Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Switch problem


Mr Hult

Rekommendera Poster

Jag har min TV i källaren. Min router har jag haft i köket på ovanvåningen. Från köket har jag en kabel ned till TV: n. Detta har fungerat perfekt.

Nu har två saker inträffat:

1 Jag har fått fiber installerat

2 Jag har köpt en Smartplugg

 

Fibern är installerad i ett annat rum på ovanvåningen. Jag har därför satt in en Homeplug från routern som jag flyttat till tjänsteföredelaren alltså där fibern kommer in i huset. Den andra Homepluggen är kopplad till min kabel i köket som går ned till Tv:n. Detta fungerar utmärkt och här bör inte mitt problem ligga tror jag.

Däremot är det att få Smartpluggen att fungera. Routern har jag i ovanvåningen och då TV:n står bakom en tegelvägg så når inte signalen från routern dit.

Jag har därför kopplat in en acesspunkt på kabeln som går ned i källaren. Och det fungerar bra. Här får jag en stark Wi-fi signal. Men då jag bara har en kabel så måste jag med Switch fördela denna kabel till acesspunkt resp. TV. Men då fungerar inte accesspunkten.

Är det fel på Switchen?(plexgear SW105). Eller gör jag något fel? Var för sig fungerar TV resp access punkt men inte tillsammans.

Hjälp!

Mr Hult

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen!

 

Vilken smartplugg har du köpt?

Är smartpluggen inkopplad för att styra någon av enheterna du nämner?

Vad är det för router och accesspunkt som du har?

Får en dator en internetanslutning om du kopplar in den direkt i alla kontakterna på switchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej och välkommen!

 

Vilken smartplugg har du köpt?

Är smartpluggen inkopplad för att styra någon av enheterna du nämner?

Vad är det för router och accesspunkt som du har?

Får en dator en internetanslutning om du kopplar in den direkt i alla kontakterna på switchen?

Tack för ditt engagemang!

Jag har nu efter många om och men löst mina problem. Min accesspunkt gick att förvandla till en repeater och det löste mycket.

 

Mr Hult

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...