Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svårdefinierat?


hup151_t

Rekommendera Poster

I färd att installera en ny dator. I den jag skriver nu har jag i favoriter "Logga in i Eforum". Hur gör jag för att få lika i den nya - tänker mig samma epostadress/lösenord? Har en webkamera installerad i den första där kameran sitter på överkant av skärmen. Jag använder skärmen till bägge datorerna via hdmi2/dvi och hdmi1. Kan jag använda kameran till bägge datorerna och hur får jag in program i den nya datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den jag skriver nu har jag i favoriter "Logga in i Eforum". Hur gör jag för att få lika i den nya - tänker mig samma epostadress/lösenord?

 

Finns olika alternativ men det beror ju på webbläsaren. För Firefox finns ex MozBackup och man kan även hantera detta genom att "skapa konto" så att alla ens favoriter/bokmärken synkas.

Men, hur många är det frågan om - egentligen?

Kanske mindre jobb att helt enkelt googla sig fram, skriva i användarnamn & lösen? Alltså än att få till en fungerande synkning...

 

Har en webkamera installerad i den första där kameran sitter på överkant av skärmen.

 

Det är alltså en extern kamera som sitter på skärmen och inte i skärmens överkant, som på bärbara?

 

Det finns program som medger att man kan dela (ut) en USB-port.

Men, åter igen, hur ofta behöver du växla, egentligen? Duger det att skifta USB-port kanske?

 

Finns annars "switchar" som fysiskt sköter omkopplingen via en knapp.

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbehor/usb-tillbehor/usb-switchar/usb-2-0-switch-2-portar-p68206

 

fast.. för samma pris:

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbehor/webbkameror/plexgear-720p-webbkamera-p61271

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter tack. Jag sökte på Edge efter Eforum och du kom jag fram att logga in! Hmm första gången jag använder Edge. Överväger köpa kameran för 299 spänn. Sökte nu därför att jag har följande fråga (kanske inte hör till denna tråd?) jag ser i nya datorn att under C finns Windows.old med drygt 13 gb. Jag minns att på andradatorn efter uppgradering från 8.1 till 10 så kom också en mapp med .old med. Har för mig att man efter 30 dagar kunde radera den eftersom uppgraderingen funkade bra. Kan jag ta bort dessa 13 gb från nya maskinen också eller måste jag vänta 30 dagar här med? I detta fall har installationen gjorts direkt från en riktig w10-skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta är underforumet Webbläsare så passar inte en fråga om Windows.old så bra men om du söker bör du kunna hitta trådar om Windows.old i underforumen Windows 10 och Windows 8 för det har varit uppe många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes men jag hakade på eftersom jag tyckte det var en form av fortsättning men visst har du rätt. Däremot finns inte svar på min fråga i tidigare skriverier så jag låter .old ligga kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...