Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xhepeto - Virus?


Uraxen

Rekommendera Poster

post-16254-0-17443200-1487233917_thumb.jpgNär jag var inne i FB och en vän i FB hade taggat många t.o.m. mig att man skulle klicka på hennes "film". 
När jag klickade och då dök upp en rutan som stod att man skulle klicka på för att få en app för att filmen skulle fungera, då gjorde jag, och att appen hette Xhepeto.  Plötsligt kom det likadana att min sidan taggade många och att jag hade "film". Jag försökte ta bort den med pil till höger hörnan uppe men pilen eller kryss var borta. 

 

När jag skulle öppna någon sidorpå näten och då dök upp ordet Xhepeto nedre. (se bild).

Jag försökte leta efter ordet Xhepeto för att ta bort på min win 10 datorn som jag inte är expert på.

 

Och nu på  morgonen stod en ruta att Xhepeto avaktiviteras? 

Men jag är rädd att den finns fortfarande kvar.

Hur kan jag leta om den finns kvar i min datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gif20170215_210300.jpgNär jag var inne i FB och en vän i FB hade taggat många t.o.m. mig att man skulle klicka på hennes "film". 

När jag klickade och då dök upp en rutan som stod att man skulle klicka på för att få en app för att filmen skulle fungera, då gjorde jag, och att appen hette Xhepeto.  Plötsligt kom det likadana att min sidan taggade många och att jag hade "film". Jag försökte ta bort den med pil till höger hörnan uppe men pilen eller kryss var borta. 

 

När jag skulle öppna någon sidorpå näten och då dök upp ordet Xhepeto nedre. (se bild).

Jag försökte leta efter ordet Xhepeto för att ta bort på min win 10 datorn som jag inte är expert på.

 

Och nu på  morgonen stod en ruta att Xhepeto avaktiviteras? 

Men jag är rädd att den finns fortfarande kvar.

Hur kan jag leta om den finns kvar i min datorn?

Följ anvisningarna i tråden Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn så gott det går så får vi se om loggfilerna avslöjar något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödigt vetande ;-)

Xhepeto är Gepetto på albanska. Gepetto är Pinocchios pappa. (Pinocchio heter Pinoku.)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...