Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

levander73

Medlem
  • Antal inlägg

    2
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. Önskar hjälp från hjälpsam och kunnig person. Har ett huvuddokument som jag utgår ifrån. Detta dokument ska jag kopiera för 25 olika elever. Nu önskar jag ändra en sak i huvuddokumentet och så vill jag att det ändras i samtliga 25 dokument. Det handlar inte om att bara ändra typsnitt och sidnumreringar etc, utan jag vill lägga till text i en kolumn (arbetsområden) som får genomslag på samtliga 25 dokument. Däremot ska de andra kolumnerna vara individuella och inte påverka de olika dokumenten. Finns det någon lösning för det här i Word eller Google dokument eller i något annat program? Bifogar dokument för att det ska bli tydligare.
  2. Jag har en kassarapport som jag använder och den fungerar bra bortsett från datumformatet. Jag använder mig av följande datumformat D/M-ÅÅ när jag matar in t.ex. 15/3 och trycker enter skrivs det ut 15/3-14 (vilket är helt i sin ordning), däremot om jag t.ex. matar in 1/2, så skrivs det 2/1-14, eller skriver jag 1/2-14 så skrivs det 14/2-01. Datum som innehåller en siffra som är 12 eller lägre blir fel. Vad är det jag måste ändra för att det ska bli korrekt?
×
×
  • Skapa nytt...