Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

qpre1974

Medlem
  • Antal inlägg

    92
  • Gick med

  • Senaste besök

  • Vunnit antal dagar

    1

qpre1974 vann dagen: 18 juli 2018

qpre1974 hade det mest gillade innehållet!

Om qpre1974

  • Medlemstitel
    Användare

Senaste profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Problemet är löst! Ett av de tiotals lösninsförslagen som jag hittade på Internet hjälpte. Det vår på Thunderbirds hemsida som det fanns och som lösning blev det på ett konstigt sätt det som Mikael63 föreslog. På Thunderbirds supportsida skrevs att Nortons skanning av utgående mail kan orsaka att mailet inte skickas alls. Då gäller det att stänga av skanning av utgående mail. Jag gjorde detta vartefter Norton skickade flera varningar att virusskyddet på min dator är bristfällig och att säkerheten lider av detta. När jag därefter försökte skicka mail via Comhem-kontot, så lyckades det, och det gick via Gmail-mailets utgående server som jag hade markerat som standard och avsändarkontot var också Gmails trots att jag hade markerat Comhem-kontot som avsändare. Sedan märkte jag att Norton hade återgått automatiskt? till att skanna utgående mail men detta hindrade mig inte längre att skicka e-mail från Comhems konto trots att G-mailkontot stod som avsändare i mailen. För mig spelar det ingen roll att G-mail-adressen som avsändare på mina mail. Tack alla ni som gav mig förslag och hjälpte till att lösa detta.
  2. Inkommande post kommer utan anmärkningar. Det som inte fungerar är utgående post. Jag har haft de inställningar (även alternativen) som du lade fram. Det slutar varje gång till meddelandet att utgående server har tagit timeout.
  3. Finns det förresten sådana e-postprogram där man kan använda till exempel en Comhem-adress med deras server?
  4. Ja, det står där att gmail är SMTP-server, men ska användarnamnet vara min comhem- eller gmail-adress? Det finns inga outskickade brev i utkorgen.
  5. Ja, båda. Detta problem har jag haft ungefär en vecka och Comhem anser att det är Thunderbirds och mitt problem, inte deras.
  6. Jag har inställningen SSL/TLS så det borde vara enligt Comhems anvisningar.
  7. Ja, men det hjälpte inte. Problemet är dock löst genom att jag hade kopierat SSD-skivan med C-partitionen till en annan SSD-skiva ungefär en vecka innan Internet försvann och när jag sedan försökte starta datorn och internetfunktionen med denna klonade ssd-skiva så var Internet fortfarande försvunnet. Men jag lämnade datorn till en datatekniker tillsammans med den klonade SSD:n och hon lyckades som sista alternativ till slut få igång Internet med hjälp av denna klonade skiva.
  8. Nej, Jag menar vilket protokoll man använder. Det står SMTPS som protokoll i ett val. Hu vet man vilket protokoll man har?
  9. Var får man reda på Protokollet o Thunderbirds inställningar?
  10. Trots att jag gjorde den ändringen får jag samma felmeddelande där det står att mailout.comhem.se är servern.
  11. Jag har 3 datorer anslutna till ett Comhem-modem. En morgon när jag provade alla dessa datorer, fick jag svaret att ingen av dessa kunde ansluta till comhems server. Jag anslöt en av datorer till en router som var kopplad till Comhem-modemet, och den internet-anslutningen började fungera. Jag bytte sedan en Ethernet-sladd till andra och den började fungera. Den tredje, min huvudmaskin, har dock inte fått någon Internet-anslutning oavsett hur jag försökt med nya sladdar och flytt till router. Nätverkskorten fungerar enligt Enhetshanteraren som de ska men i Nätverks- och delningscenter syns ingenting, det är helt tomt. Det gick inte heller att uppdatera nätverkskortens drivrutiner, trots att jag hittade nya och försökte med en USB-sticka. Det verkar som om nätverksfunktionen har försvunnit totalt. Återställningsfunktionen till en fungerande återställningspunkt funkar inte heller. En vecka innan detta hände kopierade jag SSD-skivan med C-partitionen till en annan ssd-skiva och försökte med starta datorn. Datorn startade men utan internet-anslutning. Jag har startat modemet och datorn flera gånger utan resultat. Förslag?
  12. När jag försöker skicka mail med Thunderbird med min Comhem-adress, får jag varje gång meddelandet: "Det gick inte att skicka meddelandet. Meddelandet kunde inte skickas eftersom anslutningen till utgående server (SMTP) mailout.comhem.se gjorde timeout. Försök igen." Hur mycket än jag försöker trixa med inställningar, slutar det alltid med detta meddelande när jag försöker skicka mail. Gmail-adressen skickar dock mail utan problem.
  13. Det verkar finnas lämpliga maskiner på marknaden som till exempel en med processor i5-8400 på Elgiganten till 5 555 kronor.
×
×
  • Skapa nytt...