Hoppa till innehåll

Just nu i M3-Nätverket
Foto

Kopplad utskrift med flera källor


  • Vänligen logga in för att kunna svara
7 svar till detta ämne

#1 bonjati

bonjati

    Användare

  • Medlemmar
  • PipPip
  • 29 inlägg

Postad 9 mars 2017 klockan 16:56

Hej!

Jag ska göra en kopplad utskrift och undrar om man kan ta från två källor i samma dokument. Allt finns i samma fil (Excel) men i två olika tabeller(blad A och B ), en med personuppgifter och en med organisationsuppgifter. (@admin Om det är fel forum går det bra att flytta). 


Redigerat av bonjati, 9 mars 2017 klockan 16:56.


#2 MH_resurrected

MH_resurrected

    Flitig

  • Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 551 inlägg

Postad 10 mars 2017 klockan 13:56

Menar du att du vill blanda individ- och organisationsdata i samma brev? 

Jag är nästan säker på att det inte går.

 

Men kan du inte slå ihop data i excel? Typ hämta organisationsdata till persondatatabellen med hjälp av Letarad eller liknande?



#3 bonjati

bonjati

    Användare

  • Medlemmar
  • PipPip
  • 29 inlägg

Postad 13 mars 2017 klockan 13:41

Problemet är att jag vill ha en lista med personer baserat på organisationsnr. Till org.nr finns sedan en annan lista med adressuppgifter. 



#4 bonjati

bonjati

    Användare

  • Medlemmar
  • PipPip
  • 29 inlägg

Postad 13 mars 2017 klockan 13:50

Någon som vet hur jag gör det. För varje orgnr vill jag ha samtliga personer i tabell A listad i word brevet. 



#5 Monshi

Monshi

    Beroende

  • Moderatorer
  • 26 556 inlägg
  • Ort:Stockholm
  • IT-kunskaper:Excel, java, html, css... med mera

Postad 13 mars 2017 klockan 22:01

Länka ihop listorna i Excel, det är enklast. Dvs konsolidera ihop, och filtrera ut, de data du vill skriva ut där. Går enkelt att lösa med lite formler.

 

sedan kopplar du ihop Word och Excel och skapar dina utskick.



#6 MH_resurrected

MH_resurrected

    Flitig

  • Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 551 inlägg

Postad 14 mars 2017 klockan 11:40

Fast bonjati vill ju fortfarande ha ett fält repeterat (organisationsmedlemmar). för varje organisationsnummer och det kräver kopplings-trolleri i Word: 

 

eller, om du orkar registrera dig:

http://windowssecret...lmerge-Tutorial

 

Men jag tror fortfarande att man måste slå ihop organisationsadressen till personfilen i excel (typ: letarad). 



#7 bonjati

bonjati

    Användare

  • Medlemmar
  • PipPip
  • 29 inlägg

Postad 14 mars 2017 klockan 15:30

Länka ihop listorna i Excel, det är enklast. Dvs konsolidera ihop, och filtrera ut, de data du vill skriva ut där. Går enkelt att lösa med lite formler.

 

sedan kopplar du ihop Word och Excel och skapar dina utskick.

Nja, bra tanke men då det är nr kolumner som heter samma i de två tabellerna (men som inte ska blandas ihop blir det lite problematiskt. Den verkar inte heller ta med sig funktioner



#8 bonjati

bonjati

    Användare

  • Medlemmar
  • PipPip
  • 29 inlägg

Postad 14 mars 2017 klockan 16:37

Jag tror att jag får ihop det med en lista nu. Men det jag inte får till är en relativ lista där person A,B,C förtecknas med vissa attribut. 

 

Funderade först på utskick/regler/om..då..annars men insåg snabbt att det vart helt fel och att bara lägga in en kopplingsinstruktion i en tabell blir också fel eftersom antalet personen som matchar med organisationen varierar. 






0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Hetast just nu


 

Senaste trådarna

pc för alla Senaste nytt


Aktuella jobb

Prenumerera på nyheter

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
Beställ brevet här
PC för Alla-nätverket