Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Joberate

Medlem
  • Antal inlägg

    9
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. Sweden SAP Project Manager SAP SRM Consultant Senior SAP BI Consultant Senior SAP FI/CO Consultant Are you an IBMer? Why should you join IBM in Sweden as an SAP Consultant?’. Well, that’s an easy one. IBM is the world's largest SAP partner. And for over thirty years we’ve been working together, building a long-standing relationship and satisfying more than 5000 joint customers. It’s just one of the many reasons why for nearly 100 years IBM has led the world in creating innovative solutions and products that have changed not only business, but history as well. So where do you come in? Well, we strive to hire the best minds in Sweden. Minds just like yours. Our unique blend of innovative and inspirational people are the reason we’re able to make the world work better. Join us and you’ll be part of an award winning team and the world’s leading SAP integrator, helping to transform some of the most influential and creative organisations. In other words, this is an incredible opportunity to be a part of something great in Sweden. To succeed you’ll need to bring all of the skills and attributes that have made you the successful professional you are today. After all, that’s why we want you. Join us and you’ll use your wealth of business knowledge and technical expertise to help real companies solve real world problems. Our long-standing relationship with SAP allows us to offer a range of services that are second-to-none. Your contribution will be just as valuable as you work on an end-to-end service, incorporating deep IT transformation and knowledge with management consultancy. We’re not a grey faceless corporation. Far from it. Our environment is colourful and creative and our approach to a work/life balance is respectful and realistic. In return for all your hard work we’ll provide you with flexible working hours, including fixed-term contracts as well as full-time vacancies, not to mention a culture of support and collaboration, and all the opportunities you need to achieve something truly inspirational in your career. Click here to apply: SAP Project Manager SAP SRM Consultant Senior SAP BI Consultant Senior SAP FI/CO Consultant
  2. Statens institutionsstyrelse (SiS) söker en direktör till IT-avdelningen För att stärka vår förmåga att utveckla IT-verksamheten har vi inrättat en IT-avdelning som leds av en direktör som är ansvarig chef för avdelningen. Inom avdelningen finns ett kansli för IT-utveckling och en IT-enhet. Nu söker SiS en direktör till IT-avdelningen. Om rollen Som direktör för IT-avdelningen är dina uppgifter att planera, leda och organisera IT-avdelningens uppdrag. Du har även ett övergripande ansvar för systemförvaltning. Avdelningen har idag, utöver cheferna, 14 medarbetare. Du ingår i SiS centrala ledningsgrupp och rapporterar direkt till generaldirektören. I dina arbetsuppgifter ingår att fortlöpande följa sådana frågor som faller inom avdelningens område samt att initiera åtgärder och lägga fram förslag som innebär ett förbättrat tekniskt stöd till verksamheten och samtidigt medverka till att kvalitet och rationalitet främjas. Du kommer att arbeta övergripande med att leda den strategiska utvecklingen av IT-verksamheten sammanställa beslutsunderlag till myndighetsledningen leda projekt och strategisk planering. Vid avdelningen finns kansliet för IT-utveckling och IT-enheten. IT-enheten leds av en enhetschef. Enheten svarar bland annat för drift och support samt frågor som rör myndighetens gemensamma IT-system och telefoni. Kvalifikationer Du har en akademisk examen inom relevant område, gärna på magisternivå haft en ledande befattning med budget- och personalansvar en gedigen erfarenhet av att utveckla och möta verksamheters behov med rätt IT-tekniska lösningar erfarenhet av att arbeta med systemfrågor och applikationer har goda ledaregenskaper och har lätt för att bekräfta och utveckla dina medarbetare erfarenhet av att leda och genomföra förändringar och skapar genom ditt ledarskap förståelse för verksamhetens mål erfarenhet av värdeökande insatser inom IT-området Du bör ha omkring 10 års erfarenhet av att arbeta inom IT-området. Din erfarenhet finns gärna inom både privat och statlig sektor. Personliga egenskaper Du är en lyhörd person som har en förmåga att tänka strategiskt utifrån ett helhetsperspektiv. Du har ett utvecklings- och affärsmässigt förhållningssätt till ditt arbete. Vidare har du uthållighet i långsiktiga processer. Som person har du en stark motivation och agerar prestigelöst. Du har mycket god självinsikt. Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för den här rollen. Din ansökan I denna rekrytering samarbetar SiS med Ogunsen. Sök tjänsten genom att gå in på Ogunsens hemsida www.ogunsen.se och klicka på fliken ”Uppdrag”. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. För mer information är du välkommen att kontakta Charlotte Brasch tel 08-410 252 84, eller Camilla Jonsson tel 08-410 252 85. ANSÖK HÄR: http://ogunsen.easycruit.com/vacancy/1155335/105901?iso=se
