Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera "dolt" program


Mållgan

Rekommendera Poster

Jag installerade ett stryktipsprogram "SmarTips" för att nosa på om det kunde vara något att ha men bestämde mig för att nästan direkt avinstallera det. Men programmet dyker inte upp i kontrollpanelen, RevoUninstaller eller IObitUnistaller. Hur tusan ska ett sådant program kunna avinstalleras? Det brukar ju inte rekommenderas att helt enkelt deleta programmappen. Jag gjorde en systemåterställning men programmet är ändå kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har  bockat i "Visa dolda filer, mappar och enheter".

 

Programmet finns inte i "C:\Users\mittnamn\AppData\Local\SmarTips"

utan i "C/Program Files (x86/SmarTips" och i denna mapp finns ingen uninstaller.exe-fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om du redan hade bockat i "Visa dolda filer, mappar och enheter" när du skrev att du inte hittade det i Kontrollpanelens program för om du inte hade gjort det kanske det finns där nu eller i dina två program RevoUninstaller och IObitUnistaller.

 

Har du CCleaner kanske du hittar det där i Tools. Man kan avinstallera därifrån också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Det fanns en funktion "Powerful unistall-Force uninstall" i IObitUninstallerprogrammet, som dök upp när jag högerklickade på SmarTips-exefilen i programmappen. Då avinstallerades programmet, inklusive tillhörande registerposter. Puh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om du redan hade bockat i "Visa dolda filer, mappar och enheter" när du skrev att du inte hittade det i Kontrollpanelens program för om du inte hade gjort det kanske det finns där nu eller i dina två program RevoUninstaller och IObitUnistaller.

 

Har du CCleaner kanske du hittar det där i Tools. Man kan avinstallera därifrån också.

 

 

Jag hitttar inte något ställe där en gratisversion av CCleaner kan hämntas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...