Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

scbaper

Medlem
  • Antal inlägg

    6
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. Jag har en läsplatta Samsung Galaxy Tab S som stängs efter kort tid. Ibland går den inte ens att starta utan startprocessen går i loop. Finns det något knep. Jag har hört att ta ut batteriet skulle hjälpa.
  2. Jag köpte nyligen en Motorola Moto g 3. Det gick utmärkt att läsa gmail i den till en början. Men när jag nu försöker använda gmail kommer det upp en ruta där det står "Google play tjänster. Några av dina appar använder Google play tjänster som inte stöds av enheten. Kontakta tillverkarren om du vill ha hjälp. För gmail krävs Google play tjänster och dessa stöds inte av enheten" . Under rutan skymtar tidigare gmail. Hur lösa detta problem? Det verkar vara ett vanligt problem. En bekant har en Samsung och har råkat ut för samma sak.
  3. Jag har en gammal HP laserjet 1200 från XP-tiden. HP har gjort en enkel W7-drivrutin utan dubbelsidig utskrift och skrivaren börjar bli gammal. Jag har därför köpt en Samsung Express M2825ND för att ersätta den gamla. När jag försöker installera får jag utskriften "Argumenten felaktiga" och installationen avbryts. Vad betyder det? Jag har sökt men inte hittat någon information. Jag har gått in i msconfig.exe och dolt alla Microsofttjänster, avmarkerat alla i autostart, kopplat bort user account control och avinstallerat Norton men inget hjälper. Jag har talat med Liontech som tillverkade datorn för 3 år sedan och de säger att det är ett helt normalt operativsystem. De nämner att det kan vara en konflikt på något sätt som ställer till det. Skall jag avinstallera HP-skrivaren först innan jag försöker installera den nya? Men om det inte ger någon skillnad, kan jag då ta tillbaka den gamla? Det finns ingen drivrutin att ladda ner. Kan nämna att jag har installerat Samsung-skrivaren på min W10-laptop utan problem. Kan nämna att jag tidigare har misslyckat med att installera en Epson perfection V370-Photo-scanner på samma dator och försökt med ovanstående och bara fått resultatet "Installationen misslyckade. Starta om datorn och försök igen"
  4. Jag har både försökt installera från DVD-skivan och laddat ner installationsfiler från Epson när jag var i kontakt med deras support, som gav upp och sade att problemet ligger i min dator. Det är 64-bitar både på min stationära dator och på min bärbara där installationen gick utan problem.
  5. "Installationen misslyckades" kommer tidigt. När jag klickar bort felutskriftsrutan fortsätter installationsprogrammet och uppmaning kommer att ansluta skannern men efter det kommer utskriften "Det gick inte att hitta drivrutiner. Enhetsdrivrutiner installerades inte." Jag har Norton. Jag har varit i kontakt med deras support och på deras inrådan kopplat bort brandväggen men samma resultat.
  6. Jag kan inte installera på min stationära dator med Windows7. Får meddelandet "installationen misslyckades. Starta om och försök igen. Har varit i kontakt med Epson support och laddat ner drivrutiner från dem men samma resultat. Epson säger att det är fel i OS. Har kontaktat leverantören av datorn utan resultat. Har kopplat bort brandväggen och försökt men ingen ändring. Men har utan problem installerat scannern på min enkla bärbara toshibadator med DVD-skivan och kan föra över bilderna via wifi.
×
×
  • Skapa nytt...