Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mappar som kan tas bort?


Martassen

Rekommendera Poster

Fråga1:
Se bild med sökväg c/program(86)/ Microsoft Office:

Kan man ta bort mappen Office längst upp? Den är tom.
Jag har bara Office PRO 2016 nu och Project 2016 installerat
Jag antar att mapp Office 15 och Office 16 är viktiga ha kvar!?
Finns en mapp proof i Office 15

Fråga2:
Se bild med sökväg c/program.

Microsoft Office är tom där. Kan man ta bort den?
Antar att man bör ha kvar Microsoft Office 2015 för den har grejer i sig!?:-)

Kanske lika bra kvar rubbet ifs men tänkte om
några mappar kan rensas bort.
 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska behålla mappen Microsoft Office 15 senast ändrad 2017-01-18 14:01 Typ Filmapp / Microsoft Office 15 senast ändrad 2017-01-17 11:01 Typ Filmapp. Det skulle jag ha gjort för säkerhets skull. Så stor plats tar den väl inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok och vilka kan jag ta bort?

Fast kanske lika bra behålls rubbet ifall.

 

Tillhör både Office 15 och 16 mapparna programmen Office PRO 2016?

Nej, Office 16 ersätter ju Office 15. "Office Professional 2016 innehåller: Word 2016, Excel 2016, PowerPoint 2016, OneNote 2016, Outlook 2016, Publisher 2016 och Access 2016"

https://products.office.com/sv-se/professional

 

Och ja, behåll rubbet! Microsoft Office innehåller inget bloatware utan bara bra-att-ha-saker. Jag har aldrig någonsin känt något behov att plocka bort någon del även om jag mest använder Worddelen.

 

Apropå tomma mappar så tog jag en gång bort mappen Saved games eftersom jag aldrig sparade något spel. Då fick jag ständiga meddelanden om att jag hade ett fel så till slut var jag tvungen att skapa en tom mapp som jag döpte till Saved games. Då upphörde felmeddelandena.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Proof är väl sånt som har med rättstavning att göra och det kan ju tänkas att den delen av programmet är oförändrad sen tidigare version (nr 15) och att man därför låtit den vara kvar med samma mappnamn för enkelhets skull.

 

Däremot att ta bort en tom mapp som är nästan ett år gammal, som den som heter bara Office, ska väl gå bra, å andra sidan är ju utrymmet den tar försumbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar du Proof, Cecilia? Jag ser inget sådant i Martassens skärmbilder och inte heller i det som står i länken jag hänvisade till i mitt förra inlägg. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar du Proof, Cecilia? Jag ser inget sådant i Martassens skärmbilder och inte heller i det som står i länken jag hänvisade till i mitt förra inlägg. 

I trådstarten står det så här:

 

Finns en mapp proof i Office 15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah jag tolka kanske fel.

Den kanske heter 15 för att Microsoft inte brytt sig ändra namn på den.

Som jag skrev i tidigare så tog jag bort alla mapparna med namn Office i sig och installera om Office

och mapp Microsoft Office 15 skapades igen och jag bytte namn på den till Microsoft Office 16.

 

Ska ej ta bort något i fortsättningen.

 

Gällande startmenyn kan ni väl kolla om Microsoft Office ligger vid "m" eller "o" i startmenyn. Jag har bara Microsoft Office verktyg vid "m". Se bild.

 

Lägger programmen som genvägar vid aktivitetsfältet , underlättar.

Märkligt de ej lägger officeprogrammen samlat i startmenyn i Windows10.

Man är van vid start/Microsoft Office och alla programmen ligger samlat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmen ligger under M, ja. Hos dig står det ju Microsoft Office 2016 Tools Ny eftersom det är nyinstallerat. Om du testar att öppna och använda de olika delarna kanske de dyker upp i startmenyn i alfabetisk ordning: Microsoft Office Access, Microsoft Office Excel osv.

 

Jag har inte det nyaste nya, som du har, men förutom MS Office-programmen under M så har jag under S Skapa nytt Office-dokument och under Ö  Öppna Office-dokument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har allt som tillhör Microsoft Office under M men det är väl olika då beroende på vilken Officeversion man har även om vi båda har senaste versionen av Windows 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt eller ej men hos mig står allt står i bokstavsordning: Microsoft Office-verktyg, Microsoft Outlook, Microsoft PowerPoint, Microsoft Silverlight, Microsoft Solitaire Collection, Microsoft Wi-Fi, Microsoft Word :)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok ja ni ser min bild att jag ej har Microsoft Office i startmenyn.

Word ligger under w osv. Är väl så då för jag har 2016.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma hos mig med MS-Office 2016

Inget att bry sig om.

 

Sedan flyttar man enkelt runt dom olika Office programmen att tex. fästa på Start-menyn om så krävs. Sedan kan man dra dessa i den ordning som föredras.

Fästa nåt i aktivitetsfältet tex. osv. en genväg på skrivbordet...

 

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...