Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

affinity.se

Medlem
  • Antal inlägg

    2
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. Från en konkurrent till Comhem: Problemet är att olika nationers teleoperatörer tar ut en samtrafikavgift för att koppla fram samtal från utländska operatörer till olika abonnenter. Detta är inget konstigt i sig men tyvärr har flera länder en dålig vana att låtsas att samtalen kopplas fram fast de egentligen inte gjort det för att på så vis mjölka utländska operatörer på pengar. Comhem får alltså ett "meddelande" i form av sk "CDR:er" från den utländska operatören (via sin svenska samarbetspart), intet ont anande att samtalen aldrig kopplats fram. Vi har samma problem (www.affinity.se). Enda sättet att lösa detta är att operatören konsekvent krediterar alla korta samtal till utlandet i hela kundstocken. Jag har för mig att vissa större (dyrare!) operatörer gör detta som tex Telia. Billigare operatörer har inte råd att göra detta eftersom vissa korta samtal faktiskt är korrekta (tex faxtrafik kan gå väldigt fort, eller meddelanden lämnade på telefonsvarare). mvh Daniel F Affinity Telecom AB www.affinity.se 08 5000 80 90
  2. Fabriksåterställning: Lyft luren och slå: *0 ** 1396 # Vänta några sekunder och lägg sedan på (luren). Om din box är en fd Rix Port80 låda kontakta mig så kan vi autoprovisionera den åt dig: daniel.forslund @ clubtele.se mvh Daniel www.affinity.se 08 5000 80 90
×
×
  • Skapa nytt...