Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Paypal - logga in till varje pris annars saknas intresse


DePhaz

Rekommendera Poster

Hm, det ser ut som om jag har skrivit en del här. Tja, det blir väl så ibland. Men vare sig det är önskat eller ej, här kommer ännu en tråd.

 

Jag har blivit lite intresserad av E-handel. Och detta av en "butik" med kopplingar utanför EU. Paypal är ett av de accepterade betalnings altervativen och jag har faktiskt ett konto hos dem men det har aldrig blivit av att jag använt det. Blev lite osäker på hur det hela gick till och tänkte be om lite hjälp men då kommer den stora kallduschen: Det går inte att komma åt deras E-post adress om man inte loggar in! :angry:  Vad in i...?! Antingen får man använda någon slags FAQ eller så får man ringa för att få en engångskod till inloggningen. Har aldrig sett på maken till fräckhet. Vill de ha nöjda kunder eller ej? Vill påstå att det är prakt exempel 1A i dålig marknadsföring att inte ens vara nåbara på E-post. Ett E-brev vinner vi båda på för jag kan skicka det när jag har tid och de kan svara när de har tid. Bestämde mig för att jäklas tillbaka och skickade feedback: Betyg 2 och en syrlig kommentar på det.

 

Edit: Om det är någon som kan tala om för mig hur Paypal fungerar om man inte kopplat ett kort till det så är det välkommet. Det var det jag hade glömt och det var det jag skulle fråga kundtjänst om. Att det var sekretessbelagt visste inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft ett Paypal-konto sedan många år tillbaka eftersom jag handlar/köper mycket på Ebay. Fick problem för något år sedan när jag skulle uppdatera med mina kontouppgifter till mitt MC när jag inte lyckades få in mitt postnummer rätt. Försökte knacka in typ SE-12345 med Paypal accepterade bara postnummer 12345.

 

Ringde deras support på deras gratisnummer (020-nummer) och kom till en trevlig kille i Sthlm som svarade inom bara några  sekunder och inom någon minut var mitt problem löst.

 

Personligen har jag ju mycket hellre en personlig telefonkontakt - som dessutom är gratis - med en support än en mailkontakt. Så mitt råd till dig om du nu har ett registrerat konto hos Paypal är du slår dom en signal. Den lilla omständigheten att du får be om en engångskod tycker jag personligen att du får acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag vill vara otrevlig men jag tycker att i dagens IT samhälle så sitter det inte fel med en lätt tillgänglig e-post adress eller ett kontaktformulär. Jag föredrar detta kontaktsätt före telefon då jag kan läsa igenom det jag skriver och se att jag får med allt. Jag hör också lite sämre och kan ibland missa information. Kan heller inte se varför det ska vara så svårt att kontakta Paypal. De som marknadsför sig med budskapet att de har en så bra produkt. Till en bra produkt tycker jag en bra kundtjänst räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag vill vara otrevlig men jag tycker att i dagens IT samhälle så sitter det inte fel med en lätt tillgänglig e-post adress eller ett kontaktformulär. Jag föredrar detta kontaktsätt före telefon då jag kan läsa igenom det jag skriver och se att jag får med allt. Jag hör också lite sämre och kan ibland missa information. Kan heller inte se varför det ska vara så svårt att kontakta Paypal. De som marknadsför sig med budskapet att de har en så bra produkt. Till en bra produkt tycker jag en bra kundtjänst räknas.

Att du inte kan maila Paypal och diskutera ditt konto tror jag är jämförbart med att du inte kan maila din bank och diskutera ditt bankkonto, kontoställning osv utan du måste först logga in med BANKID eller liknande. Det är väl helt enkelt en säkerhetsåtgärd och det ska vi naturligtvis bara vara glada för eftersom det är våra pengar dessa säkerhetsåtgärder "försöker" skydda.

 

Om du sedan har nedsatt hörsel är naturligtvis det ett problem som jag har full förståelse för.

 

Försök att ring Paypal på detta gratisnummer (020-nummer) 020-10 91 00 som har öppet måndag - fredag 09.00 - 17.30 så kan de säkert ge dig mer vägledning UTAN att du behöver engångskod till inloggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en stunds letande hittade jag mina inloggningsuppgifter och kunde logga in. Men naturlugtvis fanns inga passande alternativ vid deras kontakt formulär. Allt fanns utom övriga/allmänna frågor. Fick välja något i högen och fick omedelbart ett auto svar som baserades på de rubriker jag valt och inte alls besvarade min fråga. Suck... Skrev ett syrligt svar och skickade tillbaka. Vi får se vad som händer. Jäkla tomtar! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...