Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

Bästa Antivirus program?

Medlem är utloggad   Keffo 

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2002-04-11

Skrivet 13 aug 2003, 15:25

Hej jag undrar vilket är det bästa Antivirus programmet ?Ska förklara vad jag menar med det först.Jag har både AVP(Antivirial Toolkit Pro)Nu kommer jag inte ihåg vilka 2 versioner jag har men det första jag hade slöade inte ner min dator som den nyare versionen gör.Jag har nu för tillfället F-secure men jag jag vet alvarligt talat inte om det är nå värst bra?Eftersom jag får 5 olika virus som den kände igen med den senaste uppdateringen.Antar att minst 4 av dom va gammla virus som den inte ens kände igen innan jag fick den nyaste uppdateringen.Vilket Antivirusprog är

1# Segar ner datorn minsta möjligt
2# Släpper uppdateringar oftast
3# Mest pålitligt
-------------------------------------------
Jag va jättenöjd med min första AVP version men den senare versionen fick mig att ändra uppfattning.Tack/Robert

0

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Gick med: 2001-01-18

Skrivet 13 aug 2003, 15:35

http://www.freeav.de

Har programmet själv, är oerhört bra, slöar ine ner det minsta, och hittade en worm vid ett tillfälle...
(vilket är oerhört bra, eftersom mitt system är rena Fort Knox..)

0

• Aktiv
  • PipPipPip
  • Gick med: 2001-12-03

Skrivet 13 aug 2003, 15:54

Det är oerhört svårt att få alla delar du efterfrågar.

1.
Om programmet ska vara "supersäkert" (dvs har signaturbaserad sökning + en hög nivå på heuristiken (för att hitta okända elakingar))så blir det helt enkelt slött.

2.
Alla de stora märkena släpper en uppdatering minst varje dag. Vi genererar en ny varje halvtimme, men den är inte testad och inte att rekommendera. Det är bättre att uppdatera via Live Update eller Intelligent Updater.

3.
Mest pålitligt.... det beror på vad du menar. Om du menar att det inte ska krascha eller om du menar att de ska hitta flest virus.
Om man tittar till testerna i Virus Bulletin så har vi inte missat en 100%-utmärkelse sedan september 1999 och vi har klarat 21 av 27 gånger och har en "winningstreak" på 15 gånger i rad. Det är inte illa :-)

(ja, jag vet att jag gör reklam... sorry, men siffrorna talar för sig själv)

Andra testade hittar du här:
http://www.virusbtn....es/products.xml

Lycka till!

/Pelle

0

Medlem är utloggad   Hans Wahl 

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 2000-08-22

Skrivet 13 aug 2003, 16:18

Har på uppdrag testat ett större antal program under våren och sommaren. Det program som jag föll för är utmärkta nod32 (www.nod32sweden.com). Inte nog med att det hittar virus ruskigt bra, det äter inte upp systemresurserna som t.ex Norton gör.

Norton känns ibland som om det vore just ett virus, framförallt äldre datorer kan bli hopplöst långsamma med Norton på hd:n...

0

Medlem är utloggad   Weyland 

• Beroende
  • PipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 2000-07-15

Skrivet 13 aug 2003, 16:25

..får väl hålla med Hans Wahl, fast jag har bara kört NOD32 v2 i en knapp vecka. Installation och konfiguration av en lokal uppdaterings- och klientkonfigurationsspegel var hursomhelst chockerande enkel (trots att de påstår att de inte "har" någon administrativ del av NOD32 ännu ;)

Inte farligt dyrt heller (offert) - särskilt inte tvåårsalternativen.

...återstår att se om det håller i sig -- har hört rykten om ruggigt kass officiell support. Men när prestanda med heurustik är såpass bra kan man juh inte göra annat än jubla för stunden :)

--
.Wey

Future Hero Next Generati0n

0

Medlem är utloggad   €inri 

• Flitig
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 2002-05-01

Skrivet 13 aug 2003, 17:31

Citat

Norton känns ibland som om det vore just ett virus

En annan nackdel, som aktualiserades i dag när jag kollade min gamla dator (som har NAV 2003)
det är en programuppdatering redan i september.
Ett år går så fort! Hur mycket det kostar och hur man gör, undras? Är det nån som vet (jag har femtioelva Nortonkartonger hemma och önsk<r inte fler)

Som jag artikulerat här på eforum flera gånger:
gratistjänsten AntiVir-Personal edition (AVP) är ypperlig!!

http://www.free-av.de/

Übrigens:
Neues Update verfügbar (13.08.03 / 14:50)
Neue Viren sind im Umlauf.

med eTT svarT TangenT-bord

0

• Beroende
  • PipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 1999-12-13

Skrivet 13 aug 2003, 17:36

Du kan förnya din licens inne på Symantecs hemsida. Jag var därinne som hastigast och då råkade jag se en länk som hade med det att göra.

