Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ta bort inloggningsmeddelandet?


boowii

Rekommendera Poster

Jag har Windows 10

När jag startar datorn kommer det varje gång upp ett meddelande om

att jag skall logga in med Windows lösenord

Har försökt men det det lösenord jag hade från start funkade inte och

jag försökte ladda ner ny många gånger men det är omöjligt.

Tar bort det irriterande meddelande varje start.

Datorn funkar hur bra som helst i alla fall

Finns det något sätt att ta bort meddelandet ?

Tacksam för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på Start. Välj Kör. Skriv in netplwiz och OK. Bocka av att lösenord måste anges.

Hej och tack för svar

Gjorde som Du skrev men tyvärr funkar det inte. Meddelande är kvar vid varje start av datorn.

Uppe till vänster på meddelandet står  One drive . Det är ju lagring av filer mm som jag använt men efter ovannämnda problem har jag tagit bort allt och mappen är tom. Det hjälpte inte.

Tacksam för mer tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hänger jag inte med riktigt. själv använder jag inte Onedrive. Du kan prova med att avinstallera Onedrive. Använder du den inte, har det ju ingen betydelse. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu hänger jag inte med riktigt. själv använder jag inte Onedrive. Du kan prova med att avinstallera Onedrive. Använder du den inte, har det ju ingen betydelse. 

Att avinstallera Onedrive är mycket svårt. Har försökt men fattar inte.

Att använda det vanliga sättet med program och funktioner går ju inte då Onedrive inte finns där.

Jag vill använda Onedrive men inte få meddelande om inloggning vid varje start av datorn.

Har försökt att göra nytt lösenord och det fungerade några dagar och inget meddelande. Nu är jag tillbaka med meddelande om inloggning varje start.

När jag loggar in med mitt nya lösenord får jag meddelande om att det är fel

lösenord eller mailadress.

Man undrar vad som är fel   är det jag eller Windows???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du kan prova att stoppa Onedrive från att starta när Windows startar. Högerklicka på Onedrive ikonen ner till höger. Välj Inställningar och bocka av att Onedrive ska starta automatiskt. Om det hjälper vet jag inte. har som sagt aldrig brytt mig om att använda Onedrive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK för tipset om Autoruns Portable

Det funkade jättebra

Om jag nu vill använda Onedrive och lagra filer där hur gör jag då?

Onedrive hittar jag bland apparna. Om jag aktiverar den och lagrar

filen kommer det lösta problemet åter ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...