Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med inbäddad Youtube video.


DePhaz

Rekommendera Poster

Jag upptäckte något konstigt nu på kvällen. Var inne på en hemsida och läste lite forumtråd. Upptäckte då att vissa medlemmar hade vita rutor i sina inlägg och undrade vad det handlade om. Gick till mobiltelefonen och upptäckte då att det var "inbäddade" Youtube klipp, eller rättare skrivet bilden som talar om att det finns ett filmklipp och som man klickar på för att starta. Gick tillbaka till datorn och testade med Epiphany men där saknades en plugin. I Firefox fungerade det men jag tycker inte om denna webbläsare då den är totalt värdelös när det kommer till filmklipp. I vart fall på min dator.

 

Så tillbaka till Google Chrome och kikade på lite olika ställen. Här på Eforum visades allt korrekt men i ett annat forum var det likadant, en tom ruta. Kikade på fler platser och på själva Youtube och där fungerar det som vanligt. Så varför blir det bara en tom (oklickbar) ruta på vissa forum? Vad jag förstår är det flash som spökar men jag kan ju inte uppdatera det separat under Linux (Ubuntu). Och även om jag uppdaterar till version 14.04 (vilket jag ska göra när jag får semester och tid till det) så kommer jag fortfarande inte att kunna uppdatera flash. Detta är mycket underligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...