Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Zero:D

Medlem
  • Antal inlägg

    74
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. Zero:D

    Server byte

    Hej Den här ligger säkert fel men hitta inget bra ställe å lågga den på. Jag har en ubuntu dator ligandes och kör ett gäng servrar som te x ts3, minecraft med mm. Men nu har jag kommit fram till att byta till ubuntu server på datorn. MEn jag bryr mig inte så mycke om inerhållet i någon av servrarna för de är inget speciellt förutom minecraft servern. så jag undrar hur: 1. tar minecraft världen från ett usb och flyttar den till ubuntu server. 2. lägger den i rätt map så servern startar med den världen tack i förhand/ Zero
  2. Tack för svar, ja har ett 500wats nätagg och kolla med http://www.enermax.outervision.com/PSUEngine hur mycke wat ja behövde och fick de till 461 watt så det borde väll räcka? länk till mitt nättagg: https://www.komplett.se/product/635831/datorutrustning/nataggregat/nataggregat/corsair-cx-500w-psu# välldigt dålig med det här på el.
  3. Tjena har lyckats komma över ett gtx 970 gratis och tänker byta ut min nuvarande grafikort som är ett sapphire radeon r7 250x 1gb. Min första fråga är om gtx 970 passar till mitt moderkort, kollar man på moderkortet står det max tilldelad ram-storlek vid grafik är 2 gb. länk: https://www.komplett.se/product/799823/datorutrustning/moderkort/amd-socket/gigabyte-ga-f2a88xn-wifi-socket-fm2#technical-details men själv tror jag att det är för integererat vram som är max 2 gb. Min andra fråga är om de skulle bli en "bottleneck" med det grafikkortet och en amd a10-7700k prossecor? länk: https://www.komplett.se/product/806073/datorutrustning/processor/amd-a10-7700k-black-edition-socket-fm2 grafikortet: https://www.komplett.se/product/824861/datorutrustning/grafikkort/pci-express/msi-geforce-gtx-970-gaming-4gb tack i förhand!
  4. Bilder måste du dela via bildström. Kontakter och epost kanske du inte valt under icloud inställningen på telefonen.
  5. Okej tack för svar. Men Steelseries är bland dom segaste och svara så jag har några jurist frågor. Någon här i forumet borde kunna svsra på dom. Kan Steelseries begära pengar av mig om jag beställer för rabatten? Om dom märker att dom inte fått hörlurarna. Och kan Steelseries spärra kvitton?
  6. Tjena detta inlägg ligger säkert fel men men... Köpte ett par nya hörlurar förra veckan(onsdags) av märket steelseries, Steelseries Siberia Elite prism faktiskt. Dagen efter märkte jag att min mikrofon hade konstigt klick ljud som dom jag prata med hörde. Googlade runt lite och kolla och kom fram till att det var ljudkortet som krångla eftersom om jag körde med vanligt 3,5 mm uttag funka det. Tog kontakt med Steelseries support för var rädd att samma problem skulle vara på andra hörlurar om jag bytte. Kommer skicka hela min och supportens konversation längre ner. Så skickade in en RMA som dom kallar det, plus några frågor eftersom jag tyckte det var lite oklart eftersom ljudkortet inte fanns att köpa separat. Och slutade med att jag fick en kupong kod värde 199,99 euro utan ens har skickat hörlurarna, men fattar jag rätt så har dom bekräftat att hörlurarna har kommit och dom har hittat felet. Fast dom inte har skickats ens Ljudkortet som var trasigt finns inte att köpa separat . Så här ser min och supportens konversation ut: Filip, This ticket has been approved for an RMA! Your RMA ticket is "visar inte", which is the same as your request #. You should have also now received the full RMA instructions in a separate email. If you did not, it most likely went to spam/junk mail so please check those folders as well. If you do not have the email, please respond and we'll re-post the instructions. Once we receive your shipment we will provide a coupon code for the value of the product on our webstore, with free shipping. Please be advised that unless otherwise noted, this coupon can be applied to the purchase of any products that are in stock. This means that you can choose to upgrade to a newer model or use this as an opportunity to order additional product with free shipping! We encourage you to reach out with any questions about particular products so we can help you choose Note: To ensure the fastest turnaround time possible, we strongly recommend that after you ship, and know the package has been received on our end, that you respond to the ticket and notify us. Please provide a tracking number and the courier with which you shipped. Unfortunately there are plenty of variables in shipping and receiving which can delay the RMA processing time. SteelSeries is not responsible for packages lost in transit so please make sure to get tracking with your shipment. Thank you for your patience, cooperation, and most importantly your support of SteelSeries! Regards, Randall B SteelSeries Support Jag svarade: Hey. i Recevied the RMA instructions and will send the soundcard as sone as possible. But notice