Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OTG och MHL samtidigt finns det?


Mikael63

Rekommendera Poster

Ja, finns det en sådan adapter?

 

Ex. så kan denna inte använda OTG och MHL samtidigt, vilket jag skulle behöva.

https://www.kjell.com/se/sortiment/mobilt/mobiltelefon-tillbehor/otg-slimport-mhl-adapter/trust-minneskortlasare-och-mhl-adapter-11-pin-p61058#ProductDetailedInformation.

 

Eller, egentligen handlar det om en telefon med (sedan länge) spräckt och (nu med) svart skärm.

 

Med MHL-adapter kan jag se skärmen, ser att telefonen lever och reagerar, har satt i olåst SIM-kort. Men den är låst med "mönster".

Går inte att dra detta mönster då det blir som att man tappar kontakten med "ytan".

Och med OTG och mus ser jag ju inte...

 

Vill kunna låsa upp för att tanka över data från minnet (det mesta är och nyligen hämtat) och det tycks som att minnet inte "släpps till" när den är låst. Vilket i sig är märkligt då jag inte behövt låsa upp den tidigare. (Ansluter till Linux och där funkar det direkt, i normalfallet)

Vill även komma åt (nyare) kontakter, om de nu finns i telefonminnet och inte enbart på det numera PUK-låsta SIM-kortet. Jo, det är ju en oprövad väg, att låsa upp med PUK i annan telefon för att kolla.

 

(Jo, kontakterna kan ligga synkade i Googlekontot, ska kollas)

 

En fabriksåterställning går inte heller, vilket väl då skulle radera de data jag vill komma åt, eftersom MHL/HDMI inte tycks fungera i det läget.

 

Möjligen, en teori som poppade upp nu, att det kommit in fukt (inte otroligt så som skärmen ser ut) och att denna fukt släckt displayen och gör så att "det hoppar".

Kanske torkning och sedan enbart MHL-kan funka.

 

Tilläggas kanske att det inte är min egen mobil  ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu tror jag visserligen att aktuell telefon är utom räddning då något mer tycks ha inträffat.

Frågeställningen är dock fortfarande intressant.

 

Länken beskriver en typ av adapter som jag länkat till.

Just den jag länkat till har ju inte stöd för OTG och MHL samtidigt.

 

Den du länkat till återfinns här

http://www.kasonic.com/index.php?route=product/product&product_id=4057

men där visas ingen beskrivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...