Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

COCL

Medlem
  • Antal inlägg

    7
  • Gick med

  • Senaste besök

Om COCL

  • Medlemstitel
    Nykomling

Senaste profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej Hans Nej, jag har en utan och en med omkopplare. Den med omkopplare är ställd rätt. Går inte att missa. Fortsatt ingen funktion. Mvh/Christer
  2. Hej Jo, jag har två varianter av kabel. Den ena enligt bilden, med scart fast påkopplad redan. Den andra med separat scart och färgkablar. Samma resultat -dvs ingen bild/ljud och ingen identifiering av videokälla. Datorn säger däremot att "USB´n fungerar korrekt". Mysteriet fortsätter.....
  3. Hej Tack för ideer. Jag prövar gällande USB. Vad gäller datorn så är den ihopsatt (stationär i5 processor med ordentligt med kräm och plats på diskar) av "komplett.se" med mina önskemål. Har funkat fint hela tiden och uppdaterar sig själv med driv och uppdateringar när det behövs. Gällande Scart så har jag alla färger kopplade (röd,gul,vit) som innan. Detta funkade fint på den äldre datorn (XP). Skall även pröva "s-videokabel" tillsammans med de andra men är jag inte helt fel ute så kör man på "färgkablarna" eller "s-kabeln" (vilket ger sämst resultat), inte båda. I´ll be back/Christer
  4. Hej Då Königs inte fungerade alls på W10 har jag nu inhandlar "Jula videograbber" för 200:-. Samma problem uppstår i princip. Får därmed en uppfattning att det handlar om W10 och inget annat. Jag hade bild innan jag uppdaterade med ny dator och ny version på Windows. Har även sett att flera , på andra forum, har liknande problem. Försökte fråga både Jula och företagen dom köpt produkterna från men man har inte en susning och "glider" med förklaringar. Är det någon som har en uppfattning om USB3 kanske inte fungerar med "äldre" Videograbbers" och att krocken sker just i USB´n? Eller kan det ändå vara en W10 inställning som måste till ? Tacksam om någon har en ide ! Mvh/Christer
  5. Hej Tack för info. Jo, jag "pillade" på Video Standards, trots att det är standard att köra Europeisk standard - inget resultat. Jag har ingen kamera inkopplad och kör på en kraftfull, ny bordsdator, därmed ingen kamera att stänga av. Någon mer med idéer, allt behöver ifrågasättas ? Mvh/COCL
  6. Hej Tack för iden. Jo, jag gjorde även detta. Samma resultat (dvs ingen kontakt med VHS:en). Dock tror jag att den programvaran är lite fräschare än det som levereras i paketet vid köp. Enligt både programhanterare och enhetshanterare fungerar allt. Drivrutin finns och fingerar. Borde finnas någon inställning som "avblockerar" inkommande signal, men jag kommer inte på var detta kan ställas in ? Mvh/Christer
  7. Hej Ny på forumet och jag har ett problem som söker mig sedan ett bra tag. Köpte Königs Videograbber med Arcsoft programvara för att tanka över VHS innan det är för sent. Jag har sett att det är fler som har haft problem med både programvara och hårdvaran trots vacker reklam att det är den enklaste av de som finns på marknaden. Mitt problem verkar vara att jag inte får någon bild/kontakt med själva VHS:en. Allt annat tycks fungera (USB sticka, program) för sig. När jag skall "fånga" bilden (capture mode) så hittar/ser inte programmet VHS:en alls. Det finns en rullist som skall ange att det finns en VHS som är igång, men där är det tomt ??? Jag har ominstallerat både USB sticka och program flera ggr, i rätt ordning och i omvända ordningar (även uppdateringar av program från tillverkare och direkt försök till uppdat av drivrutin), men den hittar inte VHS:en. Jag kör Win 10 med uppdateringar regelbundet så jag ser inte att min maskin eller Op skall vara fel heller. Får en känsla av att det borde gå att lösa men att jag inte förstått exakt hur. Vore mycket tacksam om någon kunde ge mig tips på hur jag skall göra. Bästa hälsningar F.d. datanörd, numera frånsprungen i teknikjungeln.
×
×
  • Skapa nytt...