Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dålig kvalitet på ny dvd film


theresen

Rekommendera Poster

hej!

 

jag köpte mrs.browns boys tre säsonger på dvd i höstas. när jag skulle kolla på dom nu så är kvaliteten riktigt dålig. vid rörelser så blir det fartränder och vid still bilder så är det småpixlat i konturerna.

har laddat ner samma serie från svtplay och där är kvaliteten bra. alla andra dvd filmer jag spelar och annat nerladdat har bra kvalitet.

har också köpt 'allo 'allo och där är det liknande kvalitet som mrs.brown men bättre. men den serien är ju 25 år gammal så det kan jag gå med på och det är inte jobbigt att titta på men mrs.brown är 3-4 år gammal serie.

 

min dvd spelare är sönder så jag har provat en annan spelare och tv men där är jag osäker för tvn är en platt tv utan digitalbox så kvaliteten på bilden kan vara missvisande. men det blev bättre där.

 

provade min fars dator, asus modellen före min och han har installerat win10. det blev kanske lite bättre men jag hade svårt att avgöra för han har andra bildinställningar än jag.

 

min dator kan inte spela upp en av skivorna med mrs.brown den står bara och tuggar och går inte igång, den funkar i dvdspelare dock.

 

jag har en asus a55n ca 4 år gammal. win8.1. och jag har provat vlc, asusdvd och windows media player.

 

bild 1 och 4 är från svtplay och bild 2 och 3 är från dvdn

 

post-124654-0-76097800-1484651281_thumb.png

post-124654-0-27033300-1484651343_thumb.png

post-124654-0-84019200-1484651479_thumb.png

post-124654-0-13285900-1484651527_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har inget svar på frågan men vi tittade nyligen på filmen Grease (DVD) uppspelad på en Panasonic Blu-ray till en 9 år gammal Sony platt-tv. Kvaliteten var ganska dålig. När vi tidigare tittat samma Grease DVD från min Sony DVD spelare så är kvaliteten mycket bättre.

Försäljaren pratade nåt om uppskalningen från Sony DVD spelaren när jag köpte den så jag antar att för mig är problemet att uppskalningen inte fungerar lika bra Panasonic blu-ray->Sony TV som Sony DVD->Sony TV.

 

EDIT: Tittade nu på bilderna och just taggigheten/strecken är det jag upplevde med Blu-ray spelaren som inte fanns med DVD spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

problemet är nog att tekniken går alldeles för fort fram. så fort man köper en ny teknisk sak så måste man köpa tre till för att den första ska funka.

pratade med discshop som jag köpt från och dom kunde inte säga nåt utan erbjöd mig pengarna tillbaka.

jag ska se om jag kan få ordning på min dvd så ska jag se hur det blir, jag har iofs en vanlig tjocktv så jag tror att det blir behagligare för ögonen, det blir inte hd kvalitet och i detta fallet kan det nog vara bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...