Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer startar inte.


Lars-Erik.j

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en Packard Bell dator som tidigare inte gick att starta. Felet visade sig vara att Bios hade slutat fungera. Kretsen som innehåller Bios fick bytas ut och operativ systemet installeras om. Datorn har nu Windows 7 som är original för datorn. Jag hade före felet installerat Windows 10 i samband med gratiserbjudandet.

Nu när jag skall använda datorn så fungerar alla program utom Internet Explorer 8 som följde med installationen. När jag försöker starta och försöka surfa så kommer Internet Explorers hemsida upp men slocknar omg. Ibland kommer ett felmeddelande som säger att det har stängts. Jag har försökt ladda ner Internet Explorer 7, 8, 10 och 11 via  Webb läsaren i andra program men nedladdningen startar inte och istället för kör längst ned till höger kommer ordet klar istf kör. Har windows lagt ned Explorer på samma sätt som live mail? Kan någon hjälpa mig.

 

En annan frågar är om det går att få tillbaka Windows 10 utan att behöva köpa en licens.  

 

Hälsningar

 

Lars-Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som komplettering till ovanstående har jag en återställnings USB sticka Windows 10 som jag laddade ner nät datorn fortfarande var hel. Kan jag använda den för att återställa 10:an och hur jag då?

 

Lars-Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderar Internet Explorer till en nyare version gör man i Windows Update.

 

Den Windows 10 som fanns förut i datorn var knuten till datorns hårdvaru-id och jag vet inte om hårdvaru-id:et har ändrats för att något BIOS-relaterat chip har bytts.

 

Om du däremot hade knutit ett Microsoft-konto till Windows 10 Anniversary Update (loggade in med mejl-adress efter den stora uppdateringen) kan det kanske gå även om hårdvaru-id:et är ändrat.

 

Om du har gjort en större förändring av maskinvaran på din enhet, till exempel bytt moderkortet, kan det hända att Windows 10 inte längre är aktiverat. Om du kör Windows 10 (version 1607) och har lagt till ditt Microsoft-konto och kopplat det till den digitala licensen på enheten, kan du återaktivera Windows med felsökaren för aktivering.

https://support.microsoft.com/sv-se/help/12440/windows-10-activation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...