Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kollar man sin IP adress???


City

Rekommendera Poster

Alltid lika roligt att komma till din sida, Thomas. Den är oändlig! Hur många sidor har du egentligen på den?

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Men ingen IP-adress nånstans... ;)

Hmm... Just ja, glömde bort att min ip inte resolvar så då visar den ju ip som hostname. Nåja, det är ju lätt fixat...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Hur många sidor har du egentligen på

> den?

 

Det är så många att jag har tappat räkningen själv. Men jag har börjat skapa en innehållsförteckning nu där målsättningen är att allt ska finnas med, men så är inte fallet än. Exempelvis är inte den här sidan där man ser info om sig själv med. Innehållsförteckningen finns här: http://www.tydal.nu/se/index/

Sedan har jag också lagt upp en statistiksida som visar de mest besökta sidorna på webbplatsen: http://www.tydal.nu/se/stat.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Då kan jag lika gärna passa på att fråga:

 

Har du den inkopplad till datorn? Jag har själv en CLP-950 och funderar på hur man ska göra. Instruktionsboken ger inte tillräcklig vägledning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, både ljud- och midi-mässigt. Jag antar att det är midi du är intresserad av. För det så behöver du ett midi-interface i datorn. Det brukar följa med på de flesta ljudkort i form av en joystickport. För att ansluta pianot behöver du då en speciell midikabel med joystickkontakt i ena änden som säljs i datorbutiker. När du anslutit den kan du med ett sequencerprogram i datorn lagra det du spelar på pianot i form av noter, samt även spela upp midifiler (förslagsvis då sådana med endast piano) på digitalpianot.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, både ljud- och midi-mässigt

 

Vad innebär ljudmässigt då?

 

När du anslutit den kan du med ett sequencerprogram i datorn...

 

Finns det några sådana program som är gratis?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aux out på pianot till line in på datorns ljudkort. Fast i mitt fall går det via mixerbordet. Det innebär att du i datorn kan spela in ljudet från pianot. Då är det alltså inga noter som spelas in.

 

Fördelen med midi är att då spelas inget ljud in utan bara noter. Dvs, du kan spela en liten melodi på pianot och spela in den i datorn. Sedan när du vill lyssna på den kan du välja att du kanske vill att det ska spelas upp med en flöjt istället, eller kanske att det ska transponeras några tonsteg. Såna saker kan du alltså göra i efterhand när du har spelat in via midi. Du kan också välja att behålla melodin och sedan spela in exempelvis en basgång, på en ny kanal i datorn, och på så vis bygga upp en hel låt genom att spela in ett instrument åt gången.

 

Det enda gratisprogram jag kommer på just nu är Winjammer, som hmm... dagen till ära verkar ha en icke-fungerande webbplats. http://www.winjammer.com/

 

Men du borde nog kunna få tag i nån lite äldre utgåva av Cubase till billig penning. Hör med Musikbörsen!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Det pianostycke som jag lyssnade till på din hemsida misstänker jag är inspelad utan MIDI?

 

Är det olika kablar för MIDI- och ljudinspelning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina vänner..

Jag ogillar att bryta in mitt i debatten, men den har flaxat ganska långt bort från Internetuppkopplingar.

 

\\Anp - Moderator

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte.

Men jag tycker vi ger Thomas chansen att besvara din senaste fråga.

Därefter bör ev. fortsättningsdebatt läggas i ett musikforum.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan alltid skriva ipconfig /all i DOS om man känner för det (i Win 9x kommer jag inte ihåg *hjärnsläpp)

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan alltid skriva ipconfig /all i DOS om man känner för det (i Win 9x kommer jag inte ihåg *hjärnsläpp)

 

ipconfig /all - i win9x oxå ;p

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ipconfig /all - i win9x oxå ;p

 

Nja, i alla NT system är det ipconfig men i 9x är det winipcfg

 

Esuk:

DOS vad är det ? Du menar prompten ? i Win9x är det DOS fortfarande men INTE i W2k, XP.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"In Your Dreams" är inspelad helt utan midi. De andra är inspelade med midi.

 

Förr i tiden var det likadana kablar för midi och ljud, men numera har man oftast andra sorters kablar för ljud. Midikontakten är fem-polig DIN.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...