Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VLC media player


tfhdesign

Rekommendera Poster

Hallå!
Någon som kan hur man använder vlc fångstenheten?

 

Enligt tips jag fått är det enkelt att fånga både ljud och bild av
ett video klipp på webben.
Jag använder chrome, win 10 home och vlc 2.2.4 
!. väljer fångstenh
2. Skrivbord
3. 20 bilder/s

4. Strömma

5. väljer Fil och bestämmer ett filnamn.mp4 och var det ska lagras
6.Väljer Video-H.264 + MP3 (MP4)

7. Klickar på ström när det ska starta

Ingenting händer, utan får ett meddelande att vlc har kraschat

varje gång jag försöker ... 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara bra att pröva med att avinstallera VLC, starta om datorn och installera VLC på nytt, eller kanske om det fungerar bättre med en annan webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade nyss och det fungerade U.A

Kör du win 10 home? jag har provat med edge, i.e och chrome och med

punkt 1 - 7 enligt ovan men kraschar hela tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara bra att pröva med att avinstallera VLC, starta om datorn och installera VLC på nytt, eller kanske om det fungerar bättre med en annan webbläsare.

jag har avinstallerat och hämtat ner senaste versionen, provat med edge, i.e och chrome med det funkar inte. Kan det va ngn inställning i win 10 som inte tillåter detta utan att boka i eller ur någon stans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har avinstallerat och hämtat ner senaste versionen, provat med edge, i.e och chrome med det funkar inte. Kan det va ngn inställning i win 10 som inte tillåter detta utan att boka i eller ur någon stans?

 

Jag får det inte heller att fungera i 2.2.4 i Windows 10. Däremot fungerar det i VLC 1.1.11 dock utan ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova det här. https://sourceforge.net/projects/screencapturer/?source=typ_redirect

 

Det fungerade direkt för mig. Jag installerade och startade "Record or stream video and/or audio". Bra ljud och bild från en video på Youtube. Spela upp i VLC fungerar. Finns en mängd inställningar som jag inte har hunnit bekanta mig med ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...