Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mp3 320 Youtube


Rjson

Rekommendera Poster

Tjena! Hittade ett tillägg till Firefox som kan ladda ner ljud till hela 320 kb/s från youtube .

https://tubemp3convert.com/

 

Har testat det och det låter väl rätt ok, men frågan är om det ljud man laddar ner har så hög upplösning? Jag har läst att det är under 200 kb/s och det innebär väl att en högre upplösning än den inte nödvändigtvis blir bättre ljud....

Kommentarer någon?

//R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju också på hur ljudet i filmklippet är och hur hårt komprimerat det är från början. Skit in = skit ut.

Yes så är det ju. Googlar man på ovanstående när det gäller upplösning på film kontra ljud så blir det naturligtvis bäst om man kör på högsta upplösning som är tillgänglig typ HD kvalitet. Men ljudet där har väl ändå inte 320 kb/s i ljudkvalitet som jag förstår det....

Kör alltid original cd eller vinyl hemmavid när sådant är tillgängligt, men allt är ju inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom MP3-formatet inte är ett komprimerat format (som .zip, .rar med flera), tekniskt sett, utan ett reducerat går det aldrig att återställa en MP3-fil till det original från vilket det reducerats.

En MP3-fil som är skapad med 128kb/sek kan således aldrig bli en fil med 320kb/sek där innehåller verkligen är innehåll som en gång fanns. Den större filen innehåller data som är beräknad utifrån den information som finns i 128kb/sek-filen. Går det inte att beräkna fram lämplig data fylls utrymmet med "nonsensdata" som inte tillför ljudfilen annat än ............ just inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
vinylsamlaren

Har försökt att få klarhet i vad YouTube använder för högsta bitrate på audio idag år 2017 när vi både har 1080p och 4K video men enligt denna sida...

 

YouTube Audio Quality Bitrate Used For 360p, 480p, 720p, 1080p, 1440p, 2160p

 

...så är högsta bitraten 192 kbps för ljud Vilket jag sannerligen hoppas inte  stämmer.

 

Vad beträffar länken i inlägg ett så är det bara en BLUFFSIDA!

 

Testade att lägga ut en 96 kbps ljudklipp på YouTube och även den gick att tanka ner i 320 kbps.  :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...