Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook - Skicka och ta emot


nilmol

Rekommendera Poster

Hej

 

Tänkte kontrollera och justera inställningarna i Outlook för funktionen "Skicka och ta emot".

 

Så jag klickar på menyvalet "Skicka och ta emot".

Jag väljer sen "Grupp för att skicka och ta emot".

Där väljer jag "0 Gruppen Alla konton". (Det finns en grupp till men jag vill ändra i alla).

 

Problemet som då uppstår är att fönstret där jag förmodligen är tänkt att kunna göra mina inställningar bara visas under bråkdelen av en sekund och sen försvinner direkt.

Samma sak inträffar om jag väljer den andra gruppen.

Samma sak inträffar om jag startat om datorn, reparerat office mm etc.

 

Frågor;

1. Hur blir jag kvitt det här problemet?

2. Finns det nåt annat sätt att tvinga Outlook att alltid ansluta till servern och uppdatera alla mappar vid uppstart?

 

Med vänlig hälsning/n

 

Win 10

Office 365

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag visserligen inte Office 365 men det verkar som att

1. Detta inte är ett problem utan ett normalt förfarande, det du gör är att tvinga fram en ny "skicka & ta emot" för alla konton, inte att gå in i inställningarna.

2. Återfinns i inställningarna, eller under alternativ.

Här en bild från Office 2010

post-52940-0-34911800-1485155498_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tackar.

 

Det var ju det fönstret jag trodde jag skulle få fram...

MS har verkligen lyckats dölja hur man kommer åt dessa inställningar på ett mycket skickligt sätt...

 

Men problemet med att Outlook inte ansluter automatiskt vid programstart kvarstår trots att Outlook inte är ställt i offline.

Lustigt nog finns det möjlighet att välja "Skicka och ta emot vid programslut". Men ingenstans kan man välja samma sak vid programstart.

Programmet har helt enkelt bestämt sig för att starta som "Frånkopplad" trots att det är online. Obegripligt...

 

/n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...