  3. What will your future look like? Lecturer in Wireless Communications Ref: UOS008189 Exploring smart cities, M2M connectivity and the Internet of Things, we’re constantly seeking innovative ways to apply our knowledge and shape a better future for everyone. Now we’re looking for someone to help further our research into technologies and techniques enhancing spectral efficiency and energy efficiency in wireless communications systems. Specifically, we’re interested in your work on air interface techniques, radio access networking and wireless sensor networking, together with successful funding applications and publication in high impact journals. Ours is an inspiring environment in which to venture into 5G and beyond. So join us, and build on your outstanding track record. sing date: 25th April 2014. Pursue Discover more at www.sheffield.ac.uk/jobs Clothe extraordinary APPLY HERE: http://www.sheffield.ac.uk/jobs/
  4. IT-strateg Bränder är ett stort problem i samhället, både i Sverige och internationellt. Varje år skadas och dör över 1000 personer av bränder och tusentals människor förlorar sina hem på grund av bränder. Brandskyddsföreningen har drivit brandsäkerheten framåt i snart 100 år. I din roll som IT-strateg är ditt ansvar att samordna det strategiska IT-arbetet för Brandskyddsföreningen. Detta arbete ska skapa synergieffekter mellan verksamhetsutveckling, IT-styrning, informationssäkerhet och IT-säkerhet. I det långsiktiga arbetet med IT-strategiska frågor ska god avvägning ske mellan informationssystem, IT-säkerhet och informationssäkerhet. I arbetet ingår att göra utredningar, analyser och ta fram beslutsunderlag. Befattningen som IT-strateg innebär ett självständigt arbete med stora krav på samverkan och samarbete inom hela organisationen. Du rapporterar till företagsledningen. För att lyckas i rollen har du akademisk utbildning inom data- och systemvetenskap, med erfarenhet av att leda och utveckla IT-strategiska samt IT-säkerhets och informations-säkerhetsfrågor på ledningsnivå. Arbetets karaktär ställer höga krav på noggrannhet och förmåga att ta på sig nya och förändrade uppgifter samt växla fokus mellan strategisk och operativ nivå. Arbetet kräver förmåga att identifiera hur dels nya behov i verksamheten, dels nya IT-lösningar, dels IT-säkerhet och informationssäkerhet kan och bör omsättas inom vår organisation. Vi erbjuder en utmanande nyckelroll att utveckla en mycket spännande affär och område i ett kunskapsföretag som präglas av en trevlig atmosfär och entreprenörsanda. Placeringsort: Stockholm. Låter detta intressant för dig? Din ansökan skickar du in genom att klicka på knappen nedan, senast 30 mars. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Anders Råberger hos Norén & Lindholm på 070-77 88 743. Välkommen! Brandskyddsföreningen är en ideell medlemsorganisation med cirka 2 500 medlemsföretag/ organisationer och som arbetar för ett brandsäkrare Sverige. Genom information, utbildning och rådgivning hjälper vi människor, företag och organisationer att ta eget ansvar för sitt brandskydd. Brandskyddsföreningen Service AB är bolaget som personalen är anställd i och där den mest omfattande affärsmässiga verksamheten bedrivs. Hela organisationen omsätter ca 160 mkr och har ca 200 anställda varav ca 100 heltidsanställda, där merparten finns inom SBF AB som omsätter ca 90 mkr. Läs mer på www.brandskyddsforeningen.se
