Nästa kapitel i följetongen.
Då ringde jag kundtjänsten och följde Lighhouse2's rekommendation om att hota med att säga upp abonnemanget. Då blev det lite fart och hon skulle fixa det. Men efter att ha försökt i en halvtimma sa hon att det är nåt tekniskt fel vid porteringen och hon skulle lägga upp ett ärende till teknikerna.
Hade jag inte haft ryggstöd på stolen hade jag ramlat ur den. Detta var nämligen detta som var sagt gjort redan i måndags. Och det blev ju "eskalerat" igår. Det var tydligen lögn, för dagens support kunde inte hitta någon notering om det men skulle nu göra det på riktigt Så det senaste är att först på måndag hamnar det hos teknikerna.
Jag hörde på hennes röst till slut att hon tyckte det var otroligt pinsamt, stammade nästan så jag tyckte lite synd om henne, och jag lovades återigen kompensation. Jag sa att hon skulle lägga till i noteringarna att jag förväntar mig inget annat.
Jag har av någon anledning tappat ilskan och börjar tycka att det är riktigt komiskt. Så jag ska vänta till på måndag och se om det blir fixat. Blir det fixat så ska jag se om jag blir nöjd med kompensationen, tänker inte bara nöja mig med t.ex. att jag slipper betala första månaden utan ska vara nåt jag har nöje av länge. Annars säger jag upp det trots att de fixat problemet, om de nu inte lovar en kompensation som inte är av denna världen. Likaså om det inte blir fixat på måndag naturligtvis. Men då ger jag upp det porterade numret och tar ett nytt för snabbare hantering. Antar (hoppas) att jag kan gå till typ phonehouse och få ett simkort med abonnemang som börjar gälla direkt?
(Jag fixade räkningarna jag nämnde tidigare genom att byta betalningen för Apple Pay från telefonräkningen till kreditkort, så det löste sig i alla fall)