Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Markören försvann från bärbara


kiwi01

Rekommendera Poster

Skickade iväg några rader till forumet, direkt efter frös markören mitt på skärmen, den gick inte att flytta. Stängde av datorn med strömknappen och satte på igen någon minut senare. Pillar på musplattan med ingen markör syns till. Hur får jag fram den igen? Är så tacksam om ni hjälper mig, det är lite katastrofläge nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en Lenovo b50-10  https://www.dustinhome.se/product/5010961451/b50-10

Tror inte att jag så någon lampa när den fungerade heller. Har klickat och dubbelklickat men ingen markör kommer fram.

 

Jag skickade ju efter en optisk mus också Logitech B170. Bara jag kunde begripa hur jag ska få igång den. Ligger usb-kontakten nergrävd i musen? Se bild.

 

 

post-113521-0-19611000-1486752748_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut att vara en trådlös mus där den sändare/mottagare som ska sitta i datorn ligger i någon sorts fack i musen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt batteri i musen?

Och aktivera denna igen genom att trycka på en knapp undertill (på vissa möss tex. på Logitech behövs nog ej detta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla.

Jag klickade på Fn + F6, och efter att upprepade gånger tryckt på enbart F6 kom markören fram. 

Tusen tack för denna hjälp MH_resurrected!  :)

 

Men så inträffar detta: webbläsaren Chrome går inte att starta -  dvs exakt samma problem som jag hade i min stationära för ett par dagar sedan och som tog mig en och en halv dag att felsöka och  åtgärda. (i tråden "Webbläsaren fryser").  Hur är det möjligt?

 

Två datorer pajar, surfplattan haltar, strömavbrott i 40 min. sovrumsfönstret Skräller upprepade gånger denna lördag morgon, fattas bara att någon börjar borra också. Jag är u-t-m-a-t-t-ad.

(Ber om ursäkt för mitt gnäll, går och lägger mig. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...