  5. Teracom söker nu efter en erfaren och driven Nätverksspecialist till deras funktion IT Operation. Om uppdragsgivaren Teracom AB som äger och driver det svenska marknätet för radio och tv. Förutom distribution av radio och tv erbjuder företaget inplaceringar och service samt kapacitetstjänster till företag, organisationer och myndigheter. Teracom A/S, tidigare BSD (Broadcast Service Danmark) som äger det danska marknätet för radio och tv. Det marksända tv-nätet är helt digitaliserat sedan 2009 och förutom distribution av radio och tv erbjuder Teracom Danmark telekomtjänster till danska telekomoperatörer. Boxer TV-Access AB som bedriver betal-tv-verksamhet i det svenska digitala marknätet. Boxer paketerar, marknadsför, säljer och administrerar betal-tv-tjänster samt, via andra tekniska plattformar, närliggande tjänster som bredband och telefoni. Boxer TV A/S driver genom en tolvårig licens, betal-tv-verksamhet i det danska digitala marknätet, vilket innebär att välja kanaler, paketera marknadsföra, sälja och administrera betal-tv-tjänster. Beskrivning av tjänsten IS/IT-avdelningen inom Teracom AB förser Teracom Sverige men även moderbolaget med IT-tjänster samt har de övriga bolagen i gruppen som interna kunder. IT-avdelningen leds av en IT-direktör som ingår i ledningen för Teracom Sverige, vilket ger en god förankring i affärsverksamheten. Avdelningen består av två sektioner med ansvar för de olika applikationssystemen och en sektion med ansvar för drift och teknik. På sektionen, IT Operation & Managed Desktop, arbetar idag ett tjugotal kompetenta medarbetare inom funktionerna IT Operation och Service Desk. Personen för denna tjänst kommer att arbeta inom funktionen IT Operation. Teracom erbjuder en mycket bra arbetsplats i ett företag med en god företagskultur. Du kommer att ansvara för kundens brandväggsmiljö samt LAN och WLAN. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Konfigurera och installera switchar och routers i LAN Planera och genomföra installation och uppgradering av LAN och WLAN Designa, installera och uppgradera brandväggsmiljön Se till att driftsrutiner definieras, dokumenteras, införs och efterföljs för att säkerställa en kontinuerlig LAN-drift Se till att de uppställda kraven på IT säkerhet efterlevs Medverka i olika projekt Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och behärskar följande: Djup teknisk kompetens inom TCP/IP Check Point CCSE erfarenhet. Nätverksdesign, konfiguration och installation, Cisco CCNA/CCNP erfarenhet. Arbetat med F5 BIG-IP, främst LTM. Du har baskunskaper i Linux och Windows. DHCP, DNS. Det är meriterande om du har erfarenhet från RADIUS och RSA Security. Du är mycket serviceinriktad och har lätt för att kommunicera. Du har förmåga att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. Som person är du noggrann, ansvarstagande, prestigelös och kreativ. Du har ett strukturerat arbetssätt och god analytisk förmåga. Vidare är du en person som har lätt för att samarbeta och skapa trivsel på arbetsplatsen. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska. Mångfald Inom Teracom Group betraktar vi olikheter mellan människor som en utvecklingsmöjlighet som bidrar till ett dynamiskt, kreativt och trivsamt arbetsklimat. Vi ser därför varje rekrytering som ett sätt att öka mångfalden i företaget. Intresserad? Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jennie Mannesten på telefon 08-21 92 05. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk. Om TNG IT Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö , Linköping och Örebro. Skicka ansökan: http://www.tng.se/lediga-jobb/natverksspecialist-till-teracom
  6. Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning. Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet. Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra. Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs Vill du vara del av ett vinnande team? Försäkringskassans webbplats har årligen 27 miljoner besök och vi har över 1 miljon unika kunder på Mina Sidor, som loggar in 1,4 miljoner gånger varje månad. Försäkringskassans VAB-app har laddats ned 500.000 gånger och varje månad loggar kunderna in i appen över 400.000 gånger. Nästan alla i Sverige kommer någon gång i kontakt med Försäkringskassan; tex när man blir sjuk, söker bostadsbidrag och framför allt alla som blir föräldrar. Försäkringskassans digitala tjänster och mobila app är flerfaldigt prisbelönta och vi har höga ambitioner för användbarhet, interaktionsdesign och kunddriven tjänstedesign. Nu söker vi en Gränssnittsutvecklare med öga för detaljer och design. Placeringsorten är Stockholm. Arbetsuppgifter Tillsammans med 24 kollegor tillhör du den avdelning som ansvarar för strategi och utveckling av Försäkringskassans digitala kanaler, webbplatsen och e-tjänsterna. I våra tjänstedesignprojekt arbetar vi utifrån kundbehov och hela vägen från idé till detaljerad kravspecifikation av interaktionsdesign och funktionalitet med fokus på användbarhet. Vi söker en gränssnittsutvecklare med driv och engagemang utöver det vanliga. Du brinner för att utveckla och arbeta med områden som design, webbstandarder, tillgänglighet, användbarhet och browserskillnader. Du kommer ha ett tätt samarbete med systemutvecklare, användbarhetsexperter, interaktionsdesigners, webbredaktörer och Art Directors och förväntas ta ansvar för gränssnittsutvecklingen och på så sätt höja användarupplevelsen på vår webbplats. