Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Xpress C460fw problem


Ored

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har en skrivare av märket Samsung Xpress C460fw aio färglaser. Har nu stött på ett problem att när jag skriver ut en färgbild (har testat med flera) från Macen så blir bilden blåaktig (svartvit/gråskala blir helt perfekt) eller om man säger så får utskrifterna en blåaktig hinna över sig. Är ungefär som att det saknas färg i någon av tonerkasetterna. Samma sak händer när jag kopierar en bild. Någon som varit med om liknande problem och har någon lösning på problemet? Skrivaren varnar inte för att någon tonerkasett börjar att ta slut och kollar jag på tonernivån i skrivarprogrammet visas det minst halvfullt. Kan också tillägga att när jag skriver ut en testsida direkt från skrivarens meny så blir kvalitén helt perfekt.

 

/Ored

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för manualen. Har laddat ner den som PDF och gjort en rengöring. Skrivaren var inte alls smutsig. Problemet löstes genom att jag helt enkelt bör ut den blåa tonerkasetten. Går det att göra något med den för att den ska bli bra igen eller är den dåliga bara att slänga? Tog ut alla andra tonerkasetter och gjorde rent dom också och de hade fått lite blått pulver på sig.

 

/Ored

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...