Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

jessar94

Medlem
  • Antal inlägg

    1 274
  • Gick med

  • Senaste besök

  • Vunnit antal dagar

    5

jessar94 vann dagen: 6 februari

jessar94 hade det mest gillade innehållet!

4 följare

Om jessar94

  • Medlemstitel
    Flitig
  • Födelsedag 1994-11-13

Kontaktinformation

  • Skype
    Fråga så kanske jag ger ut.

Profil

  • Kön
    Man
  • Ort
    klippan
  • Intressen
    vänner, datorer och att alltid vara på språng mot något intressant är något av mina största intressen!

Senaste profilbesöken

22 051 profilvisningar
  1. Lång och förvirrande rubrik - jag vet, men låt mig förklara. För någon vecka sedan så hitta jag ett mobilnummer jag länge velat ha. Så jag ställde frågan till operatören som ägde numret om det var ledigt och jag fick till svars att det var det. Jag är nöjd med min operatör så jag ställde frågan i facebook-chatten och sa att jag skulle vilja ha det numret men jag vill ha det på ett kontantkort. Varpå jag svara med att man kan välja att portera numret isåfall till kontantkortet men även det var tekniskt omöjligt. Så jag sa att jag ringer och pratar med kundtjänst i telefon istället och fick följande till svar Jag ringde in och fick ett fint bemötande och där var inget problem, de tog en vecka sen hade jag mitt kontantkort, med mitt önskade nummer. Efter några dagar så är numret äntligen flyttat till min operatör. Så det som räknas som tekniskt möjligt är att vi kan klyva atomer men man kan aldrig få ett telefonnummer på ett kontantkort. Min moder har ett nummer som hon önskar och vill göra samma sak som jag gjorde. Men den operatören som äger det numret säger både via chatt,mejl & telefon att man måste ha ett abonnemang för att man kan inte önska nummer på ett kontantkort. Men så sa en i telefon att det går att reservera ett nummer utan att ta upp ett abonnemang, vilket är väldigt intressant det också. Om det går att reservera så går det tekniskt sett att reservera numret och få det på ett kontantkort. Jag kunde ju få det så det är ju knappast omöjligt. Det mesta är ju omöjligt men kul att jag försöker.
  2. jessar94

    LÖST Uppdatering som ger blåskärm

    Sen jag testade att köra dessa kommandon i cmd: net stop wuauserv net stop cryptSvc net stop bits net stop msiserver Ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old Ren C:\Windows\System32\catroot2 Catroot2.old net start wuauserv net start cryptSvc net start bits net start msiserver Så har det funkat att få in uppdateringen och inga blåskärmar sen dess heller.
  3. jessar94

    ingen tar ansvar

    Om det inte funkar som det är idag så löser det inga problem genom att sänka. Jag ska inte behöva göra det för att det möjligtvis ska fungera.
  4. jessar94

    ingen tar ansvar

    Det varierar. Ibland så är det korta och ibland så är det långa avbrott men oftast korta men tillräckligt för att det ska vara ett problem. Sen vid vissa tillfällen så kan det ta 30 sek att få upp google.se och ibland tar de inte ens 3. Ska jag definiera ni som i bara jag? detta gäller alla som sitter på nätet här hemma, men för övrigt vad vi vet just nu så är det ingen annan granne som har detta problemet.
  5. jessar94

    ingen tar ansvar

    Är de denna du menar?
  6. testade o skapa ett konto med min gmail-adress och jag kom in, så de verkar vara något knas med mitt konto, aja får väl slänga iväg ett mejl till supporten.
  7. Ja, även testat via en annan dator samt mobil.
  8. jessar94

    ingen tar ansvar

    Det är ju internt material ja, men tänkte om man kunde ha det o slänga upp i huvudet på hyresvärden.
  9. jessar94

    ingen tar ansvar

    Det är ingen som vill göra det.
  10. jessar94

    ingen tar ansvar

    Hyresvärden har avtal med Telia om att vi kan ha dem som leverantör, vi har i vår tur ett avtal på ett abonnemang för att kunna ha Bredband och ip-telefoni hos Telia.
  11. Jag kan fortfarande inte logga in, återställa lösenordet kan jag och det har jag också testat med, men kan trots de inte logga in. Jag är endast privatperson och har ingen användare för business.
  12. jessar94

    ingen tar ansvar

    Vi har under tre års tid försökt få rätt på vårt bredband (fiber) utan större framgång. Vi har haft många tekniker ute hos oss under årens lopp. Vi testade att höja hastigheten från 100/100 till 100/250 och det har inte blivit bättre. Teknikern som var hos oss senast satte en mätare nere i switchen för att kunna se om vi får faktiska avbrott. Han ringer efter ca 1 veckas mätningstid där det konstaterades att vi får avbrott och tar reda på vem som bär ansvaret för att lösa det till mig som slutkund. En får fram att det är Telia som levererar anslutningen men att det är hyresvärden som äger all utrustning, så med andra ord så ska hyresvärden lösa problemet. Då ska vi redan också ha i åtanke att det är omkontakterat i uttaget två gånger för att "utesluta kontaktfel". Han ger Telia en rapport som alltid och skriver att kabeln som går upp i lägenheten bör dras om för att komma till rätta med problemet. Hyresvärden ringer då in till Telias fastighetslinje för att få en fullständig rapport om vad som behövs göras osv. Hyresvärden skickar sedan ut två killar och ber dem om en egen felsökning. De byter återigen kontakten i uttaget och vårt problem kvarstår. Vi börjar tröttna, Telia hotar med att det finns risk för en kostnad om de fortsätter skicka ut tekniker som alla konstaterar samma sak - att kabeln måste dras om. Vi står i moment 22 där parterna skyller på varandra och ingen vill ta något ansvar. Hyresvärden skyller på Telia och Telia skyller på hyresvärden. Så jag vet inte hur vi ska gå vidare för att komma tillrätta med problemet. Vad kan jag ställa för krav?, vilken information ska jag som konsument begära ut? Vi får ju aldrig någon skriftlig rapport från varken Telia support eller Telias tekniker. Jag har gjort lite mätningar den 13 september och nu den 25 september igen från en stationär dator som inte är mer än 8 månader gammal och här är mina mätvärden. Även om mina mätvärden oftast "duger" så kan man emellanåt knappt surfa. Vi har bytt routrar också ett X antal gånger. Just nu har vi en Technicolor Plus v3.
  13. Igårkväll så fick jag en uppdatering och startade om datorn, jag valde då att uppdatera,stäng av. Nu när jag startade datorn på morgonen så kunde jag inte starta windows utan möts av att datorn diagnostiseras och försöker reparera systemet. Den klarade inte av automatisk reparation och jag fick info om att det fanns en loggfil under e:\Windows\System32\LogFiles\Srt. (varför den nu ger mig den enhetsbokstaven när det i själva verket ligger på C disken) Där står följande i den loggen: Funnen rotorsak: --------------------------- Den nödvändiga startfilen e:\efi\microsoft\boot\resources\custom\bootres.dll är skadad. Reparationsåtgärd: Filreparation Resultat: Misslyckades. Felkod = 0x57 Tidsåtgång = 1250 ms Startar datorn i felsäkert läge och där börjar den ångra ändringar (meddelande: Vi kunde inte slutföra uppdateringarna, ändringar ångras, stäng inte av datorn) Datorn startar om och allt verkar funka (förutom att jag då inte fått in denna uppdateringen då såklart) Testar de inte sina uppdateringar innan de skickas ut?
  14. jessar94

    e_mail

    Spam är rätt vanligt tyvärr, men jag använder MailWasher när jag rensar oönskade mejl.
×