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av gränssnittsutveckling för webb och/eller mobila användargränssnitt har förmågan att omsätta en grafisk design till separerad HTML/CSS som är välstrukturerad, snabb och lätt, och som förenklar underhåll i framtiden har erfarenhet av att utveckla enligt webbstandarder och ”best practices”, för att stödja flera webbläsare är expert på gränssnittskod vilket innebär dokumenterad erfarenhet av HTML, CSS och Javascript är duktig på designmjukvara som Photoshop har erfarenhet av att skapa webbramverk med återanvändbara komponenter och templates har erfarenhet av att optimera prestanda, tillgänglighet och synlighet i sökmotorer (SEO) är van att arbeta självständigt i större utvecklingsprojekt har relevant högskoleexamen och/eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Som person är du genuint intresserad av att skapa användarvänliga webbplatser och e-tjänster, som skapar både kund- och verksamhetsnytta trivs du med att entusiasmera andra och visa på möjligheter med digitala användargränssnitt har du ett personligt intresse av teknisk utveckling inom webb, mobil och sociala medier är du analytiskt lagd och strukturerad i ditt arbetssätt trivs du att arbeta i en flexibel miljö med ett högt tempo tycker du om att ha många kontaktytor, att jobba i team och att dela med dig av din kunskap till andra Det är meriterande om du har har erfarenhet av att designa enligt Mobile first-filosofin utvecklat e-tjänster mot specifikt privatkunder erfarenhet av att jobba i agila utvecklingsprojekt Övrigt Anställningen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Ansök här. https://web103.reachmee.com/ext/I007/497/job?site=2&lang=SE&validator=857383f15de257aba0b3f6ef93798186&job_id=5316
  7. Skolverket söker it-projektledare till myndighetens funktion för IT-utveckling och verksamhetsstöd. Funktionen är placerad inom IT-enheten som är en av 3 enheter inom den administrativa avdelningen. På IT-enheten arbetar idag 18 personer uppdelade i funktionsområdena utveckling, daglig leverans och support. Flera IT-arkitekter ansvarar för den IT-arkitektur som är grunden för att kunna effektivisera och utveckla verksamheten med hjälp av IT-lösningar. Arbetsuppgifter Funktionen för IT-utveckling och verksamhetsstöd arbetar tillsammans med verksamheten och driver IT-utvecklingsprojekt som en del i myndighetens olika utvecklingsprojekt initierade av regeringsuppdrag. Funktionen består idag av en IT-projektkoordinator och tre IT-projektledare och är i stort behov av förstärkning för att kunna möta myndighetens ökade behov av IT-utveckling. Utvecklingen sker med hjälp av ett 25-tal externa konsulter med fokus på användbarhet, utveckling och test. Vi IT-projektledare arbetar agilt enligt Scrum och du kommer att få ansvar för minst ett projekt från start till mål. Du förväntas arbeta nära både verksamhet och utvecklare och ofta vara en länk däremellan. Du kommer att delta i verksamhetsplanering för enheten och delta i enhetens kontinuerliga arbete att förbättra sina interna processer. Kompetenskrav Du ska ha • en akademisk examen eller motsvarande • flerårig erfarenhet av IT-utvecklingsprojekt som t.ex. inkluderat kravinsamling, analys och kravspecificering men även projektledning i sin helhet • arbetat i minst ett och helst flera agila projekt • en god helhetssyn och förståelse för både verksamhets- och IT-områdena • en hög kommunikativ förmåga och obehindrat kunna använda svenska språket i tal och skrift. Du bör ha • en akademiska examen eller motsvarande inom data- och systemvetenskap • förståelse för en IT-arkitektur som är tjänstebaserad (SOA). • erfarenhet av olika projektstyrningsmodeller eller varianter av etablerade modeller. Det är viktigt att du kan stötta verksamheten i sin uppgift att driva utvecklingsprojektet mot uppsatta mål och tidsramar. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och utgår från att du har en hög kommunikativ förmåga. Du är lyhörd, uppmärksam och kan på ett representativt sätt bemöta både medarbetare internt och personer externt. Vi värdesätter även att du har en pedagogisk förmåga och kan sätta dig in i verksamhetens behov. Har du erfarenhet från offentlig förvaltning är det meriterande. Ansök här
