Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

moi2

Medlem
  • Antal inlägg

    10
  • Gick med

  • Senaste besök

  • Vunnit antal dagar

    1

moi2 vann dagen: 11 oktober 2015

moi2 hade det mest gillade innehållet!

Om moi2

  • Medlemstitel
    Användare
  1. Jo, jag förstår att det finns de som det fungerat för också, annars hade företaget inte funnits, de har aldrig varit otrevliga, de bara struntar i att fixa problemet. Jag hoppas du slipper problem med din uppkoppling så att du slipper gå igenom det jag går igenom. moi2
  2. Jag förstod ganska snabbt att det skulle bli problem med det här företaget så jag skötte all konversation via mejl och den har jag vidarebefordrat till ARN.
  3. Tack Åge, det är hävning jag krävt. Efter alla problem med Tyfon hann jag kontakta både Telekområdgivarna och lokala konsumentrådgivningen innan jag gick till ARN, så informationen hade jag innan, men tack ändå för att du är en person som vill hjälpa andra
  4. Vill varna alla för att teckna avtal med Tyfon Svenska AB. För tre månader sedan bytte jag till Tyfon som min nya ISP och sedan dess har jag inte haft användbart internet. Anledningen till att jag bytte till dem var att de påstod sig kunna leverera VDSL 30/12 till mig och jag behövde lite snabbare upplänk än de 24/1 jag hade. Sedan dess har min hastighet normalt legat på 0,4/0,3 Mbit/s. Otaliga kontakter till deras så kallade tekniska support är helt verkningslösa. Kontakter med kundsupporten med önskningar om hävning av abonnemanget är verkningslösa. De är inte med i ”Telekområdgivarna” så ingen hjälp därifrån. Jag hoppas nu på hjälp från ARN för att kunna bli av med dem. De levererar mindre än 10% av utlovad hastighet. Lämnar ingen kompensation, inga lösningar och vägrar trots detta att säga upp abonnemang.
  5. Som "Nordic One" skriver rensa cachen, I IE tryck: Verktyg - Internetinställningar - Allmänt - Ta bort. Och under verktyg tillåt pop up fönster. Sedan borde det fungera.
  6. Man läser ofta i olika forum om att byta ut mekaniska hårddisken mot en SSD för att snabba upp sin bärbara, men har du en bärbar med cachedisk finns det ett sätt att göra detta utan att mista lagringsutrymmet på din gamla hdd. På min HP Envy 4 med 32 Gb cachedisk och 500 Gb mekanisk disk, tog jag bort cachedisken och ersatte den med en Intel 530 msata 180 Gb SSD, den mekaniska disken behöll jag. Kostnad ~ 1500 kronor och skillnaden i prestanda blev helt fantastisk. Windows experience index på hdd:n efter bytet = 7,9. Vid installationen av Windows inaktiveras alla partitioner på disk 0 (Mekaniska disken) och installationen görs på disk 1 (SSD:n). När allt är klart, slå i hop partitionerna på disk 1 och aktivera dem igen, starta om och kopplingen mellan diskarna är borta, du har en fantastiskt snabb och responsiv dator med 680 Gb hdd i Ultrabookformat.
  7. Det sätt jag brukar använda för att få igång kraschade datorer är Hiren’s BootCD. Du laddar ned den här: http://www.hirensbootcd.org/download/ Bränn ned den på en cd och använd denna för att boota i gång den kraschade datorn. När du får upp en meny väljer du att starta Mini XP. Därifrån har du sedan alla reparationsverktyg du kan tänkas behöva. Börja med en virussökning och gör sedan en diskkontoll, med denna kan du enkelt fixa det mesta.
  8. moi2

    Ljudproblem

    Öppna Kontrollpanelen Öppna Maskinvara och ljud Öppna Hantera ljudenheter Markera Högtalare och välj Egenskaper Öppna Avancerat Avbocka Tillåt program att ta full kontroll över denna enhet Klicka på Återställ standardvärden Förhoppningsvis ska det fungera igen.
  9. Med stor sannolikhet är det moderkortet som bränt. Kontakta säljaren för utbyte, hade det varit processorn hade du förmodligen fått pipande från interna högtalaren.
  10. Hej Tyvärr verkar kylproblem vara vanligt på din modell. Googla "Acer Aspire 5738G cooling issues" så hittar du en hel del bland annat en video på hur du fixar problemet . I länk nedan hittar du hur en kille fixade problemet http://www.techsupportforum.com/forums/f108/acer-aspire-5738g-overheating-problems-while-gaming-542550.html
×
×
  • Skapa nytt...