Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Getingbo?


Peddler

Rekommendera Poster

Astmatiker kan dö om de inte tar sin medicin, men inte springer de omkring och tömmer napalm över lövträden.
Hahaha

 

Men vad krävs egentligen för att starta ett krig mot ett diktatoriskt samhälle som i mittfall ger sig på mina resurser iform av väldigt många hallon som inte går att plocka, utan att riskera livet eller panikångestattack ?

 

De krälar, kryper och snurrflyger överallt på hallonen, marken, och under bladen så de inte syns, de är ju helt livsfarliga med ett giftladdat spett som de mer än gärna anfaller med om man rör dem.

 

Jag är ju pacifist, men jobbiga grejer kan hålla sig någon annanstans än hos mig.

 

Jag har inte startat krig då de snart dör bort iaf, men den där fotbollen de byggt i vebon kommer att eldas upp i vinter, likaså de pingpongbollsstora bona på våren nästa år.

 

En getingfälla som funkar såg jag häromdan, en flaska med lite sockervatten i som hängs upp i ett träd eldyl. De flyger ner där men har väldigt svårt att ta sig ur flaskan.

 

 

-

 

[inlägget ändrat 2006-08-14 18:54:52 av 0x2A]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ni snackar om socker och vatten, napalm etc..

 

Salpeter och sirap? Måste vara ohyggligt! ;-)

 

(Min osökta och helt nya teori är denna: Napalm "klibbar ju fast och bränner". Salpeter och socker är ju "explosivt", men om man då blandar en "klibbigare" typ av kolhydrater (än socker) med salpeter, exempelvis sirap, blir blandningen kanske som napalm?)

 

-Nä, yes och vatten som "stridsmedel"!! (mot getingar)

Glöm det där med napalm samt mitt recept om sirap och andra grejor man kan hitta i ett vanligt köks kryddskåp...

;)

 

Edit: DO NOT TRY THIS AT HOME!

(För att citera "Jackass")

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-08-14 20:01:47 av virtuosen2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm nu blev jag nyfiken, såg inte programmet men gissar att dom använde sig av barnarbetare till slavlöner som knappt räcker till mat precis som all annan tillverkningsindustri gör när lågpris är det primära eller var det ännu värre?

nej, det var inte så mycket om den ekonomiska situationen även om det vara knapert för bönderna och alla andra arbetare.

Det handlade mest om gifter gifter gifter mot insekter vid odlingen samt kemikalier vid förädlingen av bomullen.

 

En hel del av de gifter som säljs av de stora bolagen är sådana som "marknaden efterfrågar", enligt bolagen, men som de vet är helt verkningslösa idag. Fungerade en gång i tiden. Gifter sedan länge förbjudna i Europa och USA.

 

De som besprutar går varje dag med sina giftsprutor, en del motoriserade som sprider en fin dimma med gift som andas in av de helt oskyddade bönderna. De har ingen kunskap om vad det är de sprutar, vet inte vad för varningar det står på förpackningarna. Dagligen kommer det in förgiftade bönder på det lokala sjukhuset. Om de kommer i tid kan de räddas... Bönder som förövrigt är inne i en ond ekonomisk cirkel där stora delar av skörden tas av kreditorer. Krediter som uppstår när bonden måste skaffa sig dyra gifter. Utan gifter finns risken att stora delar av skörden äts upp av larver, så viss besprutning krävs.

 

De fortsätter att spruta även när bomullen skördas vilket lämnar giftrester i bomullen. Giftrester som dels finns kvar när vi köper kläderna, en del rester som alltid kommer finnas kvar där och en del om avges efterhand.

 

När bomullen bereds, för hand, yr det damm och gifter omkring de stackars kvinnorna om uppvisar samma förgiftningsymtom som bönderna.

 

Sedan ska tyget blekas och färgas. Blekningen sker i öppna bassänger med flyktiga kemikalier där arbetarna vadar omkring. Färgningen sker likaså med starka kemikalier.

 

Rening? Reningsverk har byggts men klarar inte av att rena de enorma mängderna med kemikalier, stora mängder släpps ut i floden. Vatten att dricka och använda i mat får de från tankbilar en gång i månaden (tror jag det var), brunnarna i trakten är sedan flera år tillbaka oanvändbara.

 

Detta var från ett område i Indien, fråga mig inte var och fråga mig inte om det ser lika illa ut överallt. Men det såg riktigt riktigt illa ut.

 

Tillbaka till getingspåret:

En geting flög omkring i köket idag. Råkade stänga in den i kylskåpet. Ja, faktiskt bara råkade, den flög förbi precis när jag stängde.

 

När jag senare letade reda på den satt den mycket stilla på en ansjovisburk, viftade lite på antennerna när den stördes. Bar ut den, satte den på en blomma. Frekvensen på bakkroppens pumpande ökade sakta och plötsligt, efter lite putsning, bar det av hemmåt för att berätta om det kalla stället dit ingen borde bege (hoppas jag att han säger ivartfall :)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad krävs egentligen för att starta ett krig mot ett diktatoriskt samhälle som i mittfall ger sig på mina resurser iform av väldigt många hallon som inte går att plocka, utan att riskera livet eller panikångestattack ?

 

Hehe. nu ska jag komma med ett inlägg som jag säkert kommer få ångra =)

 

SMÅFOLKET I VÄST

----------------------

- Getingar stör vissas små sammankomster eller trivsel i den fridfulla trädgården -> utrota med alla medel.

 

- Träd stör vissa tjockisars chans att få sol på just den delen av tomten de orkar däcka sina valkroppar på -> väck med dem

 

- Rådjur äter upp hälften av morötterna i ens lilla fina grönsaksträdgård -> upp med elstängsel och tillåt avskjutning i villaområden.

