Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mail försvinner


Simson8

Rekommendera Poster

Jag har Windows Live Mail på Windows 8.1. När jag skickar mail så händer det väldigt ofta att de bara försvinner och aldrig når mottagaren. Hos mig ser det normalt ut. Det skickade mailet hamnar i mappen skickat och jag tror att mailet också når mottagaren. Men det har visat sig att så inte är fallet. Jag har testat genom att skicka dold kopia till mig själv men det kommer inget, trots att mailet finns i mappen skickat. 

 

Detta är frustrerande och jag undrar om någon har erfarenhet av detta? Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har erfarenhet av att mejl inte går att skicka från WLM (i Windows 10) men då fastnade mejlen i Utkorgen och jag fick felmeddelanden. Problemet löstes genom att jag tittade på serverinställningen för mitt WLM-konto och ändrade på ett ställe. Jag har en tele2 adress, som använder POP och inte IMAP, och där under rubriken Server för inkommande e-post ska "Logga in med klartextautentisering" vara ibockat och inte "Logga in med lösenordsautentisering".

 

Jag föreslår att du felsöker genom att skicka ett mejl till din WLM-adress från något av dina andra e-postkonton, t ex yahoo.se, och se om du får det till din WLM. Får du yahoomejlet så svara på det och kolla sen om det gick fram till yahoo.

 

Det är litet konstigt att du inte får något felmeddelande. Du skrev aldrig till vilket konto du skickade en kopia till dig själv. Det händer nämligen ibland att en e-posttjänst blockerar alla mejl från en viss internetleverantör eftersom det funnits en kund där som skickat mycket spam. ( Tillfällig kollektiv bestraffning med andra ord.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland händer det att det företag, t ex internetleverantören eller Microsoft, som står bakom den smtp-server man använder ändrar hur inställningarna ska vara så det är bra att kolla upp dem. Man kan även logga in på leverantörens webbmejl och se hur det går att skicka därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland händer det att det företag, t ex internetleverantören eller Microsoft, som står bakom den smtp-server man använder ändrar hur inställningarna ska vara så det är bra att kolla upp dem. Man kan även logga in på leverantörens webbmejl och se hur det går att skicka därifrån.

Ja, från webbmailen är det inget problem att skicka. Fungerar fint. När jag talar om att webbmailen fungerar, lutar det då mera åt att något är fel på serverinställningarna? Jag skall kanske tillägga att det inte är alla mail som inte kommer fram. Ca: 50% ungefär. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...