Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tarzan

Medlem
  • Antal inlägg

    22
  • Gick med

  • Senaste besök

Om Tarzan

  • Medlemstitel
    Användare

Profil

  • Kön
    Man
  1. Jag har haft den ena homeplugen i ett annat vägguttag mot en annan stationär dator med samma resultat. Det gick upp och ner.
  2. Jag har homeplug Powerline 500 Nano. Den första homeplugen är via en patchkabel ansluten till en switch (NETGEAR GS108E). Switchen är i sin tur ansluten till ett modem från COMHEM. Jag har 500 mb. I ett annat rum har jag en homeplug som via en patchkabel är ansluten till en stationär dator. När uppkopplingen fungerar har jag över 50 mb både upp och ner. Men internetanslutningen svajar upp och ner. Den kopplar upp och ner hela tiden. Vad kan detta bero på? Kan man lösa detta? Jag har nydragna elkablar i väggarna med jordade vägguttag i alla rummen i lägenheten. I ett annat rum har jag en stationär dator som via en patchkabel är ansluten till switchen. Med den datorn kommer jag upp i 490 mb enligt Bredbandskollen. Även de bärbara datorerna som kopplas upp trådlöst fungerar utan problem. Så felet borde ligga i homepluggen eller lägenhetens nya elsystem. Vad är det som bråkar?
  3. Jag har en Sony Xperia Z1. När jag skulle ställa in GPS:n så blev helt plötsligt talet på engelska. Vet inte om jag kom åt något. Hur ställer man tillbaka till svenska? Jag har tittat i instruktionsboken och hjälpen som finns i Maps. I dessa källor står det mesta utom hur man ändrar språket i talet, vad jag kan se i alla fall. Är det någon som vet hur jag ska göra för att få svenskt tal igen?
  4. Tack Jari. Det verkar vara så att AC bara kan bara köras på 5GHz-bandet. Det hade jag inte riktigt klart för mig. Är det någon som vet vilka nätverkskort/fabrikat för 5GHz-bandet med AC-teknik som fungerar bra mot Compalmodemet? Jag menar när AC-tektniken introducerades fungerade det bäst om router och nätverkskort hade samma fabrikat. Samma sak gällde när N-tekniken kom. Eller har vi passerat det stadiet nu?
  5. Jag kontaktade Comhems kundtjänst för att fråga när de ska börja tillhandahålla routrar med AC-draften. - Va. Personen jag talade med hade alltså ingen aning om var det är. Hon konsulterade en kollega och fick veta att de som beställer 250 Mb uppkoppling får ett modem som heter Compal CH7284E. Då frågade jag vilket nätverkskort modemet passar bäst till. Hon konsulterade en kollega igen. Då fick jag svaret "Ethernet". Jag tycker att det bekräftar kritiken mot Comhems kundtjänst. Är det någon som har erfarenhet av eller vet något om modemet Compal CH7284E?
  6. Det är trist med sådana idioter i kundsupporten. Konstig att Comhem inte begriper att de måste ha utbildade människor. Det är ju bedrägeri att sälja en tjänst som man inte kan leverera.
  7. Är det någon som har erfarenhet av Comhems internettuppkoppling? Hur det fungerar/driftsäkerhet och kundtjänst/support mm? Man får en router: Netgear CG3700. Det verkar vara en gammal häck eftersom den inte finns kvar på Netgears hemsida. Nu har jag en ADSL-uppkoppling från Bredbandsbolaget (24Mbt), kan inte få snabbare. Med Comhem så får jag routern mer strategiskt placerad i lägenheten, och så får man ju bättre fart i koaxkablarna.
  8. Om jag byter nätverksnamn på en av profilerna så scannas det nya nätverksnamnet. Som det är nu så scannas både routerns nätverksnamn och D-Linkens nätverksnamn, så det är som två nätverk.
  9. Förlåt men det är lite trassligt med namnen. Skriver man bara namn så fattar jag inte om ni avser nätverksnamn eller SSID. Om jag frågar såhär: Ska både routern och D-Linken ha samma nätverksnamn? Ska både routern och D-Linken ha samma SSID?
  10. Föresten ska routern och D-Linken ha samma SSID?
  11. Jag hittar inte var man kan byta nätverksnamn i D-Linken. Jag försökte i nätverksnamn nätverkshanteringen i Windows men det gick inte. Jag ska försöka göra de namnbyten du föreslår.
  12. Jag har en ADSL-uppkoppling på 24 Mbit från Bredbandsbolaget. Först har jag ett ADSL-modem Zyxel P-2601HN-F. Till modemet har jag kopplat en router Linksys 4200. Men signalen blir dålig i rummet längs bort. För att försöka förbättra signalen kopplade jag in en D-Link DAP-1360. Jag har den i trådlöst repeaterläge. När man klickar på stapeln längst ner till höger i Windows, som indikerar signalens styrka, så syns routern både med SSID och nätverksnamnet, båda heter Firebird. Det är tydligen nätverksnamnet man ser och inte SSID som jag trodde. Åven D-Linken syns med nätverksnamnet D-Link_Wireless. Jag trodde att båda skulle ha samma nätverksnamn så jag har försökt byta nätverksnamn på D-Linken till Firebird i Windows 7 (Hantera trådlösa nätverk) men det går inte. Det är full signal på D-Linken (nätverksnamn- D-Link_Wireless) och låg signal från routern (Firebird). Om jag ansluter mig till (D-Link_Wireless) så sjunker signalen på den till mindre än hälften på staplarna och signalen på routern (Firebird) stiger till full signal. Om jag då ansluter mig till routern (Firebird) så sjunker signalen där och stiger till fullt på D-Linken (D-Link_Wireless). Vad beror detta på och hur får jag en stabilare signal på den enhet jag anslutit mig till?
  13. Jag har (Fråga mig varje gång) det borde väl fungera med det?
  14. Jag har provat det. Oavsett om jag försöker installera från skivan eller på detta sätt som du föreslår så får jag ett felmeddelande: Fil saknas (en massa sökväg) setup.xml
  15. Jag har W 7. Har provat med att klick direkt på flera filer på skivan. Ska prova det anda förslaget du har.
×
×
  • Skapa nytt...