 

- mm

 

STORFÖRETAGEN I VÄST

-----------------------------

- RIAA, MPAA och co. i inkomstklassen +100.000 i dagslön har minskat sin inkomst med åtminstone ett par tusen om dagen -> Utrota småfolket genom stämningar

 

- USAs oljebolag har genom lobbyverksamhet "fått regeringen att inse" att det kan bli lite dyrare att bränna runt i sina bilar i framtiden-> Utrota ett par motståndare i de länder som har råvara att förhindra detta.

 

- med mycket mera

 

ALLA ANDRA

---------------

- Getingarna i väst: "Visst, vi kan flytta, det finns ju otroligt mycket obebodda områden i era domäner för oss att hålla till på"

 

- Träden i väst: "Tja, varför inte, hugg ner oss, skrattar bäst som skrattar sist när ni försöker andas koldioxid"

 

- Rådjuren i väst: ? (tja, de är ju ändå inte de smartaste däggdjuren)

 

- Fildelarna i världen: Ingen kommentar, slaget är redan vunnet, men släpp gärna ett till kopieringsskydd så vi har något att knäcka på lunchrasten.

 

- Förtryckarstaternas offer i världen: Slår tillbaka med små medel, slår hårt stärkta av rättfärdighet och vinner förhoppningsvis i längden.

 

ROSENBAD & RIKSDAGSHUSET

------------------------------------

- Tittar på och undrar när allt blev så komplicerat (fast Göran har en plan gällande getingarna)

 

/Tack för mig, nu måste jag sova av mig kvällens öl ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill inte veta hur maten man äter produceras

Jo, det vill jag. Och just därför köper jag alltid ekologiska varor om det finns. Tyvärr är det ett uselt utbud av ekologiska varor i Sverige om man jämför med t.ex Danmark. (och då handlar jag ändå på en affär som har ett stort utbud av ekologiska varor)

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det vill jag. Och just därför köper jag alltid ekologiska varor om det finns.

Det gör jag åtminstone när det gäller ägg. Får mig att minnas när vi hade frigående höns hemma på trädgården när jag var liten, färska ägg varje dag. Det var en rejäl smakskillnad på dessa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt... vi har ett taffligt utbud av ekologiska varor i Sverige... Där ligger vi lä mot andra länder

 

Sen måste man ju ta andra hänsyn. T.ex. Svensk gurka för 9,90 elelr importerad Holländsk för 39,90. Vilket är bäst?

 

Produkter som jag alltid köper ekologist är:

* Ägg

* Mjölk (tyvärr finns det inte eko-lättyoghurt, den som finns tycker jag är för fet, och jag gillar inte filmjölk, och varför finns inte ekologisk keso???)

* Te/Kaffe (och gärna rättvisemärkt också)

* Pasta (i möjligaste mån, finns inte alltid "rätt" sorter)

* Mjöl, Havregryn m.m.

* Ketchup

* Falukorv

* Inlagda rödbetor/gurka

* Marmelad/sylt

* Russin

* "Bregott"

* Och om det finns köper jag gärna ekologiska dessertostar

 

Det är tyvärr ett uselt utbud av bla. bröd, kött, ost m.m.

 

 

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna skrev:

Träden i väst: "Tja, varför inte, hugg ner oss, skrattar bäst som skrattar sist när ni försöker andas koldioxid"

 

Koldioxid är "normalt sett" ofarligt, och inte giftigt. (Förutom i sjunkna ubåtar och liknande elakheter för att spränga vår värld som skattepengarna går till!).

 

Koloxid (kolmonoxid) är däremot mycket giftigt, och i många fall en dödande gas. (Luktfri, och när den väl dödar, somnar "offret" stilla och "bra"..

 

Att planetens (Tellus alltså) atmosfär skulle (i framtiden) innehålla så mycket koldioxid att det blev giftigt att inandas "luften" är bara dumt. Innan koldioxidhalterna skulle nå toxiska nivåer för däggdjur, skulle resten av ekosystemet redan vara dött sedan länge! -Och däggdjuren alltså vara döda..

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koldioxid är "normalt sett" ofarligt, och inte giftigt

Normalt ja, dvs i det lilla förhållande det existerar i vanlig luft i förhållande till syre och kväve. När syret i luften tar slut ökar koldioxidhalten i blodet, höjer syranivån och sen dör du.

 

Fast jag vet inte varför du ville vetenskapligt analysera ett inlägg som bara var menat som ett skämt =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. Jovisst.. Att koldioxid som "livsfara" är ett skämt... Håller med!

;)

 

Edit: Koldioxid innehåller ju syre.. ;=)

(Hur kan "grejor" ta "slut" i ett "slutet" system?)

-Det gäller ju enbart att "återvinna"!!

End edit.

 

[inlägget ändrat 2006-08-18 19:35:20 av virtuosen2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Det fanns inget som heter jordgetingar utan tre olika sorters getingar som förviso kan bygga bon i jorden.

 

Nu är det väl lite sent men till senare ...:

 

 

Varför inte köpa en burk radar, tejpa sprutknappen och slänga ner den i gropen där de finns och sedan sätta ner hinken igen / lägga en blöt tidning över hålet / ...

 

Då ligger den ju kvar och sprutar och hela utrymmet lär ju fyllas och så var det med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det var en gammal tråd du grävde upp.

 

Radar? Visst. I med en stor kastrull kokande vatten på natten är annars ett mer miljövänligt knep. Gäller bara att det verkligen kommer ned i boet.

 

ha, nu ser jag att jag skrivit i denna tråd förr :)

Dammsugare är annars inte fel. Lite tålamod framför boet, sug upp alla som kommer ut/ska flyga in och snart har du fångat alla arbetare och boet dör snart pga att ingen kommer hem med mat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...