Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

zippo_99

Medlem
  • Antal inlägg

    8
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. Ny disk installerad. Nu funkar det bra. Den gamla identifieras inte i bios längre. Har testat med nya kablar oxå. Så den disken får nog åka till datorkyrkogården.
  2. Testar just nu med annan hårddisk och installerar om Win 8. Just nu hittar den inte ens hårddisken i bios så den är nog väck.
  3. Har ett system med två hårddiskar som krånglar. Windows 8 på en disk och en disk med bilder och musik. Får upp "bootmgr saknas windows 8" jätteofta. För att få igång den igen måste jag in i bios och ändra vilken disk den ska boota ifrån. Har testat byta batteri på moderkortet men startdisk ändras i alla fall. Alla andra inställningar är kvar. Kan det vara möjligt att bootdisken är trasig och "försvinner" ibland och bioset bara känner av den andra disken och sätter den som startdisk? Eller kan det vara något annat fel? Disken med operativer sitter på SATA1 och den andra disken på SATA2 på moderkortet.
  4. En sak är dom i alla fall bra på. Dom ger ersättning för att det inte funkar. Men det känns som att dom hellre gör det än säger vad som görs. Jag har varit i kontakt med dom varje dag ang. ärendet och det dom säger är att tekniker jobbar på det och beräknad klargtid kl 20. En tid som flyttas fram varje dag som går.
  5. Det har gått 7 vardagar får jag bara till svar att det är en driftstörning på min adress av supporten. Inget annat. Dom påstår att den enda info dom får är när det preliminärt ska vara klart. Dom verkar hellre ge frimånader än att säga vad som egentlgen sker,
  6. Det enda jag hittade där var att man får ersättning vid längre avbrott. 5 dagar = 1 månadsavgift 10 dagar = 2 månadsavgifter osv.....
  7. Okej. Det har gått 6 vardagar nu. Men då fick jag fel info av supporten för dom sa att det även jobbades på felet i Lördags. Och jag fick en tid att felet skulle vara avhjälpt kl 20 på lördag kväll. Och det är fiber som gäller i detta fall. Att operatören inte kan tala om vad som är fel innan tekniker varit där det förstår jag ju att dom inte kan men man tycker ju att en tekniker borde ha varit på plats och åtminstånde hittat vad som är fel.
  8. Hej. Jag funderar över en sak. Hur lång tid är det rimligt att behöva vänta innan leverantören av internet åtgärdar en driftstörning? Jag har varit utan fast bredband i 8 dygn nu. Får besked varje dag om att det preliminärt ska funka kl 20 när jag är i kontakt med supporten. Dom kan/vill inte säga vad som görs och vad som är fel hos supporten. Min teori är att det är för låg prio på ärendet när felet verkar ligga i fastigheten där jag bor. Inte tillräckligt många som är drabbade helt enkelt. Eller så var alla tekniker på påskledigt förra veckan.
×
×
  • Skapa nytt...