Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Christer Jonsson

Medlem
  • Antal inlägg

    2
  • Gick med

  • Senaste besök

Om Christer Jonsson

  • Medlemstitel
    Nykomling

Senaste profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej Tack för svar. Är inte säker på hur jag skulle samla alla mina data i en tabell. Kanske okunnighet om vad/hur en tabell kan utformas. Lite nyfiken på vad du menar med "Och VBA-koden jag skulle skriva skulle enbart hjälpa dig dra ihop alla data i en fil för att analysera det där." ? Jag vill ju ha den önskade datan i en fil för att sortera listan och kunna ha koll på personerna
  2. Hej Jag behöver hjälp att sammanställa data från olika excelblad. Jag har data om en stor mängd personer. För varje person en excelfil (Arbetsbok) - varje excelfil benämnd som namnet på personen i fråga t.ex Jonsson_Christer.xlsx. Data om personen ligger i "Blad 1" i resp excelfil I varje personfil finns en mängd data där varje typ av data ligger i samma cell - tex förnamn i C4, efternamn i D4, resultat i tävling i I34 Excelfilerna (Arbetsböckerna) är uppdelade i flera mappar. Mapparna benämnda A-Ö (baserat på efternamnet på de personer jag har registrerade) Mitt önskemål är att skapa olika listor där en lista är att lista personerna med för- och Efternamn och det värde de har i cell I34. Kanske ett Macro som söker igenom mina mappar och alla filer i resp mapp och hämtar önskad info. Datat i I34 uppdateras löpande och jag ska då kunna ta fram nya listor Hoppas någon har en bra lösning på mitt problem. Om det skulle underlätta så skulle jag givetvis kunna samla alla personer med efternamn som börjar på A i en arbetsbok med varje person som ett separat blad. En del manuellt jobb för mig, men helt genomförbart. I så fall skulle jag behöva benämna resp Blad med namnet på personen, så att jag kan hitta lätt vid uppdateringar Hälsningar en hoppfull Christer Jonsson
×
×
  • Skapa nytt...