Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bonjati

Medlem
  • Antal inlägg

    29
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. Se bilaga kolumn. G2 och F3 borde vara orange Hälsodata.xlsx
  2. Hej! Har en arbetsbok där jag för in hälsodata. Två problem. - Jag försöker lägga in villkorsstyrd formatering med ikoner så att värden över 54 är gröna, mellan 42-54 orange och under 42 röda samt i en annan kolumn över 23,1 är svart, mellan 18,1-23 är röda, 13-18 orange och under 13 gröna. Alla värden är i procent. Men hur jag än försöker så blir värdena bara gröna. Dessutom förändras de när man lägger till ett nytt värde i cellen under. - Jag försöker få in formeln för BMI vilken är =kg/(längt^2) men jag får ut decimaler som jag inte vill ha. det står 0,00264 när det borde stå 26,4.
  3. Hittade http://mailtester.com/showpage.php?name=download
  4. Hej! På jobbet får vi ofta tillbaka en massa felmeddelanden "Adressen saknas" och liknande. Vi ska kontrollera våra sändlista och plocka bort ogiltiga adresser. Jag vet att det finns programvara/webtjänster för dessa men vet inte vart man ska vända sig. Vi har kanske 100 adresser att kontrollera och helst ska det inte vara en betaltjänst/software. Några tips? Går detta f.ö. att göra med hjälp av office-paketet?
  5. Jag tror att jag får ihop det med en lista nu. Men det jag inte får till är en relativ lista där person A,B,C förtecknas med vissa attribut. Funderade först på utskick/regler/om..då..annars men insåg snabbt att det vart helt fel och att bara lägga in en kopplingsinstruktion i en tabell blir också fel eftersom antalet personen som matchar med organisationen varierar.
  6. Nja, bra tanke men då det är nr kolumner som heter samma i de två tabellerna (men som inte ska blandas ihop blir det lite problematiskt. Den verkar inte heller ta med sig funktioner
  7. Någon som vet hur jag gör det. För varje orgnr vill jag ha samtliga personer i tabell A listad i word brevet.
  8. Problemet är att jag vill ha en lista med personer baserat på organisationsnr. Till org.nr finns sedan en annan lista med adressuppgifter.
  9. Hej! Jag ska göra en kopplad utskrift och undrar om man kan ta från två källor i samma dokument. Allt finns i samma fil (Excel) men i två olika tabeller(blad A och B ), en med personuppgifter och en med organisationsuppgifter. (@admin Om det är fel forum går det bra att flytta).
  10. Prövade =LETARAD([@OrgId]; RENSA(Huvudman!A:;2;FALSKT) Men då fick jag #Värdefel! Istället för #Saknad! Testade också =LETARAD(RENSA([@OrgId]); RENSA(Huvudman!A:;2;FALSKT)
  11. Jag har ett register med organisationer med tillhörande organisationsnr. I ett register vill jag ta namnet på organisationen från flik B till Flik A. Det är alltså bara siffror den ska leta efter i formeln.
  12. Hittar inget av de varan. En enkel siffersträng.
  13. Hej! Har stött på ett något märkligt problem. Jag försöker köra letarad funktionen där den utifrån ett organisationsnr ska hämta företagsnamnet till en lista. Trots att all info finns får jag upp #saknas. Då är allt formaterar som tal. (Vilket ju är brukligt) Om jag däremot formaterar fälten (orgnr) som text så går det men bara om jag trycker enter i varje enskild cell. (vilket inte är särskilt praktiskt) Tidigare när jag har haft problem med formuler har det hjälpt med markera område+ F2+enter men inte nu :/ Någon som jag säga vad det är för lurt här? Kör Excel 2016btw.
  14. Det blir jobbigt för har jättemycket data och formler i bladet. jag har gjort en makro som raderar vissa celler i bladet (det är ju samma celler som används hela tiden så där va makro faktiskt ganska enkelt. Räckte tom med spela in, behövde inte ens redigera koden ) Btw jag behöver låsa den här formeln så att den alltid letar i @utgift när jag drar formeln till cellen bredvid. =LETARAD([@Utgift];BUDGET!$A$14:$C$43;3;FALSKT) Testade med =LETARAD($[@Utgift]$;BUDGET!$A$14:$C$43;3;FALSKT) Men det gick inte. Något förslag?
  15. Okej nu har jag kommit en bit på vägen och kör med Letarad (favoformeln!) Vad jag skulle behöva nu är att Spara resultatet som värde istället för formel (så inte resultatet försvinner när resultat cellerna i budgetbladet rensas) PÅ enklaste sätt se till att alla celler där utfall antecknas raderas Tips?
×
×
  • Skapa nytt...