Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

esofagus

Medlem
  • Antal inlägg

    35
  • Gick med

  • Senaste besök

Om esofagus

  • Medlemstitel
    Användare

Senaste profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Varje gång jag använder Google Översätt får jag upp en dialogruta. Som skymmer svaret. Rubrik "Kommande ändringar av historiken". Behöver uppdatera? Hur gör jag det? Varit inne på Google Chrome Min Aktivitet, men hittar inget. Dator. Windows 10. Google Chrome.
  2. Efter uppdatering av Thunderbird till version 60.8.0 återkom felet. Det vill säga Canon skrivaren ip7250 fanns inte med bland skrivarvalen. Använde då Cecilias tips https://support.mozilla.org/sv/questions/988051 och efter en del besvär med att menyerna var ändrade löste jag problemet. OBS print_printer heter nu print.printer Det finns ett antal ip7250 att välja på, för olika egenskaper, minns inte valet. Vägen var Inställningar, Allmänt, Konfigurationsredigerare, välj troliga ip7250-varianten, högerklicka, klicka på Återställ i menyn som kommer upp. Efter detta fanns felet fortfarande kvar. Gick då till Kontrollpanelen, Enheter och Skrivare, skrivaren ip7250 fanns inte längre bland valen. Försökte då klicka på Installera ny Skrivare, fungerade ej. Slog på skrivaren och försökte igen, då återkom ip7250 som Standardskrivare i listan. Thunderbird skriver nu ut korrekt - tills nästa uppdatering?
  3. En kul idé. Jag väntar nog ett tag, kan leva utan instagram, synd på alla bilder jag missar dock.
  4. Idag har jag uppdaterat Instagram-appen (via Inställningar i Instagram). Version 41.1788.50991.0. både före och efter (kanske Windows uppdaterar automatiskt). Hittat Hjälpcenter via person-ikon, kugghjul, meny i öppnad Instagram. Men fortfarande kan inte foton läggas in från dator (står också i Hjälpcenter). Övrig hjälp tittar jag på senare. Kan en surfplatta via datorn gå bättre? Jag kan låna en.
  5. Högst upp på sidan med länken questions/1061528 stod det: An updated version of Firefox is available to address the issues ......... använde den länken och fick Firefox. Har nu gjort enligt instruktionerna i dokumentet nedanför. Allt ok nu. Väljer nu standardskrivare.
  6. Ja nu. Resultat: Fick Firefox installerat på min desktop. Även efter omstart av Thunderbird är skrivarproblemet kvar.
  7. Tack alla för råden, tror jag klarar mig själv ett tag. Undrar bara om man kan stänga tråden på något sätt?
  8. Tack. En dag kanske jag hittar den via Kontrollpanelen (Säkerhet och Underhåll).
  9. Ja det är konstigt, trodde det gjordes automatiskt. Har ju fått Windows uppdaterat nyligen. Nu har jag lärt mig att högerklicka på alla ikoner jag ser och även i Start-listan, fanns mycket att se. Tillförlitlighetshistoriken nämner du, var finns den? Hittar den inte under Säkerhet och Underhåll. Microsoft Support känner inte igen namnet. Sett en kurva i länk: https://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/all/historik-saknas-i-tillförlitlighetshistorik/c39a372d-6ecd-4124-8877-ac6ebca23313
  10. Har klickat med höger musknapp på ikonen för Sticky Notes i aktivitetsfältet. Då kommer kugghjulet/inställningar upp. Ser att min version är 3.1.55.0. Laddat ner senaste nu.
  11. Ser inget kugghjul. Men i länken talas om flera versioner av Sticky Notes, kanske någon version hade kugghjul?
  12. Jag gör alltid så, tröttnat och vill ha standardskrivaren som första val. Kanske är ett problem speciellt för Thunderbird.
  13. Ja jag har senaste versionen. Men 32 bitars på min 64 bitars Windows, betyder något?
  14. Problemet är att hitta hjälpen. Och nu talas det om ett kugghjul - även sett det nämnt på nätet - hur får man fram det?
  15. Har gått igenom inställningarna då och då. FB är mystiskt och jag saknar en enkel handledning. Förut stod tex. Publicera numera utbytt mot Dela. Har det hänt något?
×
×
  • Skapa nytt...