at steelseries web store that you cant buy the soundcard from there, so i cant use the coupon code. How should i do? Or send you a new sound card and I get a discount code also? supporten: Hello Filip, We are moving your case forward. Within the next 24 hours a coupon code for the value of the product will be provided to fulfill your RMA. This code can be used to purchase any in-stock product on our SteelSeries webstore so you can choose the same product, or use the code as an opportunity to upgrade! Also we urge you to take advantage of the free shipping automatically provided with the SteelSeries RMA code. The free shipping discount automatically applies to all products in your cart, so it's a great opportunity to purchase any additional products you've been considering! Please keep in mind that your specific product may not be in-stock, but we do our best to keep a comparable model in stock. Once you receive your SteelSeries RMA coupon code via email, we urge you to do the following: 1) Navigate to: http://steelseries.com/gaming-products 2) Log into your SSID account with which you created this ticket (if you are not already logged in) 3) Decide which product(s) you would like to purchase with your code.. The coupon code will automatically apply to the most expensive product in your cart (unless otherwise specified). Free shipping applies to all products in your cart when the code is activated! 4) Proceed to checkout. You can expect the web-store coupon code to be provided within the next 24 hours. If you do not hear back from us, please send us a message so we can notify you of any issues. Regards, Randall B SteelSeries Support Supporten skicka sen detta: Filip, Here is the webstore coupon code to fulfill your RMA: Code: Tänker inte visa Value: 199.99 $/€ This coupon code will expire within 60 calendar days and is a one time use code. Once it is used, the remaining value expires and is void. Once again, please be advised that this coupon can be applied to the purchase of any product(s) that are in stock. This means that you can choose to upgrade to a newer model or use this as an opportunity to order additional products with free shipping! We now consider your RMA case resolved. If you have any further questions or concerns, please respond within the next 2 days and we'll do our best to assist further! Regards, Randall B SteelSeries Support Jag svarade med lite frågor och väntar på svar på dom frågorna: Hey. I am little confused right now, i have not sent the soundcard yet and get a coupon code on 199,99 euro? Should i still send it or order a new pair of headset and throw the old away?And do i send the hole headset with accessories or just the soundcard that are broken? Lite dålig på engelska kanske men han borde fatta. Så allstå undrar jag om någon kan förtydliga detta för mig eftersom det är väldigt oklart. Känns också som det är en bot som svarar mig. Frågade farsan som har några års mer erfarenhet och han tror så att dom har tänkt att jag ska slänga hörlurarna jag har och beställa nya för rabattkoden. Och att dom spärrar mitt kvitto så jag inte kan få pengar för gamla hörlurarna
  7. Ja det kommer fram 3 Windows 7 1: är den som är "fresh" som ska vara kvar. 2: är jätte seg 3: jag har märkt att 2 och 3 leder till samma Windows 7
  8. Ja jag får upp det vid start
  9. Hej en kompis fråga om ja kunde kolla på hans dator för den var jätte seg, å ja tänkte att det är väll bara köra ccleaner men det var värre än så. Han har tydligen 3 windows 7 installerade på olika partioner i datorn. 1 av dom är en helt fresh windows. Dom partioner som finns på den nu är "New volume (F:)" "OS (C:)" DATA (D:) vet inte om det hjälper men skriver dom här ifall. Skulle hälst vilja ha kvar den "fresh" windows men om det är så så kan jag installera om windows. Jag skulle allstå vilja ha hjälp med att få bort 2 av dom 3 windows som är installerade på den. Tack i förhand!
  10. Kör mest cs på den annars typ normalt surfande. Det är win 8.1. Som sagt den är inte seg utan vill bara ha den bättre och snabbare
  11. det är ungefär 3 månader gammal dator och den är bra och duger för standard men någon stans måste man ju börja uppgradera den och undra va som gör "störts" skilland att uppgradera den som den är nu.
  12. Hej har en dator som innehåller grafik: sapphire radeon r7 250x 1gb processor: AMD FM2 A4-4020 Ram: 4gb hårddisk: desktop blue 500gb sata 3.0 om ni vill veta någon mer del fråga mig! Men vad jag vill komma till är att jag upplever den seg för mig så skulle vilja uppgradera den, men vet inte vad som är mest nödvändigt! skulle uppskatta hjälp med vad som behövs bytas ut och äveen kanske förslag på någon produkt! tack i förhand ps: flytta inlägget om den ligger fel.
  13. testa detta och den känns som det inte tar längre tid nu iallafall
  14. har testa ändra upplösning men ingen skilland. körde också maliwarebytes men ingen virus är det inte
×
×
  • Skapa nytt...