Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Serienummer...


Jessica.L

Rekommendera Poster

Hejsan! vet nån om vart man kan tanka ner Serials 2000 eller liknande program. Jag saknar serienummer till Dreamweawer 3.. tack på förhand..//J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Purre Håkansson

Jag tror nog att du ställer frågan på fel forum. Jag hoppas att ingen på det här forumet förordar det som Jessica här verkar vilja. Det finns bara ett sätt att få tag i serienummer vad jag vet och det är att köpa produkten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, att folk inte fattar att man inte ställer sådana frågor på vårat fina eForum...(ja, jag känner mej som en del/ägare av eforum...hehe)

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man ens komma på tanken att fråga...?

 

Jag har en paket DW3 som jag kan sälja, med CD, manualer och serienummer, men att du bara skulle få serienumret och dessutom gratis? GLÖM det!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är olagligt. Serials 2000 är olaglig, på samma sätt som KaZaA och Morpheus är det.

 

Jag vill därför inte säga rakt ut vart du kan hitta den.

 

Sök på nätet om du verkligen vill ha den. http://www.google.com eller nåt.

 

Mer än så kan jag inte säga på IDGs "lagliga" forum.

 

Själv kör jag endast lagliga program, inköpta i närmaste OnOff-butik, och Ericcon är bättre än Nokia. Hmmm... :)

 

 

 

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Nöjd med svaret? Ge mig poäng!! ;)

 

Missnöjd? Kritisera mig och klaga jättemycket! :(

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-12-18 21:06:51 av MagicBoy (Almir)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel, fel, fel...

 

KaZaA & Morpheus är gjort för att personer ska kunna dela med sig av filer till andra användare, vilket inte är olagligt. Sedan att vissa använder det till att sprida piratkopierad programvara är en annan sak.

 

Serials 2000 är gjort för att du ska kunna ta fram serienummer till illegalt införskaffad programvara vilket inte är lagligt på något sätt...

 

/Stefan

 

If it ain't brooke, why fix it?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag håller med dig, du har rätt.

 

Men hur många använder kazaa för att dela lagliga grejer? Ja det finns säkert någon, men men...

 

:)

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Nöjd med svaret? Ge mig poäng!! ;)

 

Missnöjd? Kritisera mig och klaga jätte mycket! :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. nu är jag lite osäker här. Det borde absolut inte vara något olagligt med t.ex. Serials 2000 eller andra liknande saker. Det KAN vara olagligt att använda sådana serienummer, men, det tror jag inte heller. Det gör nog att man bryter mot det licensavtal man accepterar vid installationen, men inte olagligt.

 

Som programmerare hoppas jag dock att alla alltid betalar för de program de använder (som kostar något).

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bryter mot licensavtalet får man inte använda programmet. Skaffar man tag i ett serienummer som du inte har rätt att använda (som du inte har licens på) så får du inte använda programmet. Huruvida det är olagligt eller ej, det vet jag inte.

 

Egentligen är ett serienummer bara en följd av siffror och bokstäver och sådana kan aldrig vara olagliga.

Visserligen kan tillverkaren ge licens för en användare att använda en viss sifferföljd för att aktivera programmet, men att använda någon annan sifferföljd som gör samma sak, borde inte vara olagligt.

 

Använder man en sifferföljd som någon annan har licens på, kommer saken i ett annat läge....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Om man tappat serienummret (typ hunden åt up det) till ett program så ska man kontakta tillverkaren, MED BEVIS för att man köpt programmet, så kan de kanske hosta upp ett nytt.

 

Att ladda ner Serienuffrur till mjukvara som du inte har köpt ÄR piratkopiering.

 

Sedan är det beroende på om det används i näringsverksamhet eller inte, se:

 

SFS 1960:729, 7 Kap. 53 §

(Ansvar och ersättningsskyldighet)

 

Mvh

Glenn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

M Andersson skrev:

"Egentligen är ett serienummer bara en följd av siffror och bokstäver och sådana kan aldrig vara olagliga."

 

Nja.. Följder av siffror och bokstäver kan visst vara olagliga.

 

Kombinerar man alfabetets bokstäver i en viss följd, kan man exempelvis hetsa mot folkgrupp, bokstäver i en annan följd kanske är förtal eller röjande av hemligstämplat material etc.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*lol*

Tentapluggandet blir mycket roligare med trevliga inlägg. I det här fallet pedagogens fina utläggning om bokstäver i en viss följd.

Kanske skall använda det nån gång när man kört på en tenta...

 

/2bbe

Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.

(Voltaire)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokstäverna i sig är inte olagliga.

 

Innebörden i det man skrivit kan uppfattas av olika människor på olika sätt.

 

En del innehåll och syfte är olagligt, precis som du skriver. Men det blir inte något innehåll förrän någon tolkar bokstäverna och använder dem.

 

En sifferkombination kan mycket väl vara ett serienummer till ett program, men kan lika gärna bara numret på ett av mina försäkringsbrev. Det ena är olagligt, inte det andra.

 

Det är alltså syftet som är olagligt, inte siffrorna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...