Förmodar du menar detta:
http://www.symantec....ribe/index.html

---
C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Informationsteknologin tränger in som sand
i byxorna. Man blir inte av med det"

Jonas Ridderstråle

0

• Flitig
  • PipPipPipPip

Skrivet 13 aug 2003, 20:51

tack för mail om uppgradering.
de har ju en särskild felsökningssida för uppgradering.
det är som jag trodde väldigt krångligt, på engelska och kostar 400 kr plus en massa tid....
jag tror jag struntar i uppgraderingen!

Men på min arbetsdator har jag gratis AntiVir personal edition - det får räcka som skydd för nätverket.

0

Medlem är utloggad   Anders N 

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Gick med: 2000-05-06

Skrivet 13 aug 2003, 21:38

Citat

"Winningstreak" på 15 gånger i rad

Njae.. Symantec deltog ju inte i augusti 2002-testet.. Personligen så vill jag bryta "streaken" där, men. :)

Citat

sorry, men siffrorna talar för sig själv

Finns mer siffror att tillgå också.. i senaste testet (augusti 2003) missade Symantec AntiVirus 35 "samples" i i det polymorfiska testet, men eftersom det inte är In-the-wild-virus så får man ju fortfarande sitt VB100%.

Dock så är det ju ITW som är intressant, och det är bra att det finns ett "officiellt" test som VB100.

Ciao,
Anders

0

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Gick med: 2001-01-18

Skrivet 13 aug 2003, 21:44

Fast Einrich wet wäl att man nicht fåår anwenda Personal Edition på "arbetsdatoorer"?

;-)

0

• Aktiv
  • PipPipPip
  • Gick med: 2001-12-03

Skrivet 13 aug 2003, 21:57

ahhh... det berömda Netware testet 2002! :-) Nä, jag vet inte varför vi inte var med i den.

Men min winning-streak baseras på att vi fått 100% i alla tester vi varit med på. Det är bara ett annat som kommer nära det antal 100%'are som vi fått - nod32.

0

Medlem är utloggad   Anders N 

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Gick med: 2000-05-06

Skrivet 13 aug 2003, 22:05

Citat

jag vet inte varför vi inte var med i den

Symantec skickade in v7.60 CE, men den hade problem med on-access-scanning, eftersom den inte var gjord för NW6.

Citat

A discussion with Symantec's engineers revealed that the product had been submitted under the misunderstanding that the test would take place on NetWare 5. Since the 7.60 version of NAV is not designed for NetWare 6, the product was withdrawn from the review. Unfortunately, version 8 of NAV, which is designed for NetWare 6, is not yet commercially available and so could not be included in the test.

Ciao,
Anders

[Inlägget ändrat 2003-08-13 23:17:27 av Anders N]
0

• Flitig
  • PipPipPipPip

Skrivet 15 aug 2003, 19:54

Citat

Einrich wet wäl

"Ich bin so froh"

0

Medlem är utloggad   argonaut 

• Användare
  • PipPip
  • Gick med: 2003-07-15

Skrivet 15 aug 2003, 20:35

skrattar du är kul du Pelle ;)

men kör ni upx? provade ett program för någon månad sedan den killen som hade gjort det programmet han visste verkligen hur man fixar ett virusprogram.

det hette gladiator och var helt fritt att använda och uppdatera. men tyvärr lyckas ni nog bättre med erat för han lade ner det för det byggde på att man fick betala om man ville.

vilket inte många gjorde tyvärr. han skulle ha gått ut med ett pris på kanske 8 dollar istället.

men hur som helst när jag körde det programmet så upptäcktes 3 virus och 4 trojaner.

nu skall du veta att jag då innan kört norton 2003 och även ontrack fix.it vilket jag gillar enormt. men de upptäckte inte ett dugg faktiskt.

det där programmet packade upp allt även restorefilerna och även där hittades dialers med.

men tyvärr det har gått i graven nu =(
den killen skulle ni ha anlitat för han var enormt duktig tycker jag. kanske du kan få tag i honom på hans forum
http://www.gladiator-antivirus.com

jo jag vet det blev lite reklam ;)

mvh

argonaut

[Inlägget ändrat 2003-08-15 21:40:32 av jr luther king]
0

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Gick med: 2003-03-14

Skrivet 16 aug 2003, 10:21

Citat

Hans Wahl skrev:
Har på uppdrag testat ett större antal program under våren och sommaren. Det program som jag föll för är utmärkta nod32

Hej
Testade du Panda Antivirus Platinum 7.0 med inbyggd brandvägg. Hur stod det sig i så fall i förhållande till de andra du testade.

Själv har jag bara den äldre Pandaversionen Platinum 6.0 att jämföra med.
Platinum 6.0 upplever jag som betydligt segare vad det gäller permanenta scanningen än den nya 7.0

Men vore intressant att höra en jämförelse med andra Antivirusprogram.

Janne

0
Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev

Läs mer om nyhetsbreven här!
Beställ direkt:

Extreme
PC för Alla-nätverket