Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemåterställning går inte att öppna i W7


pjohannesson

Rekommendera Poster

Hej,

för första gången kommer jag inte längre åt att göra Systemåterställning på min Notebook PC Toshiba Qosmio X870-11P, 17 tum, med OS W7 Home Premium-64bit, SP1. 16GB RAM, 128DB SSD, 1TB HDD.

 

När jag via Kontrollpanelen klickar på knappen "Öppna Systemåterställning" händer det inget, men varje klick har registrerats i Tillförlitlighetsövervakaren som "Kritisk händelse" och med beskrivningen "Microsoft Windows Systemåterställning - Slutade fungera".

 

I Windows Admin-verktyg "Händelseloggar´s Informations-avsnitt beskrivs händelserna ex.vis som "2017-02-22 14:46:19 Windows Error Reporting (Källa) & Händelse-ID 1001"

 

Har försökt lösa problemet via Windows Åtgärdscenter i Kontrollpanelen utan framgång.

Har också kört Admin-verktyget "Analysera datorns minnesproblem" med OK-resultat.

 

Skulle bli mycket tacksam om det är någon som har en förklaring och/eller förslag på åtgärder för att komma åt problemet!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
pjohannesson

Hej Flyfisherman,

den 23/2 kollade jag "Händelseloggerna" för de tillfällen jag försökt systemåterställa. Där står:

"Felet uppstod i programmet med namn: rstrui.exe, version 6.1.7601.23572, tidsstämpel 0x57fcfe36
, felet uppstod i modulen med namn: ntdll.dll, version 6.1.7601.23572, tidsstämpel 0x57fd0651
Sökväg till program: C:\windows\system32\rstrui.exe
Sökväg till modul: C:\windows\SYSTEM32\ntdll.dll
Rapport-ID: 48ceeb7e-f905-11e6-b5d1-00266c2382a6"

Som lök på laxen dök det upp ytterligare ett problem den 24/2:

 

"Vid start PC-Q 14:39 stod felmeddelande: ”Utforskaren har slutat fungera. Utforskaren startas om” > sedan hände inget under 5 min. > Stänger av & startar om med På/Av-knappen > PC:n startar nu automatiskt i ”Felsäkert läge” kl. 14;51 > Musen fungerar inte > Ställde om till pekplatta via FN + F5.

Bökade runt i menyerna och felsökte utan resultat. Återställning går fortfarande inte att initiera."
 

 

Den 28/2 lämnade jag in pc:n till en pc-verkstad för felsökning och väntar nu på besked därifrån.

Sådant är läget, men tack för ditt tips i alla fall....!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...