Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

christer51

Medlem
  • Antal inlägg

    12
  • Gick med

  • Senaste besök

  • Vunnit antal dagar

    1

Anseende-aktivitet

  1. Gilla
    christer51 gav anseende till Cecilia i Ta bort tomma mappar!?   
    Nej
     
    Något, men det är ju försumbart jämfört med att skriva en fil till mappen. Däremot krävs det ju att programmet är skrivet så att det kan hantera situationen att någon har tagit bort en mapp som installationsprogrammet skapade, det kan man inte lita på.
  2. Tack
    christer51 fick anseende från Cecilia i Extern Backupdisc   
    Hej Alla!
     
    Jag har löst problemet... Det var Windows Indexeringstjänst som var avslagen!!! När jag slog på den så fungerade backuppen igen.
     
    Jag fann lösningen på Microsoft Community (https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-performance/file-history-wont-recognise-hard-drive/081e5f3e-6dd1-46e6-854d-15e8321b63a1)
     
    vmanTestpilot Replied on March 10, 2014 In reply to E B S's post on January 18, 2014 Just replying to say I'm getting the same error, too!
    Additionally: Every time i click on "turn on" a new directory is created on the selected hdd in the FileHistory Directory.

    And yes i know this site: http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/what-something-goes-wrong-file-history.
    And i have already unsuccessful tried:
    Shutdown the computer - unplug the drive - start the computer with without the drive 
    attached. Go into File History and have it search for the drive - of course it won't find one (let it sit like that) - plug in the drive - as soon as the drive is detected refresh the page to have it look for the drive.
    and this:
    - chkdsk /f
    - sfc /scannow
    - DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
    - DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
     
     
    I found a fix:
    It turns out to be because the Indexing Service (a.k.a. Windows Search service) was disabled.
    -------------------------------------------------
    Ja, så enkelt kan det vara. Jag var på väg att köpa en ny hårddisk men tänkte att det måste gå att lösa på något vis. Så jag letade och letade och fann till slut ett svar som jag vågade prova. Jag har hittat många tvivelaktiga svar, som t.ex. att gå in i registret och ändra, men det tyckte jag var för avancerat även om det går att kopiera registret innan man gör något, fort har man villat bort sig och allt blir strul.
     
    Tack så länge...
     
    Krille
  3. Tack
    christer51 fick anseende från Cecilia i Extern Backupdisc   
    Hej Alla!
     
    Jag har löst problemet... Det var Windows Indexeringstjänst som var avslagen!!! När jag slog på den så fungerade backuppen igen.
     
    Jag fann lösningen på Microsoft Community (https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-performance/file-history-wont-recognise-hard-drive/081e5f3e-6dd1-46e6-854d-15e8321b63a1)
     
    vmanTestpilot Replied on March 10, 2014 In reply to E B S's post on January 18, 2014 Just replying to say I'm getting the same error, too!
    Additionally: Every time i click on "turn on" a new directory is created on the selected hdd in the FileHistory Directory.

    And yes i know this site: http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/what-something-goes-wrong-file-history.
    And i have already unsuccessful tried:
    Shutdown the computer - unplug the drive - start the computer with without the drive 
    attached. Go into File History and have it search for the drive - of course it won't find one (let it sit like that) - plug in the drive - as soon as the drive is detected refresh the page to have it look for the drive.
    and this:
    - chkdsk /f
    - sfc /scannow
    - DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
    - DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
     
     
    I found a fix:
    It turns out to be because the Indexing Service (a.k.a. Windows Search service) was disabled.
    -------------------------------------------------
    Ja, så enkelt kan det vara. Jag var på väg att köpa en ny hårddisk men tänkte att det måste gå att lösa på något vis. Så jag letade och letade och fann till slut ett svar som jag vågade prova. Jag har hittat många tvivelaktiga svar, som t.ex. att gå in i registret och ändra, men det tyckte jag var för avancerat även om det går att kopiera registret innan man gör något, fort har man villat bort sig och allt blir strul.
     
    Tack så länge...
     
    Krille
  4. Tack
    christer51 fick anseende från Cecilia i Kan inte associera program med filtyp.   
    Hej!
    Trodde att jag postat ett meddelande men det försvann visst i cyberrymden. Hursomhelst så har det fixat sig..nästan allt,för nfo-filen går det inte att byta från System Information File till Notpad men det är försumbart.
    Jag googlade och hittade en video på YouTube (Bild) som visade vad jag skulle göra för att återställa Cachen. Det fungerade tydligen nu kan jag använda Foton och Groove music som vanligt.
     
    Tack för era svar och på återhörande, för jag har ett problem till men det tillhör en annan kategori.
     
    // Krille

×
×
  • Skapa nytt...