Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formatera om extern hårddisk


K Olagus

Rekommendera Poster

Jag har en extern hårddisk på 1TB med två tomma partitioner. Jag vill ta bort partitionerna och därmed få en enda stor disk.

 

Nu är det såhär att jag ställde till det för mig efter köp av två nya externa hårddiskar som jag skulle formatera. Enligt instruktionerna skulle man använda medföljande program, men jag trodde mig kunna fixa det ändå och därmed göra mig av med program som skulle ta plats på diskarna. Men så enkelt var det nu inte och där stod jag med två diskar som inte syntes i diskhanteraren. Troligtvis tog jag bort "volymen". Fick åka tillbaka till inköpsstället och få hjälp med formateringen.

 

Vill helst inte göra om samma tabbe på min gamla, använda disk. Så hur tar jag bort de två partitionerna och formaterar disken?

Har operativsystemet Windows 7 Pro 64 bit.

 

Med vänlig hälsning

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstår det rätt så vill du göra om dina två partitioner till en som täcker hela disken. I Diskhanteraren borde du kunna ta bort partition nummer 2 (den högra) och sen utöka partition 1 med det då tomma utrymmet. Vill du tömma partition 1 på innehåll kan du formatera den i Diskhanteraren också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...