Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jmle

Medlem
  • Antal inlägg

    46
  • Gick med

  • Senaste besök

Om Jmle

  • Medlemstitel
    Användare

Senaste profilbesöken

1 558 profilvisningar
  1. Vad tror du om den här då? Betydligt billigare, men sämre kvalitet kanske?https://www.discatonce.se/se/kablar-kabelsortering/natverkskablar/cat6/deltaco-utp-cat6-patchkabel-20m-vit.php?ref_lp=pricerunner&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc
  2. Måste dra en nätverkskabel från routern ner i källaren til ett playstation konsol för att kunna tanka hem spel. Förslag på kabel måste ha 20 m.
  3. Jmle

    Nätverksproblem

    Har kollat att det finns macadresser, och det gör det både tråd och trådlös macadress. Så här säger de från supporten. Hej Lars-Erik, Tack för att du kontaktat Samsung Support. Beklagar att du upplever problem med er tv. Om du går > Menu > Support > Kontakta Samsung > Där skall du leta efter Mac-adress. Om det bara står nollor i dessa rutor både med kabel och trådlöst så betyder det att nätverkskorten är ur funktion. Det är väldigt ovanligt med att kabel-kortet går sönder dock. Om du har en mac-adress så behöver ni återställa er router genom att dra ut strömmen från er router i 10 sekunder. Koppla tillbaka och återställ sedan er Smart Hub. Gå in i Smart Hub > Tryck Tools > System > Återställ Smart Hub. Pin är som standard 4 nollor eller 1234. Koppla sedan upp mot ert nätverk på nytt. Om detta inte hjälper så dra ut strömmen från er tv i 10 minuter och försök sedan på nytt igen. Du kan inte koppla in ett trådlöst usb-nätverkskort nej. Din tv har ett annat operativsystem och det kommer då inte att fungera. Du kan dock få en smart tv på annat sätt. Du kan köpa till en Chromecast för 400:-. Det är inte vår produkt men den kommer ge er vad ni behöver. Så kontrollera med er återförsäljare så kan de hjälpa er vidare med detta. Det är sannolikt inte värt att reparera denna tv då det kommer kosta mer än det är värt. En chromecast och en smart telefon skulle lösa era problem. Om du har andra frågor fram över är du välkommen åter. Ha en fortsatt fin vecka. Med vänliga hälsningar / With kind regards Jim Samsung Support
  4. Jmle

    Fortnite

    Hur laddar jag hem Fortnite till PS4? Var in på en sida och köpte det för 0 kr, men hur får jag det till minPS4?
  5. Jmle

    Nätverksproblem

    Har nu gjort en anmälan till Samsungs support, få se vad de säger. Jag återkommer när jag har fått svar från dem.
  6. Jmle

    Nätverksproblem

    Mina homeplugs fungerar tydligen inte på tv,n. Men därimot provade jag att köra med en bärbar dator och pluggade in den på dessa homeplugs. och det fungerade finfint, men tyvärr inte tvn.
  7. Jmle

    Nätverksproblem

    Nu fungerar inte det igen. Jämt förut när man har slaget på tv:n så har inloggning snamnet kommit fram på rutan, men det har den slutat med. Du är inloggad med........
  8. Jmle

    Nätverksproblem

    Nu har jag kopplat in nätverkskabeln igen till cd homeplug och helt plötsligt fungerar det trådlösa igen. Startade visserligen om routern.
  9. Jmle

    Nätverksproblem

    Kan tillägga att canaldigitals box är det inga problem med. Den hittar det trådlösa genast, men tyvärr inte tv'n
  10. Jmle

    Nätverksproblem

    Kan det vara så att det trådlösa nätverkskortet är trasigt? Kan man prova med ett usbnätverkskort?
  11. Jmle

    Nätverksproblem

    Den hittar inget nätverk överhuvudtaget.
  12. Jmle

    Nätverksproblem

    Vad var det jag sa. Har inte fungerat på flera dagar igen.
  13. Jmle

    Nätverksproblem

    Ändrade dnsinställningarna till 8.8.8.8 och då fungerade det, får väl se hur länge
  14. Jmle

    Nätverksproblem

    Den är inställd på 192.168.3.1 Nu fungerar det trådlösa igen.
  15. Jmle

    What`s new

    Har nu inaktiverat programmet i programhanteran men den fortsätter att uppdatera sig.
×