Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med programöppning


Solspindeln

Rekommendera Poster

Hej, jag har fått ett PROBLEM när jag skulle uppgradera Adobe Flash Player.
Laddade ner Player men sen så ville den inte öppna sig. Försökte på "alla sätt" men nej....
Kom sen till en fråga om jag ville öppna med FIREFOX, var för snabb och tryckte JA.
Vilket fick till följd att ALLA program skulle öppnas med FIREFOX, tog bort FIREFOX, vilket resulterade i att när jag vill öppna ett program så kommer frågan med vilket program jag vill öppna med.....
Alla ikoner fick FIREFOX,s ikon, tills jag tog bort den, så nu är alla genvägar vita.
Även när jag går in i Programfiles så kommer frågan om med vilket program jag vill öppna.
Återställningen "försvann" också.
Det måste väl blivit fel i någon grundläggande associering ?
Hur kommer jag tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...som ALLTID.... Du fixade det Cecilia....

SevenForums hade en fungerande lösning: tog ner regfilerna på en sticka och plockade in dom (sammanslog) i registret. Microsoft,s "kanske" varit enklare, men jag tog första.

 

STORT TACK! Cecilia!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fint!

Det var så lite så :)

 

Sevenforums lösning är enklare eftersom de ger dig filer för att ändra i registret men Microsoft tycker att du själv ska ändra i registret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha!Ha!..... Cecilia, efter 90 tusen+ !!!! "kanske" du tycker att det är "lite"...

 

....MEN.... för oss som blir HJÄLPTA! är det OSKATTBART!

 

...det skulle inte förvåna mig om du har en KristallStav i datahimlen som du brukar här!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...