att skickas som flera olika förändelser". Hoppsan, den här var också om IDG eforum. Jo, här står det något om att ett leveransbesked kommer att skickas från NetOnNet till din mail och att min order skulle levereras hem till mig eller mitt postombud, sådant kan ju vara bra att veta. Det var något som gnagde (jag har mouse traps) så jag sände ett mail till den adress som stod med pyttesmå tecken längst ner på "Orderbekräftelsen". Som "ämne" valde jag "Skitdåligt!!!!", jag vill ju inte riskera att de missade mitt mail. Mailet löd: "Det tog mig säkert TRETTIO gånger så lång tid som hade behövts att lägga min order pga att Netonet KRÄVER att man måste ha en mobil för att internethandla från er. Men det är ni själva som går miste om mängder ordrar på det. Så egentligen borde jag få min beställning gratis som upplyser er! Vänligen förmedla till företagsledningen! INGET av det krångel jag bifogar skärmdumpar på uppstod när jag helt nyligen handlade från DUSTINS" Och minsann kom det ett svar: "Hej Jodie! Tack för ditt mail. Du kan fylla i ett ”robotnummer” som 070000000 som inte leder någonstans när ni ska ange mobilnummer så slipper ni den problematiken i framtiden. Att man måste godkänna våra köpvillkor och välja kundtyp i början av kassan kan vi tyvärr inte påverka i dagsläget då det är krav att det ska finnas. Vi får hoppas att ditt nästa inköp går smidigare, du kan välja att bli medlem och då behöver du inte fylla i alla dina uppgifter varje gång du ska handla. Önskar er en fortsatt bra dag! Med Vänlig Hälsningar / Best Regards __________________ Henrik Johansson Customer Service NetOnNet AB Bockasjögatan 12 504 30 Borås PHONE: +46 33 488 488 FAX: +46 33 103 188 E-MAIL: kundservice@netonnet.com" Det kändes ändå inte riktigt, riktigt klockrent så jag skrev igen: Ämne: FRÅGA VD'n!!!! "Har ni verkligen frågat er VD om han/hon föredrar att jag skriver ner er totalt och visar skärmdumparna jag nu bifogar en gång till, mitt första mail till er (här nederst) plus “svaret” från er, på alla ställen jag hinner? Detta var en s.k. retorisk fråga, ty det är fullständigt uppenbart att ni INTE gjort det! Det skulle verkligen bereda mig en enorm tillfredsställelse att få publicera alltsammans!!! Själv är fullständigt övertygad om att det skulle bli minst tiotusen gånger billigare för Netonnet att nu i efterhand återbetala summan för hela orden! Visserligen skulle det vara ett rent mirakel om ni era kundregister finner någon ytterligare Jodie Gould men inte ens detta har ni kollat upp – ordernr 58123587. Jag är minst sagt en mycket erfaren skribent, och valde bara titeln “Skitdåligt!!!” för att försäkra mig om att NI skulle förstå!!! Ert “svar” nedan är uppenbart en färdig schablon. Att ni överhuvudtaget HAR en färdig schablon bevisar ju att mängder innan mig påtalat de skandalösa bristerna. Jag fejkade fullständigt ett mobilnummer och betalade ingen aviseringsavgift... och ändå kom idag FYRA kuvert från posten på den lilla order jag beställde från er i min brevlåda! Först KRÄVER ni mobilnummer och är dessutom så infernaliskt snikna att försöker TVINGA er till ynka 15:-!!! NÄSTA GÅNG VILL JAG HA SVAR FRÅN VD’N!!! HÄLSA HON/HAN ATT JAG VÄNTAR HÖGST EN VECKA INNAN JAG VERKSTÄLLER PUBLICERINGEN !!!!!!!!!!!!!!" Det sista stycket från ”NÄSTA” utförde jag i röd, understrucken text av allra störtsa stilstorlek, man vill ju leva enligt den gyllene regeln. Var det Fantomen som sa så? Men det kanske kvittar. Jodå, jag fick svar den här gången med - bussigt! "Hej igen Jodie, Tack för dina synpunkter och jag ska skicka dem vidare. Då ordern skickades med fyra olika paket har du fått fyra olika pappersaviseringer via posten. Önskar er en fortsatt bra dag Med Vänlig Hälsningar / Best Regards __________________ Henrik Johansson Customer Service NetOnNet AB Bockasjögatan 12 504 30 Borås PHONE: +46 33 488 488 FAX: +46 33 103 188 E-MAIL: kundservice@netonnet.com" F.ö. funderar jag att skicka en större papperskorg till NetOnNet till jul... men de kanske blir ledsna get en så billig julklapp...? Idag kom också en femte pappersavisering, men det är bara kul, då kan jag stanna 5 gånger så lång tid på Postens webside för att ordna att lantbrevbäraren free kör hem de fem, eller kanske t.o.m. six, paketen till tomtgränsen. Ojdå, jag glömde skriva att det största var en bildskärm, annars div småsaker som t.ex. USB-pinnar.
  8. Hav tröst - huvudmoderatorn jobbar på det: http://www.idg.se/2.1085/1.146470/det-ska-bli-lattare-att-anvanda-eforum (Jag testade först klistra in rubriken "Det ska bli lättare att använda Eforum" och göra den direkt klickbar.. men det funkade inte ens i Windows 7... )
  9. Pekade du någonsin på frågeställarens signatur?
  10. Ingen här som googlat på KIT GOULD?
  11. Jag försökte greja att du åtminstone skulle få en lön http://idgmedia.idg.se/2.3796/
  12. Till KIT GOULD Känner du till att nyckelpersoner på IDG eforum jobbar för en "symbolisk ersättning"? Tänk, vilka löp det skulle kunna bli...
×
×
  • Skapa nytt...