Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ahnes

Medlem
  • Antal inlägg

    10
  • Gick med

  • Senaste besök

Om ahnes

  • Medlemstitel
    Användare

Senaste profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Stort tack, fungerade perfekt! Känner att jag har en hel del att lära när det gäller alla lite mer avancerade formler..
  2. Aha, tack! funkade perfekt! Lite ny på formler Håller på med liknande för max och min men får inte till min om det är nått du kan lösa? =MAX($J$2;MAX(OM(REST(RAD(J10:J130)-RAD(J10)+0;8)=0;J10:J130))) Bara ändra till Min ger ju såklart 0 när det finns tomma celler
  3. Hej! Jag har en array formel som ser ut enligt nedan som räknar medelvärdet inom J9:J97 med var 8:e rad. {=MEDEL(OM(REST(RAD(J9:J97)-RAD(J9);8)=0;J9:J97))} Funkar jättebra sålänge det inte finns några tomma celler inom omfånget och som ligger på var 8:e rad men vill kunna excludera dom celler som är tomma, nån som vet hur man gör?
  4. ahnes

    Formel i annat blad

    Perfekt, tack så hemskt mycket! funkar hur bra som helst! Ursprungsformeln kan nog behöva arbetas om så ditt exempel ska jag definitivt kolla lite på. Inte jag som har gjort arbetsboken från början men den kan nog behöva en liten omarbetning!
  5. Hej! Har ett litet problem jag hoppas någon därute har en lösning på! Det är så att jag vill från ett blad köra en formel i ett annat blad och även kunna styra i vilket blad den körs. Har just nu ett blad för varje månad och har tänkt göra ett blad för statistik eftersom det blir lite för mycket att ha att i respektive blad. Vill kunna göra enligt följande: I cell A1 vill jag ha en dropdown meny där man kan välja månad, det är inte den svåra biten.. Men sen vill jag i övriga bladet kunna köra följande formel: =SUMMA.OM(E$24:E$10056;"t-lagret";FÖRSKJUTNING(E$24:E$10056;-3;0)) Dock ska formeln anpassa sig efter vilken månad som är vald i A1 och då ta datan från det bladet. Gissar att man får använda Indirekt men får inte till formeln. Nån som vet?
  6. ahnes

    Autofilter över flera kolumner

    Nja, alla måste visas när arbetsboken öppnas Det är egentligen så dom det är uppbyggt nu jag är ute efter fast det ska funka att ha dropdown i flera kolumner
  7. ahnes

    Autofilter över flera kolumner

    Ja det är ungefär så jag vill ha det fast allt ska fortfarande ligga ihop så att säga, dom två nedanför den stora ska inte finnas utan allt i ett Dom röda fälten representerar att det inte ska fyllas i något där och sen har vi på våra utskrivna mallar uppdelat efter Morgon, Mellan och Kväll så det är meningen att det ska bli enklare att fylla i listan.
  8. ahnes

    Autofilter över flera kolumner

    Nej då, inget känsligt! Det är till jobbet för att förenkla lite Så här ser det ut. Kolumn B är dold och där står det om det är Morgon, mellan eller kväll vilket man kan välja i K1 så filtrerar den ut det. Målet är att kunna specificera vilket dag för dag vad som hör till vilket. Te.x att måndag så tillhör 14, 16 och 18 Morgon vilket man väljer i K1 så dom filtreras ut. Man får självklart förtydliga att det är Måndag morgon man är ute efter i K1. Det ultimata skulle vara att man där det står veckodag har dropdown menyn och kan välja under respektive dag. Kanske ska tillägga att det kommer vara ett delat dokument..
  9. ahnes

    Autofilter över flera kolumner

    Tack! Men får det inte riktigt att funka. lägger jag in .AutoFilter Field:=3, Criteria1:="L1" och gör en ny lista i L1 så händer det inget och väljer jag nått i listan på K1 så försvinner allt, dvs filtrerar bort allt istället
  10. ahnes

    Autofilter över flera kolumner

    hej! Har ett problem.. jag har ett ark där jag vill kunna använda autofilter över X antal kolumner. Använder nu nedan kod för att ha en kolumn som filtreras men vill kunna ha fler stycken men får inte till det. K1 är en dataverifiering med Lista och där vill jag att listan ska kollar över flera fält. Dvs att i Else satsen vill jag kunna ha Field:=3 också Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$K$1" Then If Range("K1") = "Alla" Then Range("A5").AutoFilter Else Range("A5").AutoFilter Field:=2, Criteria1:=Range("K1") End If End If End Sub Någon som vet hur man kan lösa detta?
×