Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

alexplex

Medlem
  • Antal inlägg

    4
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. Tack för det. Men du får nog ursäkta, för jag tog den lätta vägen. Eftersom jag har anpassat mitt blad till att räkna upp hela året (med månadsvis timredovisning) behövde jag bara skriva i lördag eller söndag i Dag1 kolumnen. Nu blir det ju inte automatiskt utan man får anpassa helgdagarna manuellt för varje år.
  2. Du får jättegärna lägga upp ett exempel så jag kan se mer konkret! Tack för hjälpen!
  3. Tack! Har fått det att fungera rätt bra nu. Fantastisk smidigt tidrapporteringsmall! Är dock fortfarande lite osäker på hur man gör vanliga vardagar till helgdagar. Har du någon bra idé?
  4. Hej! Tack för excel-filen. Försöker lära mig hur den fungerar. Hur skulle man göra om man tar bort lönen helt? Istället för total lön skulle jag istället vilja ha totalt antal OB-timmar under totalt antal timmar. Sedan undrar jag också hur man skulle göra för att lägga till starttid och sluttid på lunch så att den räknar ut själv hur lång tid man har tagit lunch under hela månaden. Vår lunch är inte alltid exakt samma varje dag. Alltså: Totalt antal OB-timmar Totalt antal lunch-timmar Har även försökt att ändra start och sluttiderna på OBnr men det verkar bara fungera för vardagarna. Lördagar och söndagar visar alltid 0 timmar i OB. Skulle vilja ställa in så att OB-tiden börjar 16:00 på lördagar och att OB gäller hela dagen på söndagar. Hur är det förresten med helgdagar som exempelvis Midsommardagen, 1:a maj osv? Hur skulle man göra för att lägga in sådant också?
×
×
  • Skapa nytt...