  8. As the globalrethinker of the paper, biomaterials, wood products and packaging industry,Stora Enso is constantly searching for new solutions with renewable materialsand we are always on the outlook for people with rethinking attitudes andcapabilities that can turn challenges into opportunities. Our Global Trainee Programme offerstalents like you an exclusive opportunity to join force with 30 000 rethinkersin 35 countries and grow at Stora Enso. Your 18-month leadership journey beginsin August and you will: - enter your first permanentposition at Stora Enso - be introduced to Stora Enso and meet our top leaders - participate in a leadership training program at a top-ranked business schoolin Switzerland - International Institute for Management Development (IMD) - go on a 3-month assignment abroad - have opportunity for volunteer work home or abroad - benefit from one-on-one mentorship with a Stora Enso top talent. We are looking for the right fit tomatch our global team of rethinkers. That includes the best and brightest oftoday’s graduates and early stage professionals. We offer trainee positions inOperations, Supply Chain, Production, Finance, Controlling, R&D, Sales& Marketing, Logistics and more. The positions are based in six differentcountries: Finland, Sweden, Germany, Poland, China and Brazil. 9 of these positions arelocated in Sweden, where we are looking for: · Development Engineers in Borlänge, Fors, Skoghall andSkutskär · Innovation Engineer, Hylte · Production Engineer, Nymölla · Business Controller, Stockholm · Business Intelligence Analyst,Stockholm, · Supply Chain Specialist, Stockholm Desired Skills & Experience If you: - have a relevant university degree - are proficient in English - are willing to travel - have no more than 3 years of working experience after graduation - are motivated, development-minded, and up for a challenge then join us today, explore yourselfand the world in a truly unique way. Find out more about the exactpositions, location and the program itselfat www.growatstoraenso.com and apply! Kindly note that applications areaccepted only via the campaign site. Apply here: http://www.linkedin.com/jobs?viewJob=&jobId=4702410&srchIndex=2&trk=njsrch_hits&goback=%2Efjs_*1_*1_*1_Y_*1_*1_*1_1_R_true_*1_*2_4902_*2_*2_*2_*2_*2_*2
  9. The Program Manager will have the responsibility for developing the next generation software platform for our Machine Control Construction suite of products. As Program Manager you will provide leadership and general management for the SBG Stockholm business which includes: •office software solutions •networked jobsite (production control) and telematics solutions •continuous improvement to existing 3D dataflow solutions •interface between our proprietary products and external CAD packages from 3rd party providers You will be an active member of the management group in issues regarding products and development and constantly contribute with experience from an outside perspective on how to live up to the customers’ expectations and develop the business area. Together with R&D, marketing, sales and business development/OEM teams you will develop new and existing systems for the MCC market. You will report directly to the Director of Product Management in Denmark. You hold a relevant Bachelor’s Degree (Business, Engineering, Surveying, Technology) or equivalent by a combination of education and experience. You communicate fluently in English and Swedish. General Management experience and strong leadership skills, as well as experience from distance leadership are considered advantageous. Furthermore you have experience from working with product development, particularly in software development. Experience of Construction and/or Machine control is a major advantage, particularly in relation to onboard & office-based technologies (Telematics) and automated solutions (M2M). Hexagon believes in doing business responsibly, and this is a commitment that our people live every day. These guidelines are a framework for Hexagon's approach to corporate responsibility. We hope you will be an active and important part of our growing business in the Nordic Region. Please apply here: ********************
×
×
  • Skapa nytt...